apua harvinaiseen ongelmaan
apua harvinaiseen ongelmaan
Osaako joku saabisti ratkaista Länsi-Auton huollolle toistaiseksi ratkaisemattoman ongelman: tonnari 92:n 2,0:n moottori sammuu satunnaisesti kesken ajon. Lähtee käyntiin, kun itse haluaa. Epäilivät asentoanturia, totesivat toimivaksi. Korjasivat (lue: teippasivat) yhden liittimen, mutta ei toimi vieläkään. Onko kellään syvempää kokemusta tai tietoa?
-
- "Hölösuu"
Kaverilla sama vika, johtu hall-anturista. Se on sellainen kapistus että kun mittaili niin välillä näytti olevan kunnossa ja välillä arvot heitti, oli haljennu. Auto oli 900s '90.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Samaapa epäilen. Lisäksi kannattaa tarkistaa asiaan liittyvät liittimet ja johdot. Johdoistakin voi olla pinta hinkkaantunut pois ja ottaa maihin miten sattuu -> varmasti hukkuu pulssit...
Tuohan pätkäisee sekä sytkän että bensan kun pulssitus loppuu... eikä "vika" häviä ennekuin kaynnistää uudestaan, vaikka katkos olisikin poistunut.
Edit: Ja sitten on vielä se sytkän pääteaste... sekin kykenee aiheuttamaan tuollaisen. Boschin osa on sitten ainoa, joka toimii kunnolla. Itse kokeilin Hellan pääteastetta, joka katalookin mukaan on täysin vastaava, mutta eipä käynyt kone kunnolla ja tietenkään myyjäliike ei ottanut osaa takaisin...
Tuohan pätkäisee sekä sytkän että bensan kun pulssitus loppuu... eikä "vika" häviä ennekuin kaynnistää uudestaan, vaikka katkos olisikin poistunut.
Edit: Ja sitten on vielä se sytkän pääteaste... sekin kykenee aiheuttamaan tuollaisen. Boschin osa on sitten ainoa, joka toimii kunnolla. Itse kokeilin Hellan pääteastetta, joka katalookin mukaan on täysin vastaava, mutta eipä käynyt kone kunnolla ja tietenkään myyjäliike ei ottanut osaa takaisin...
-------------------------8<----------->8--------