kaasarin ja ruiskun kansien erot

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

kaasarin ja ruiskun kansien erot

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

mitä eroa on kaasarin ja ruiskun kansilla...
onko mitään eroa...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Kaasarin nokassa on epäkesko bensapumppua varten.
Oliko ruiskussa ne natriumjäähdytteiset venat vai onko vain turboissa?
Muuten taitavat kannet olla samanlaisia.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Myös ruiskuissa on ne natriumvenat. Muuten ei pitäisi olla eroja kansissa, paitsi tuo edellämainittu.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

eli toi bensapumpun nokka ei mahda haitata menoa, mutta kuinkas sitten niitten venttiilien laita... kestääkö kaasarikoneen kansi ruiskussa ihan sellaisenaan, vai pitääkö nokka ja venttiilit vaihtaa...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

turkkaki kirjoitti:eli toi bensapumpun nokka ei mahda haitata menoa, mutta kuinkas sitten niitten venttiilien laita... kestääkö kaasarikoneen kansi ruiskussa ihan sellaisenaan, vai pitääkö nokka ja venttiilit vaihtaa...
Mulla on ruiskukäytössä ihan tavallinen kaasarikoneen kansi,
hyvin on kestänyt jo reilut puoli vuotta.
Sitä paitsi nuo kaasariversion venat virtaa paremmin :wink:

Kaasarin nokan epäkesko ei haittaa menoa, muuten siis sama kuin ruiskussa.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7687
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ronska kirjoitti:Mulla on ruiskukäytössä ihan tavallinen kaasarikoneen kansi,
hyvin on kestänyt jo reilut puoli vuotta.
Sitä paitsi nuo kaasariversion venat virtaa paremmin :wink:

Kaasarin nokan epäkesko ei haittaa menoa, muuten siis sama kuin ruiskussa.
En ole itse noita kansia kummemmin purkanu mutta eikös kaasariversiossa ole kuristukset tuolla venan lähellä että saadaan kaasariversiossa paremmat pyörteet/palamiset.
Näin muistelis jostain esitteestä lukeneeni ja on siitä ollu täälläkin juttua...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

En noista kuristuksista tiedä mutta venavarret ovat kaasarikoneessa
ohuemmat kuin ruiskuissa ja turboissa.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Kuristukset ovat molemmissa kansissa
Ari 1622
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mulla oli 900 kaasari johon oli vaihdettu k-jetti. Luulisin, että siinä oli kansi alkuperäinen kaasarin vielä. Oli muuten selvästi pirteämpi kuin keskiverto i8, otti huippujakin 180km/h. Eroa tuli yläkierroksilla, alavääntö ei ollut sen erikoisempi. Saabin oma peltisarja siinä kyllä oli myös.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin