Tyhjäkäynnistä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Kyllönen
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:33

Konstit alkavat loppua

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

Ei auta uusi polttoaineensuodatin eikä uusivanha tyhjäkäyntimoottori.
Akkujännite muuten löytyi auto käynnissä tyhjäkäyntimoottorin liittimen kakkosnavalta.
Eli vika ei ole siinä. Ei kai auta muu kuin viedä auto merkkihuoltoon...

Muuten, onko normaalia, että tyhjäkäynti nousee tk-moottorin sähköliitäntä irrotettuna?
riparipa
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Touko 12, 2005 20:07

nyt toimii kaikki pytyt

Viesti Kirjoittaja riparipa »

check engine valo alkaa vilkkua kun kierrokset on kerran noussu yli 3000. Valo vilkkuu 4 kertaa ja sitten pimeenä hetken jne. päästöt ok. Olisikohan kyse tyhjäkäyntilaitteista?
Kyllönen
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:33

Re: nyt toimii kaikki pytyt

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

riparipa kirjoitti:check engine valo alkaa vilkkua kun kierrokset on kerran noussu yli 3000. Valo vilkkuu 4 kertaa ja sitten pimeenä hetken jne. päästöt ok. Olisikohan kyse tyhjäkäyntilaitteista?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=17242
riparipa
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Touko 12, 2005 20:07

re: Re: nyt toimii kaikki pytyt

Viesti Kirjoittaja riparipa »

mun tonnari on vm. 86 Käyköhän samat vikakoodit siihenkin?
Kyllönen
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:33

Säätämisestä

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

Luin mielenkiintoisesta tavasta säätää tyhjäkäynti:

Ensin kuristetaan tyhjäkäyntimoottorille menevä letku, jonka jälkeen säädetään tyhjäkäynninsäätöruuvista oikeat lukemat.

Normaalistihan tuo tyhjäkäynninsäätöruuvi kehotetaan kiristämään täysin kiinni ja sen jälkeen säätämään oikeat kierroslukemat kaasuläpästä.

Pitääpäs kokeilla. Ainakin tuntuisi, että tyhjäkäyntimoottorin ei tarvitsisi tehdä töitä niin paljon, sekä kompensointivara kuormituksien tiimoilta olisi suurempi...
epe
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Touko 14, 2005 19:04
Paikkakunta: Hyvinkäää
Viesti:

Re: Tyhjäkäynnistä

Viesti Kirjoittaja epe »

Kyllönen kirjoitti:Eli tyhjäkäynti aaltoilee, kuormittaessa notkahtaa ja moottorijarrutuksen jälkeen kytkintä painettaessa meinaapi sammua.
Oletko tehnyt autolle äskettäin kansiremonttia? Minä vaihdatin kansipahvin. (9000i 16v -91). Oli mennyt imunokka-akselin ajoitus yhden hampaan verran pieleen. Oireet täsmää 100%:sti. Risteyksiin tultaessa sammuilee, ja kuormituksen muutoksissa - esim. kun flekti käynnistyy - niin meinaa sammua.
Korjattiin ajoitus, ja nyt toimii taas hienosti. :D
riparipa
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Touko 12, 2005 20:07

nakutusanturin sijainti

Viesti Kirjoittaja riparipa »

Missäköhän päin tuo nakutusanturi sijaitsee vm 86 iivarissa?
Kyllönen
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:33

Re: Tyhjäkäynnistä

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

epe kirjoitti:
Kyllönen kirjoitti:Eli tyhjäkäynti aaltoilee, kuormittaessa notkahtaa ja moottorijarrutuksen jälkeen kytkintä painettaessa meinaapi sammua.
Oletko tehnyt autolle äskettäin kansiremonttia? Minä vaihdatin kansipahvin. (9000i 16v -91). Oli mennyt imunokka-akselin ajoitus yhden hampaan verran pieleen. Oireet täsmää 100%:sti. Risteyksiin tultaessa sammuilee, ja kuormituksen muutoksissa - esim. kun flekti käynnistyy - niin meinaa sammua.
Korjattiin ajoitus, ja nyt toimii taas hienosti. :D
Kansiremonttia en ole tehnyt.

Mielestäni venttiilit muuten ääntävät siihen malliin, että voi olla sytkä pielessä...
Kyllönen
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:33

Re: nakutusanturin sijainti

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

riparipa kirjoitti:Missäköhän päin tuo nakutusanturi sijaitsee vm 86 iivarissa?
Imusarjan alla.
Janne Ensio
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 22:18

Tyhjäkäynnistä

Viesti Kirjoittaja Janne Ensio »

Tarkista kaasuläpän vaimennuskalvo. Uutena kuulemma merkkiliikkeellä 100 euron luokkaa.
Vastaa Viestiin