"Check Oil Level" valon anturin johdotuksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
"Check Oil Level" valon anturin johdotuksesta
Tuossa tonnarin kanssa touhutessa hokasin, että "Check Oil Level" anturin johdot on joskusmuinoin vetästy poikki liittimeltä (eli siis öljypohjassa kiinni olevalta liittimeltä). Vekkulia sinänsä, että tuo valo toimii ihan "normaalisti", eli siis aivan kuten öljyn taso olisi oikea (eli palaa pari sek. kun virrat laitetaan päälle ja sammuu sitten). Tuskin sentään hyppysähköllä tuo anturi toimii, joten minkähänlaisen "raneilun" Germaani on tuohon tehnyt, että valo toimii noin, vaikka anturi on takuulla pois pelistä? Ja mihinköhän kohtaan tuolta anturin liittimeltä pitäisi lähteä uusia johtoja kytkemään? Meneekö suoraan mittaristoon vai jonnekin johtonipun/sulakeboksin syövereihin? Pieni "puute", mutta nyt ois heleppova korjata kun nokka on pukeilla ja konehuone "levällään"...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Se oil level -valo palaa käynnistyksen yhteydessä muutaman sekunnin, jos johdot ei ole oikosulussa. Jos johdot on oikosulussa tai johdot kiinni anturissa ja öljyt oikeasti vähissä, valo jää palamaan.
Eikö johtosarjasta löydy minkäänlaista johdontynkää öljymäärän anturin johdoista? Eiköhän siellä öljynpaineanturi-ruiskusuutin-johtohässäkässä pitäisi olla se anturijohtokin. Muistelen vaan että "jostain ylhäältä" ne johdot tuli aika suoraan anturille, kun kuoriutuneiden johtojen päälle asensin kutistesukkaa.
Eikö johtosarjasta löydy minkäänlaista johdontynkää öljymäärän anturin johdoista? Eiköhän siellä öljynpaineanturi-ruiskusuutin-johtohässäkässä pitäisi olla se anturijohtokin. Muistelen vaan että "jostain ylhäältä" ne johdot tuli aika suoraan anturille, kun kuoriutuneiden johtojen päälle asensin kutistesukkaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
OK, on tainnut sakemannia ottaa (hapan)kaaliin oikariin tms. menneet anturin johdot ja jatkuvasti vilkkuva "Check Oil Level"-valo, ja siksi nykäissyt ne pois, tai jotain...
Pitääpä siis yrittää tihrustaa irtonaisia johdonpäitä. Toki jos joku tietää suht. tarkkaan, mistä/miten anturin johdotus menee CS-tonnarissa, olisin tiedosta kovasti kiitollinen

Pitääpä siis yrittää tihrustaa irtonaisia johdonpäitä. Toki jos joku tietää suht. tarkkaan, mistä/miten anturin johdotus menee CS-tonnarissa, olisin tiedosta kovasti kiitollinen

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Minunkin tonnarista tuo oljymaaran anturin piuha on nykaisty irti, ja laitettu nipparilla siististi koneen kylkeen kiinni. Toiminta on juuri samanlainen. Kokeilin kerran laittaa sen paikalleen, josta seurauksena valon jatkuva palaminen, eli todennaikoisesti anturi on rikki ja halvin korjaushan tuo tuollainen on
.

- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Muistaakseni siellä on reed rele siellä anturissa.
Ja toimimattomuuden yksi syy voisi olla se "kohon" likaisuus.
http://faq.saabnet.ru/_9000/electro-sch ... ogram2.pdf
Ja toimimattomuuden yksi syy voisi olla se "kohon" likaisuus.
http://faq.saabnet.ru/_9000/electro-sch ... ogram2.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Sopivasti jakopään kansi auki, niin on tuo reed-rele ja koho esillä. Jospa tuota vähän heiluttelisi...9000CD23T kirjoitti:Muistaakseni siellä on reed rele siellä anturissa.
Ja toimimattomuuden yksi syy voisi olla se "kohon" likaisuus.
http://faq.saabnet.ru/_9000/electro-sch ... ogram2.pdf
Ei tosta skemasta ainakaan mun puusilmään osunut kuin öljynPAINEEN valon johdotus? Se valo on kyllä ok ja anturissa piuhatkin kiinni...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Jos tuohon vihreä/valkoinen johtimeen tulee virta ja öljynpaine anturi
maadoittaa koko ajan niin se öljynpinnan varoitus valo palaa koko ajan.
Mittaa se reed rele samalla kun heiluttelet kohoa, pitäisi yhteys katketa kun koho on ylä asennossa.
maadoittaa koko ajan niin se öljynpinnan varoitus valo palaa koko ajan.
Mittaa se reed rele samalla kun heiluttelet kohoa, pitäisi yhteys katketa kun koho on ylä asennossa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Jos ei vielä johdonpäitä löytynyt, niin tämä saattaisi auttaa etsinnöissä:
http://kotisivu.mtv3.fi/jus/EDU91.pdf
http://kotisivu.mtv3.fi/jus/EDU91.pdf
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Johdot löytyi eilen illalla, olivat jopa suorastaan liian helpossa paikassa anturin vieressä (pyöritelty öljynsuodattimen jalan ympärille...)jus kirjoitti:Jos ei vielä johdonpäitä löytynyt, niin tämä saattaisi auttaa etsinnöissä:
http://kotisivu.mtv3.fi/jus/EDU91.pdf

Nyt on vaan öljypumpun supistusventtiilin tulppa hukassa......Kannattaa varmaan ens kerralla kun purkaa auton atomeiksi varastoida KAIKKI irroittamansa osat vähän paremmin kun heppoisiin pakastepusseihin, jotka repeää pienimmästäkin kosketuksesta

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84