apua harvinaiseen ongelmaan

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Gunners
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 11:22
Paikkakunta: Helsinki

apua harvinaiseen ongelmaan

Viesti Kirjoittaja Gunners »

Osaako joku saabisti ratkaista Länsi-Auton huollolle toistaiseksi ratkaisemattoman ongelman: tonnari 92:n 2,0:n moottori sammuu satunnaisesti kesken ajon. Lähtee käyntiin, kun itse haluaa. Epäilivät asentoanturia, totesivat toimivaksi. Korjasivat (lue: teippasivat) yhden liittimen, mutta ei toimi vieläkään. Onko kellään syvempää kokemusta tai tietoa?
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Laitatkos pikkusen tarkempaa tietoa, onko DI vai EZK ja turpo vai ei.

Automaatti vai manuaali?
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Gunners
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 11:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Gunners »

Siis ihan tavallinen 2.0 16 V bensakone ilman turboa tai muita herkkuja. Kone siis "putoaa" päältä täysin vaikka sähköt toimii.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Meillä jotain vastaavaa joskus aikoinaan 2.0 ltr:n vapari tontussa. Viaksi löytyi viallinen HALL -anturi.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Kaverilla sama vika, johtu hall-anturista. Se on sellainen kapistus että kun mittaili niin välillä näytti olevan kunnossa ja välillä arvot heitti, oli haljennu. Auto oli 900s '90.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Samaapa epäilen. Lisäksi kannattaa tarkistaa asiaan liittyvät liittimet ja johdot. Johdoistakin voi olla pinta hinkkaantunut pois ja ottaa maihin miten sattuu -> varmasti hukkuu pulssit...

Tuohan pätkäisee sekä sytkän että bensan kun pulssitus loppuu... eikä "vika" häviä ennekuin kaynnistää uudestaan, vaikka katkos olisikin poistunut.

Edit: Ja sitten on vielä se sytkän pääteaste... sekin kykenee aiheuttamaan tuollaisen. Boschin osa on sitten ainoa, joka toimii kunnolla. Itse kokeilin Hellan pääteastetta, joka katalookin mukaan on täysin vastaava, mutta eipä käynyt kone kunnolla ja tietenkään myyjäliike ei ottanut osaa takaisin...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Vastaa Viestiin