Eikös tuo ohivirtaus pitäisi ilmetä mittaamalla?
No jotenkin tuo tosiaan näyttäisi palojätteen aikaansaannoksilta. Toissapäivänä vaihdoin öljyt ja ne olivat ihan ok kunnossa. Mustaa kuin mörön paska, mutta haisivat mukavan "kisaisilta", bensan/palaneen käryä en haistanut.ng900aero kirjoitti:Eli meinaat että vika olisi sittenkin niissä männissä, vuotavat liikaa ohitse? Sittenhän tuo olisi helppo korjata, uudet männät vaan tilalle konetta irrottamatta![]()
Eikös tuo ohivirtaus pitäisi ilmetä mittaamalla?
Joo'o.... Pidä ajantasalla jos meinaat panna hösseliksi. Paljonkohan tuohon huohotus ja puhallusongelmaan on männänrenkaiden pikeytymisellä ja kiinni juuttumisella. Luulisi sen mömmön tekevän pahojaan sielläkin. Taas tuli yksi mittauskohde mieleen,ohivuoto ennen ja jälkeen forte käsittelyn....ng900aero kirjoitti:Henkisesti valmistaudun kuitenkin vaihtamaan tuohon b204:n männät ja öljypohjan, noilla eväillä luulisin että olisi mahdollista jättää koko öljyloukko pois, ei pitäisi tulla enää kummempia kampikammiopaineita.
Itse oon käyttänyt Loctiten 5900 tasotiivistelimaa mm. satkun laatikon ja lohkon tiivistämiseen. Hyvin on pitänyt tähän asti ainakin.ng900aero kirjoitti:Edit: Saabin varaosatiskillä muistelivat sen Saab-liimankin olevan Locktiten valmistamaa, osaisiko joku vahvistaa tiedon, on tuo öljypohjan irrotus ja takaisinlaitto senverran epämukavaa puuhaa että saisi pitääkin??
Ok, tuskin kuitenkaan nipalla helpottanee, tuossa konetyypissä on jotain pielessä ja pahasti, avaudun aiheesta huomenna lisää, nyt ZZZAnsis kirjoitti:Sakelle:
Tonnarin nippa on laitettu koppaan ja harmikeletku on vedettu öljyloukulle. Nyt valoisaan aikaan ei aina ehdi olla päätteen ääressä, huomenna yritän katsoa venttiilikopan sisään.
Olisi kyllä mielenkiintoista mitata ohivuodot, 204tkm ajettuna ottaa vielä 6000 kierrosta vitosella
saab900turbo kirjoitti:Availimpa tossa eilen omasta 9-5 venakopan, kun olin öljyjä vaihtamassa. odottelin jo kauhaulla että minkälainen kerros karstaa siellä on.
muta ei mitään ihan puti puhdasja autolla ajettu vasta 315tkm. Missä lienee sitten ero, kun joihinki sitä kertyy
Kyllä paikat oli värjääntyneet "ruskehtavan" kuultaviksi. Autossa on käytetty rally formulaa tai TXT. Öljyn vaihtoväli ollut 10tkm. Autolla on ajettu pitkää matka-ajoa eikä moottorista kuulu mitään ylimääräisiä ääniä. Minkälaista ajoa on noilla peleillä ruuvattu missä on karstaa kertynyte0000333 kirjoitti:saab900turbo kirjoitti:Availimpa tossa eilen omasta 9-5 venakopan, kun olin öljyjä vaihtamassa. odottelin jo kauhaulla että minkälainen kerros karstaa siellä on.
muta ei mitään ihan puti puhdasja autolla ajettu vasta 315tkm. Missä lienee sitten ero, kun joihinki sitä kertyy
Olivatko paikat värjääntyneet semmoisiksi ruskeiksi. Silleen että metalli kultaa läpi. Mitä öljyjä olet käyttänyt ja millaisella vaihtovälillä.
Onko alkuperäinen suomiauto...?
saab900turbo kirjoitti:Kyllä paikat oli värjääntyneet "ruskehtavan" kuultaviksi. Autossa on käytetty rally formulaa tai TXT. Öljyn vaihtoväli ollut 10tkm. Autolla on ajettu pitkää matka-ajoa eikä moottorista kuulu mitään ylimääräisiä ääniä. Minkälaista ajoa on noilla peleillä ruuvattu missä on karstaa kertynyt