Ilta-Sanomat koeajoi 9-5 Wagonin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Hienoa, että Saab saa edes jotain julkisuutta, mutta tuo koeajoraportti oli ehkä huonoin ikinä lukemani...Mitähän tuolla "toimittajalla" on liikkunut päässä tuota "Saabin kuljettajat ovat siirtyneet katumaastureihin" tjsp. soopaa kirjoittaessaan? 

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ajokoira kirjoitti:Tunnustan koeajaneeni Honda CR-V dieselin pari viikkoa sitten
My God! Järkyttäviä tunnustuksia. Jotkut vielä kuolailivat Passatin perään männäviikoilla. Pitäis pistää penalttia tommosesta!

Viimeksi muokannut peinu, Ke Touko 11, 2005 09:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Yleensä tämänkokoisia autoja ajellaan automaattivaihteisina, mutta koeajoautossa oli manuaalilaatikko. Siinä on puolensa, kun Saabin 2,3-litraisen moottorin kyljessä on pienpaineturbo. Sen herättäminen vaatii käyntikierroksia, ja niitähän saa nopeasti kun käy pykälää pienemmällä vaihteella.
No huhhuh

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
"Moitimme väännön puutetta alakierroksilla"
:D:D:D
Juuri tuollaista 2.3t 185 hp:ta ajaneena en oikein käsitä tuota, oli siinä ainakin Audin vapareihin verrattuna melko lailla vääntöä - myös alakierroksilla. Tuntui mielestäni myös vääntävämmältä kuin SS:n 2.0t 175 hp, nimenomaan alakierroksilla, eikä SS 2.0t ole heikko sekään.
Tuota katumaasturipuhetta ymmärtää vielä vähemmän.

Juuri tuollaista 2.3t 185 hp:ta ajaneena en oikein käsitä tuota, oli siinä ainakin Audin vapareihin verrattuna melko lailla vääntöä - myös alakierroksilla. Tuntui mielestäni myös vääntävämmältä kuin SS:n 2.0t 175 hp, nimenomaan alakierroksilla, eikä SS 2.0t ole heikko sekään.
Tuota katumaasturipuhetta ymmärtää vielä vähemmän.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Niin, on se ihme että auto vaatii "käyntikierroksia" (eh, siis käyntikierroksia?) liikkuakseen...tuskin ne toimittajan mielestä ilmeisesti (?) autuaaksi tekevät katumaasturitkaan liikkuvat pelkällä tyhjäkäynnillä. Koko artikkeli on kyllä uskomattoman ala-arvoinenRommitommi kirjoitti:... kun Saabin 2,3-litraisen moottorin kyljessä on pienpaineturbo. Sen herättäminen vaatii käyntikierroksia, ja niitähän saa nopeasti kun käy pykälää pienemmällä vaihteella.
No huhhuh

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
LUULEN, että (turbo)Saabi tuntuu sen takia puhdittomalta alakierroksilla, koska enemmillä kierroksilla se kulkee turhankin rivakastiV.J.S kirjoitti:Niin, on se ihme että auto vaatii "käyntikierroksia" (eh, siis käyntikierroksia?) liikkuakseen...tuskin ne toimittajan mielestä ilmeisesti (?) autuaaksi tekevät katumaasturitkaan liikkuvat pelkällä tyhjäkäynnillä. Koko artikkeli on kyllä uskomattoman ala-arvoinenRommitommi kirjoitti:... kun Saabin 2,3-litraisen moottorin kyljessä on pienpaineturbo. Sen herättäminen vaatii käyntikierroksia, ja niitähän saa nopeasti kun käy pykälää pienemmällä vaihteella.
No huhhuh

Ei varmastikaan sen puhdittomampi ole kuin verrokinsakaan (ei edes kerrottu artikkelissa)...
Ja kun jotain huonoa autosta pitää keksiä, niin vanha klise, johon monet vielä oikeasti uskovat on "niin maan perhananmoinen turboviive ja puhdittomuus alakierroksilla". Ainakin näin essonpaarissa, johon kategoriaan laitan myös iltapäivälehtien koeajot.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
On niin mukava arvostella mainitsematta edes verrokkia.
Hyvä ratkaisu VAG-autoksi 9-5T:lle: vanhakorinen Passat Variant 1.9 TDI 130 hp 4motion Highline. Konsernin legendaarisimpia malleja automaattivaihteisen V6-Passatin jälkeen, jonka 17 litran keskikulutus taannoisessa kaupunkipyörityksessä ei taida soveltua sinun ajomäärillesi
Vanhan Passatin tunnelma on mielestäni uutta arvokkaampi. Makuasia toki.
Hyvä ratkaisu VAG-autoksi 9-5T:lle: vanhakorinen Passat Variant 1.9 TDI 130 hp 4motion Highline. Konsernin legendaarisimpia malleja automaattivaihteisen V6-Passatin jälkeen, jonka 17 litran keskikulutus taannoisessa kaupunkipyörityksessä ei taida soveltua sinun ajomäärillesi

Vanhan Passatin tunnelma on mielestäni uutta arvokkaampi. Makuasia toki.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Niinpä! Mutta pahahan verrokkia on laittaa, koska kaikki oikeat autolehdet ovat jo lähes jokaisessa vertailutestissä todenneet Saabin paremmaksi kuin kilpailijansa.TK kirjoitti:On niin mukava arvostella mainitsematta edes verrokkia.
Usein vielä tässä järjestyksessä:
1.Saab
2.Volvo tai BMW
3.Mersu
.
.
.
5-6.Joku riisari tyyliin Maxima ja muut sakat
Don't take it personal

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
[/quote] My God! Järkyttäviä tunnustuksia. Jotkut vielä kuolailivat Passatin perään männäviikoilla. Pitäis pistää penalttia tommosesta!
Nooh, siperia opettaa.[/quote]
Kyseessä on ns. kognitiivinen dissonanssi-ilmiö. Täytyy aika ajoin käydä saamassa vahvistusta sille, että autovalinta on ollut oikea. Onhan tuollainen pelletrendi-city-muka-maasturi aika kaukana Saabista...

Kyseessä on ns. kognitiivinen dissonanssi-ilmiö. Täytyy aika ajoin käydä saamassa vahvistusta sille, että autovalinta on ollut oikea. Onhan tuollainen pelletrendi-city-muka-maasturi aika kaukana Saabista...
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Toimittaja on lukenut juttuja Saabista pitkin talvea ja tuonut tähän omana ajatuksenaan Saab USA:n tekemän kyselyhavainnon! Jenkeissä nimittäin selvitettiin, että suurin osa Saabisteista jotka vaihtavat merkkiä, ostavat nimenomaan SUV:n. Tämä oli yksi peruste tuoda 9-7X nopealla aikataululla markkinoille.V.J.S kirjoitti:Hienoa, että Saab saa edes jotain julkisuutta, mutta tuo koeajoraportti oli ehkä huonoin ikinä lukemani...Mitähän tuolla "toimittajalla" on liikkunut päässä tuota "Saabin kuljettajat ovat siirtyneet katumaastureihin" tjsp. soopaa kirjoittaessaan?
Suomessa on vaikea uskoa, että entiset saabistit olisivat mitenkään erityisesti SUV-väkeä, varsinkin kun Suomessa myydään pääasiassa näitä pienemmän pään katumaastureita.
Selasin muuten eilen Kauppalehden, jossa oli Saabin MAINOS!! Oikein puolen sivun pläjäys, jossa mainostettiin juuri tätä hintatarjousta otsikolla "35 hevosvoimaa kaupan päälle". Ehkä maahantuojakin vihdoin oivaltaa, että mitään ei synny, jos mitään ei tee!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
En kyllä omakseni tuntenut
Kiva kun muuten kehuivat
Mahtoiko pojalla kuitenkaan olla varmasti 2,3t alla? Vai eikö vaan osannut ajaa? Vai ihmettelikö sitä
kun viitosella alle kahdeksankympin ei lähde kuin joku japsi jonka huiput on jo sadassa
V-P

Mahtoiko pojalla kuitenkaan olla varmasti 2,3t alla? Vai eikö vaan osannut ajaa? Vai ihmettelikö sitä


V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
