Tyhjäkäynnistä
Konstit alkavat loppua
Ei auta uusi polttoaineensuodatin eikä uusivanha tyhjäkäyntimoottori.
Akkujännite muuten löytyi auto käynnissä tyhjäkäyntimoottorin liittimen kakkosnavalta.
Eli vika ei ole siinä. Ei kai auta muu kuin viedä auto merkkihuoltoon...
Muuten, onko normaalia, että tyhjäkäynti nousee tk-moottorin sähköliitäntä irrotettuna?
Akkujännite muuten löytyi auto käynnissä tyhjäkäyntimoottorin liittimen kakkosnavalta.
Eli vika ei ole siinä. Ei kai auta muu kuin viedä auto merkkihuoltoon...
Muuten, onko normaalia, että tyhjäkäynti nousee tk-moottorin sähköliitäntä irrotettuna?
nyt toimii kaikki pytyt
check engine valo alkaa vilkkua kun kierrokset on kerran noussu yli 3000. Valo vilkkuu 4 kertaa ja sitten pimeenä hetken jne. päästöt ok. Olisikohan kyse tyhjäkäyntilaitteista?
Re: nyt toimii kaikki pytyt
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=17242riparipa kirjoitti:check engine valo alkaa vilkkua kun kierrokset on kerran noussu yli 3000. Valo vilkkuu 4 kertaa ja sitten pimeenä hetken jne. päästöt ok. Olisikohan kyse tyhjäkäyntilaitteista?
re: Re: nyt toimii kaikki pytyt
mun tonnari on vm. 86 Käyköhän samat vikakoodit siihenkin?
Säätämisestä
Luin mielenkiintoisesta tavasta säätää tyhjäkäynti:
Ensin kuristetaan tyhjäkäyntimoottorille menevä letku, jonka jälkeen säädetään tyhjäkäynninsäätöruuvista oikeat lukemat.
Normaalistihan tuo tyhjäkäynninsäätöruuvi kehotetaan kiristämään täysin kiinni ja sen jälkeen säätämään oikeat kierroslukemat kaasuläpästä.
Pitääpäs kokeilla. Ainakin tuntuisi, että tyhjäkäyntimoottorin ei tarvitsisi tehdä töitä niin paljon, sekä kompensointivara kuormituksien tiimoilta olisi suurempi...
Ensin kuristetaan tyhjäkäyntimoottorille menevä letku, jonka jälkeen säädetään tyhjäkäynninsäätöruuvista oikeat lukemat.
Normaalistihan tuo tyhjäkäynninsäätöruuvi kehotetaan kiristämään täysin kiinni ja sen jälkeen säätämään oikeat kierroslukemat kaasuläpästä.
Pitääpäs kokeilla. Ainakin tuntuisi, että tyhjäkäyntimoottorin ei tarvitsisi tehdä töitä niin paljon, sekä kompensointivara kuormituksien tiimoilta olisi suurempi...
Re: Tyhjäkäynnistä
Oletko tehnyt autolle äskettäin kansiremonttia? Minä vaihdatin kansipahvin. (9000i 16v -91). Oli mennyt imunokka-akselin ajoitus yhden hampaan verran pieleen. Oireet täsmää 100%:sti. Risteyksiin tultaessa sammuilee, ja kuormituksen muutoksissa - esim. kun flekti käynnistyy - niin meinaa sammua.Kyllönen kirjoitti:Eli tyhjäkäynti aaltoilee, kuormittaessa notkahtaa ja moottorijarrutuksen jälkeen kytkintä painettaessa meinaapi sammua.
Korjattiin ajoitus, ja nyt toimii taas hienosti.

nakutusanturin sijainti
Missäköhän päin tuo nakutusanturi sijaitsee vm 86 iivarissa?
Re: Tyhjäkäynnistä
Kansiremonttia en ole tehnyt.epe kirjoitti:Oletko tehnyt autolle äskettäin kansiremonttia? Minä vaihdatin kansipahvin. (9000i 16v -91). Oli mennyt imunokka-akselin ajoitus yhden hampaan verran pieleen. Oireet täsmää 100%:sti. Risteyksiin tultaessa sammuilee, ja kuormituksen muutoksissa - esim. kun flekti käynnistyy - niin meinaa sammua.Kyllönen kirjoitti:Eli tyhjäkäynti aaltoilee, kuormittaessa notkahtaa ja moottorijarrutuksen jälkeen kytkintä painettaessa meinaapi sammua.
Korjattiin ajoitus, ja nyt toimii taas hienosti.
Mielestäni venttiilit muuten ääntävät siihen malliin, että voi olla sytkä pielessä...
Re: nakutusanturin sijainti
Imusarjan alla.riparipa kirjoitti:Missäköhän päin tuo nakutusanturi sijaitsee vm 86 iivarissa?
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 22:18
Tyhjäkäynnistä
Tarkista kaasuläpän vaimennuskalvo. Uutena kuulemma merkkiliikkeellä 100 euron luokkaa.