99:sin laikka madallus.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

99:sin laikka madallus.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mulla olis tommonen -74 99:si ja se on ruvennut näyttämään korkealta mun silmissäni.Paljonko ootte ottanu tavaraa jousista pois jotta sais vielä toimivan alustan?
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

otin puolitoista kierrosta pois mutta tuli melko kova ajettava, n. 1 kierros on melko sopivasti..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Muita mielipiteitä?Olisi tarkoitus ensi maanantaina käyttää jouset ulkona ja takaisin.Sattuisko löytymään kuvia keneltäkään?autoni tuntuu olevan hyvässä ryhdissään joten toi kierros voisi mullekin olla sopiva.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

mitä kuvia tarviit? rojektikuvia? valmiin auton kuvia?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

ennen:
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... ttu&id=aae

jälkeen:
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m98&id=aaa

Kierroksia muistaakseni n. 1,5, milleinä 65 :D Ei yllättäen ole vielä kovin kova ajaa, noissa vanhuksissa on tosi pitkät ja löysät jouset. Samalla vaihtui vielä Kybin kaasuiskaritkin joka nurkkaan.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Laitoikko qaw mitkä KYBit? Itse ei ajattelin laittaa uusiksi vuoden sisään 99:iin iskarit mutta esim. KYBin valkoisia ei enää saa 99:iin.

Niin ja toi sun avo-99 on aivan huipun näköinen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

dimebak kirjoitti:Laitoikko qaw mitkä KYBit? Itse ei ajattelin laittaa uusiksi vuoden sisään 99:iin iskarit mutta esim. KYBin valkoisia ei enää saa 99:iin.

Niin ja toi sun avo-99 on aivan huipun näköinen.
Oranssit. Kiitoksia :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Oranssit? Mitkä ne on?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Kaasuiskarit, en mä muuta muista :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tiätkö mitään tästä Excel-G-mallista, sopiiko madallettuun? Muuta en itse tiedä kuin, että on kaksiputkivaimennin ja mustan värinen, joten sopis Sachsin Advantagen kanssa :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

En tiiä mut en lähtis eri merkkejä ja malleja sotkemaan
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla on nyt edessä KYBin valkoiset ja takana Sachsin Advantaget. Nyt on noilla ajettu liki 90tkm ja hyvin ne vielä pelittää. Tarkoitus olis kuiten vaihtaa ne johonkin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

qaw kirjoitti:ennen:
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... ttu&id=aae

jälkeen:
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m98&id=aaa

Kierroksia muistaakseni n. 1,5, milleinä 65 :D Ei yllättäen ole vielä kovin kova ajaa, noissa vanhuksissa on tosi pitkät ja löysät jouset. Samalla vaihtui vielä Kybin kaasuiskaritkin joka nurkkaan.
saako muuten läpi katsastuksesta jos jousia on pätkitty?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

gls kirjoitti:saako muuten läpi katsastuksesta jos jousia on pätkitty?
Lauantaina kävin tuoreen leiman hakemassa. Eipä inssi varmaan edes huomannut asiaa ja vaikka olisikin huomannut niin kyllä jousia saa madaltaa.

---lainaus---

Liikenneministeriön päätös N:o 779 auton rakenteen muuttamisesta

15 §

Auton korkeuden muuttaminen

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton alustan korkeuden muuttaminen jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla taikka asentamalla jousen ja akselin väliin tai jousen korin puoleiseen kiinnityspisteeseen asianmukaiset korotus- tai madalluskappaleet.

---lainaus---
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Lisätään vielä että kunhan rahatilanne vain sallii, nostan auton pukeille ja kiikutan nuo jouset Vallilan takomoon jotta tekevät UUDET noiden mitoilla, eipä tarvi sitten odotella koska napsahtaa vanha ja kaltoin kohdeltu jousi poikki. Hintaa haluavat n. 250e että tiedoksi...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Vastaa Viestiin