Mitäs sain rikottua? Ratkaistu!
Mitäs sain rikottua? Ratkaistu!
Elikäs kyttäauto alkoi oireilemaan, nappasin rivakan lähdön, tosin en paikaltani, vaan pikkuvauhdista, vaihde ykkönen, kaasua reippaasti, auto läks eteenpäin, mutta kuurui RÄKS, sen jälkeen alkoi dieselmäinen venttiilien naputus tai paremminkin raksutus, ääni häipyi jossain vaiheessa hidasta paluutani (7km) kotiin, mikään konehuoneessa ei vuoda, eikä ole irti, veikkauksia?
edit: vaihteisto pelaa hyvin, kytkin myös, vääntöä katosi ehkä karvan verran, sanokaa ettei kansihommaa kummempaa, sellainen kun löytyy varaosamotista...
Ja ongelman ratkaisuna lienee mäntä, teempä pienen(suuren) koneenpurku/kasausoperaation ja vaihtelen osia tuosta toisesta koneesta.
edit: vaihteisto pelaa hyvin, kytkin myös, vääntöä katosi ehkä karvan verran, sanokaa ettei kansihommaa kummempaa, sellainen kun löytyy varaosamotista...
Ja ongelman ratkaisuna lienee mäntä, teempä pienen(suuren) koneenpurku/kasausoperaation ja vaihtelen osia tuosta toisesta koneesta.
Viimeksi muokannut lefa42, To Touko 12, 2005 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Okei, ketju + nokka ok, sytkän säätö ei vaikuta, onko ne nuo kupit, näytti kyllä ehjiltä, mutta totuus voi tietty olla toinen.
Auto kuulostaa mersulta..
edit: dyhwe: kuuluko sulla ensin räks, ja sitten alko nakutus, viekö puhtia pois noiden hajoaminen?
Auto kuulostaa mersulta..
edit: dyhwe: kuuluko sulla ensin räks, ja sitten alko nakutus, viekö puhtia pois noiden hajoaminen?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
paljonko annoit kierroksia
99:n venttiilikoneisto ja kansi ei nimittäin ole mitään parhaiten kierroksia kestävää luokkaa..
ps.kaveri kokeili nopalla entisellä koneella kakkos vaihteella huippuja ja mäntä halkes! kannattaa varautua
käykö kaikilla?


99:n venttiilikoneisto ja kansi ei nimittäin ole mitään parhaiten kierroksia kestävää luokkaa..
ps.kaveri kokeili nopalla entisellä koneella kakkos vaihteella huippuja ja mäntä halkes! kannattaa varautua

käykö kaikilla?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Lähdin ykkösellä liikkeelle, kierroksia about 2000, sitten laitoin poljinta pohjaa kohti, ja kuului räks ennenkuin edes kunnolla liikahti, käy kaikilla, kuulostaa vain mersulta ja potkua uupuu.
Ja mitä kierroksiin tulee, niin tuon valkoisen olisi pitänyt hajota jos nämä ei kierroksia kestä, se kyllä laulaa välillä..
Ja mitä kierroksiin tulee, niin tuon valkoisen olisi pitänyt hajota jos nämä ei kierroksia kestä, se kyllä laulaa välillä..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Phuuh! Kun ei moitittavaa löydy niin ei löydy, missä pirussa se vika voi olla, ääni tulee venttiilikoneistosta kyllä, mutta miksi, mikä on mennyt pieleen, en vain ymmärrä, pelkästään se räksähdys joka tuli ennen naputtamisen alkua oli niin kova, että luulin jo laatikon tai perän hajonneen, en vaan pysty ymmärtämään, en pysty.. 
Edit: jos ratkaisua ei ala löytymään, ajan auton talliin ja revin kannen irti, tuleepahan samalla hieman läpikäytyä tuota venttiilikoneistoa ja tutustuttua mokoman toimintaan, samalla vaihtelen kaikenlaista pikkuosaa tarpeen mukaan.

Edit: jos ratkaisua ei ala löytymään, ajan auton talliin ja revin kannen irti, tuleepahan samalla hieman läpikäytyä tuota venttiilikoneistoa ja tutustuttua mokoman toimintaan, samalla vaihtelen kaikenlaista pikkuosaa tarpeen mukaan.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI