99gls ja gl mallien erot?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

99gls ja gl mallien erot?

Viesti Kirjoittaja gls »

eli onko gls ja gl malleilla muuta eroa kuin tuplakaasarit? esim. varustelussa tms.

entäpä ems malli, onko muuta eroa kuin ruisku, vanteet ja etuspoileri?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

EMS mallis taitaa olla nopea ohjaus. Harvinainen siis.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

EMS:sissä lisäksi turbon verhoilu,penkit,ratti,avattavat takasivu lasit,turbon jouset ja BILSTEIN iskarit ,aluvanteet!satkussa kattoluukku ja80 eteen päin 5-v vaihtiesto 8O !

99 gl ja gls malleissa ei ollut juuri muuta eroa kuin kaasarit ,mutta L mallissa oli köyhempi varustelu!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

GLs malleissa taisi olla ainakin keskikonsolikin vakiovarusteena.

Hmm, onko tuota "nopeaa" ohjausta ollut muissakin kun 99ems malleissa..
Ajattelen vaan kun tuossa 99 cc on aivan helvetin kevyt ohjaus, jopa mielestäni kevyempi kuin Satkuissa joissa on ohjaustehostin :roll:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ysiysissä jossa on kaikki kunnossa, on vakiona kevyt ohjaus :) Ems-mallissa oli lisänä myös kierroslukumittari, olikohan vm 1975 lähtien nopeampi ohjaus, jalkapalloalut, eri ratti (erilainen ratin keskiö vanhemmissa) sekä tietysti ne ems-merkinnät :)
Outo homma mutta mun -73 le:ssä on ollut rinkimittari uudesta saakka (asia tarkistettu) joten kaiketi noissakin on ollut pientä poikkeavuutta kuten uudemmissakin malleissa, tai sitten on saanut erikoistilauksena, kuten on voinut saada eri väriseksi maalattuna tms, asiantuntijat jatkakoon tästä, tämä oli tämmöistä mutu-juttua :(
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

ecopower kirjoitti:EMS:sissä lisäksi turbon verhoilu,penkit,ratti,avattavat takasivu lasit,turbon jouset ja BILSTEIN iskarit ,aluvanteet!satkussa kattoluukku ja80 eteen päin 5-v vaihtiesto 8O !

99 gl ja gls malleissa ei ollut juuri muuta eroa kuin kaasarit ,mutta L mallissa oli köyhempi varustelu!
Oikeastaan turbossa on emssin penkit :wink: koska emssihän tuli ennemmin.
"Henskelipenkit" tuli emssiin -74 malliin, aiemmissa malleissa oli ihan samt kuin tavallisissakin malleissa. Avattavat takasivuikkunat taisi tulla vasta -77 malliin värilasien myötä. Ralliratti ja etuspoileri tuli -76. Jalkkikset oli alusta lähtien, mutta -76 mallista alkaen pinta muuttui maalatusta sorvatuksi j mustan maalauksen osuus kasvoi.

Mulla on esitteet 99 emssistä vuosilta -73, 74, 75, 76 ja yleisesite -77, voin tarkistaa, jos on tarve.
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7687
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Suabisti kirjoitti:Hmm, onko tuota "nopeaa" ohjausta ollut muissakin kun 99ems malleissa..
Ajattelen vaan kun tuossa 99 cc on aivan helvetin kevyt ohjaus, jopa mielestäni kevyempi kuin Satkuissa joissa on ohjaustehostin :roll:
Nopea ohjaushan on käytössä raskaampi kääntää, että tuskimpa sinulla sitä on.

99:n ohjauksen keveys riippuu todella paljon käytettävistä renkaista, leveyskään ei ole yksiselitteinen tuossa vaan renkaan rakenteella on isompi merkitys. Ainakin oman kokemuksen mukaan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tetammi kirjoitti: 99:n ohjauksen keveys riippuu todella paljon käytettävistä renkaista, leveyskään ei ole yksiselitteinen tuossa vaan renkaan rakenteella on isompi merkitys. Ainakin oman kokemuksen mukaan.
allekirjoitan tuon! siis eroa voi olla kuin yöllä ja päivällä, keveimmillään 99:n ohjaus ei paljon eroa tehostetusta ohjauksesta, paitsi nyt tietysti paikallaan käännettäessä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tossa on jotain linkkejä mm. 99 ems-sivustoihin

http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/saablinks.html
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kiitos vastauksista, tulipahan nuo vanteiden ja penkkien muuttumis vuodetkin selville! :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Vastaa Viestiin