
Saabin aliarvostus
Siitä on muuten ollut Saab Turbo Club of Sweden:in foorumilla paljon (rumasanaista) keskustelua siitä, miten Saab oli kieltäytynyt ilmais-mainoksesta kun olisivat kuulemma päässeet mukaan siihen GT4:ään. Myöhemmin kävikin sitten ilmi että Saab tulee olemaan mukana (2:lla tai 3:lla?) mallilla siinä tulevassa X-box:in "GT-tappajassa". Jonka nimeä en nyt muista..? 

Uusimman TM:n välissä oli Käytettyjen Autojen Hinnat -lehdykkä. Siinä oli listattu autot, joiden suhteellinen hinta on pudonnut eniten viime vuoteen verrattuna. Saabeista 900 oli 2. , 9000 oli 9. ja 9-3 11.
Tässäkin ketjussa on puhuttu Saabin jälleenmyyntiarvosta, mikä ei tuota listaa vilkuilemalla valtavan hyvältä näytä. Mutta Saabisteille, jotka ovat suunnittelemassa auton hankintaa, asia on vain hyväksi. Varsinkin, jos on halukkuutta pitää sama auto sitten mahdollisimman kauan. Ja joka tapauksessa auto on sen verran huono "sijoituskohde " joka tapauksessa, että itse näen tämän asian pelkästään positiivisena
Tässäkin ketjussa on puhuttu Saabin jälleenmyyntiarvosta, mikä ei tuota listaa vilkuilemalla valtavan hyvältä näytä. Mutta Saabisteille, jotka ovat suunnittelemassa auton hankintaa, asia on vain hyväksi. Varsinkin, jos on halukkuutta pitää sama auto sitten mahdollisimman kauan. Ja joka tapauksessa auto on sen verran huono "sijoituskohde " joka tapauksessa, että itse näen tämän asian pelkästään positiivisena

9-5 2,3t -03
#2514
#2514
Ostin maanantaina ekaautoksi Saabin. Erilaisuuden takia ostin. En ollut edes kuvitellut ostavani jotain massa-Toyotaa.
Eka päivänä jo sain kuulla kommentin: "mutta kun ne Saabit syö niin paljon bensaa".
Kehujakin on tullut: "Oishan tämmönenkin ihan näppärä" "Tämähän on
äkänen!"
Kalliita saabit ei ainakaan ole. Itse ostin omani 900i:n, 260tkm ajetun -87:n 280 eurolla.
Eka päivänä jo sain kuulla kommentin: "mutta kun ne Saabit syö niin paljon bensaa".
Kehujakin on tullut: "Oishan tämmönenkin ihan näppärä" "Tämähän on
äkänen!"
Kalliita saabit ei ainakaan ole. Itse ostin omani 900i:n, 260tkm ajetun -87:n 280 eurolla.
Saab 9000 CD -96
Onneks olkoon, joskohan tuo avatarkin sitten vaihtuisi pikkuhiljaaLeipuri kirjoitti:Ostin maanantaina ekaautoksi Saabin. Erilaisuuden takia ostin. En ollut edes kuvitellut ostavani jotain massa-Toyotaa.
Eka päivänä jo sain kuulla kommentin: "mutta kun ne Saabit syö niin paljon bensaa".
Kehujakin on tullut: "Oishan tämmönenkin ihan näppärä" "Tämähän on
äkänen!"
Kalliita saabit ei ainakaan ole. Itse ostin omani 900i:n, 260tkm ajetun -87:n 280 eurolla.

Itse tuosta arvon alennuksesta vaan sitä mieltä, että:
"Ostakaa varakkaat herrasmiehet paljon laadukkaita ja nopeita Saabeja, että saadaan taas hyvää käytettyä tavaraa nuorisolle"

Taitaa mennä vuosi tai kaksi ennen kuin itsekään ostan (jos koskaan) uutta Saabia. Käytetyt kelpaa. Nykyisiin lemmikkeihini niin pirun tyytyväinen.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
Joopajoo. Tuossa ajelin juuri -85 ysikymppisellä 600 kilometriä, josta vähän toista sataa kaupungissa. Bensaa meni 44 litraa, joten kulutus oli alle 7,5 litraa sadalla. Ainakaan minä en pidä sitä paljona 20 vuotta vanhalle autolle, jossa on 2-litrainen kaasarikone ja nelipykäläinen loota.Leipuri kirjoitti:Eka päivänä jo sain kuulla kommentin: "mutta kun ne Saabit syö niin paljon bensaa".
NG 900S 3d 2.3i -98
Niin... itse ajoin 2930km keskikulutuksella 9.3L vaikka keskinopeus jäi hieman yli 100km/h ja puolet matkasta oli reilusti yli kantavuuden oleva muuttokuorma sekä anoppilaatikko katolla.. ja siellä pohjoisessa norjassa(lofooteilta siis kuorman hain) vedettiin tosissaan jokainen vuononreunan mäki liki lati tiskissä.Hepis kirjoitti: Joopajoo. Tuossa ajelin juuri -85 ysikymppisellä 600 kilometriä, josta vähän toista sataa kaupungissa. Bensaa meni 44 litraa, joten kulutus oli alle 7,5 litraa sadalla. Ainakaan minä en pidä sitä paljona 20 vuotta vanhalle autolle, jossa on 2-litrainen kaasarikone ja nelipykäläinen loota.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Tietämättömiä ovat nuo saabin aliarvostelijat, kaikki kaverini, jotka ovat kokeilleet mun saabeja, ovat olleet ihan eri mieltä autosta jälkeenpäin, ulkonäköön ei koeajo tietty auta, mutta itse tykkään.
Ja mitä tulee hinta-laatusuhteeseen :
Kaverini osti honda accordin (86 ex), hinta 330e
Ruostetta : molemmat helmat, kaikki kaaret, pohja kauttaaltaan
Kone : 400tkm ajettu, kannnen välistä tulee oikein käryäkin
Herkut : kaikki sähköllä, myös kattoluukku, lukkiutumattomat jarrut, ohjaustehostin
Leimaa 2kk, ei toisia renkaita.
Lopputulos : Paalattu accord, kun sähköt paloivat 2vk oston jälkeen
Mun eka saabi :
Hinta 200e (+100e tarvikkeet +alle 100e kilvitysprosessi)
Kone : siisti ja toimiva (284tkm)
Ruoste : takaluukunkulma ja oven alareunassa sauma revennyt
Muuta : Pakoputki uusiksi
Leima : Piti kilvittää, mutta tulipahan reilu vuosi, puhtaasti läpi.
Herkut : Ajettavuus ja turvallisuudentunne, kahdet menevät renkaat
Lopputulos : Odottelen seuraavaa leimaa jokapäivä ajellen.
Tuo Accord oli kuulemma hyvä hankinta (kukaan ostoporukasta ei tiennyt autoista mitään), ja eivät vaivautuneet edes kysymään lähdenkö mukaan katsomaan (päättivät ostaa hissukseen, korjata ja tuunata ja sitten rehvastella
)
Eivät suostuneet ottamaan kuuleviin korviinsa tarjousta, että lupaan samalla rahaa hankkia saabin ilman mitään turhia herkkuja, jossa on leimaa ja mikä ei kärytä.. Mutta joo, kyllähän tuosta sähkökattoluukusta kannattaa maksaa
Edit: Ja se bensankulutus :
99 ('82) 2 kaasaria 7,5 - 11 litraa sadalla, riippuen menosta, moottoritiellä palaa enemmänkin.
900c ('88) 1 kaasari 7,8 - 10 litraa sadalla
900i ('87) ruisku 8 - 10 litraa sadalla (oli tosin vaivaa tuossa autossa)
99 ('81 "kyttä") 2 kaasaria (Tuusula - Tampere - Vammala, suurella keskinopeudella 13l / 100km
99 ('75) 1 kaasari 7,7 - 12 litraa sadalla, sekalaista ajoa, säädöt hakusessa.
Ja mitä tulee hinta-laatusuhteeseen :
Kaverini osti honda accordin (86 ex), hinta 330e
Ruostetta : molemmat helmat, kaikki kaaret, pohja kauttaaltaan
Kone : 400tkm ajettu, kannnen välistä tulee oikein käryäkin
Herkut : kaikki sähköllä, myös kattoluukku, lukkiutumattomat jarrut, ohjaustehostin
Leimaa 2kk, ei toisia renkaita.
Lopputulos : Paalattu accord, kun sähköt paloivat 2vk oston jälkeen
Mun eka saabi :
Hinta 200e (+100e tarvikkeet +alle 100e kilvitysprosessi)
Kone : siisti ja toimiva (284tkm)
Ruoste : takaluukunkulma ja oven alareunassa sauma revennyt
Muuta : Pakoputki uusiksi
Leima : Piti kilvittää, mutta tulipahan reilu vuosi, puhtaasti läpi.
Herkut : Ajettavuus ja turvallisuudentunne, kahdet menevät renkaat
Lopputulos : Odottelen seuraavaa leimaa jokapäivä ajellen.
Tuo Accord oli kuulemma hyvä hankinta (kukaan ostoporukasta ei tiennyt autoista mitään), ja eivät vaivautuneet edes kysymään lähdenkö mukaan katsomaan (päättivät ostaa hissukseen, korjata ja tuunata ja sitten rehvastella

Eivät suostuneet ottamaan kuuleviin korviinsa tarjousta, että lupaan samalla rahaa hankkia saabin ilman mitään turhia herkkuja, jossa on leimaa ja mikä ei kärytä.. Mutta joo, kyllähän tuosta sähkökattoluukusta kannattaa maksaa

Edit: Ja se bensankulutus :
99 ('82) 2 kaasaria 7,5 - 11 litraa sadalla, riippuen menosta, moottoritiellä palaa enemmänkin.
900c ('88) 1 kaasari 7,8 - 10 litraa sadalla
900i ('87) ruisku 8 - 10 litraa sadalla (oli tosin vaivaa tuossa autossa)
99 ('81 "kyttä") 2 kaasaria (Tuusula - Tampere - Vammala, suurella keskinopeudella 13l / 100km

99 ('75) 1 kaasari 7,7 - 12 litraa sadalla, sekalaista ajoa, säädöt hakusessa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tämä on sitten ensimmäinen kommentti tällä foorumilla, toki jonkin aikaa olen tätä keskustelua seurannut.
Tällä viikolla liityin minäkin onnellisiin Saabin omistajiin. Työkavereilta tuli sitä tuttua "saabismi on sairaus" -hokemaa useammalta taholta ja siskon mies jaksoi jauhaa "hyökkäysvaunun" ostamisesta.
No, joka autosta varmaan löytyy omat hokemansa ja haukkumansa, mutta silti tuntuu, että juuri Saab herättää - jos ei eniten - niin ainakin paljon tunteita.
Tällä viikolla liityin minäkin onnellisiin Saabin omistajiin. Työkavereilta tuli sitä tuttua "saabismi on sairaus" -hokemaa useammalta taholta ja siskon mies jaksoi jauhaa "hyökkäysvaunun" ostamisesta.
No, joka autosta varmaan löytyy omat hokemansa ja haukkumansa, mutta silti tuntuu, että juuri Saab herättää - jos ei eniten - niin ainakin paljon tunteita.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Onhan noita saanut kuulla. Vastapainoksi voi kehitellä omia sloganeitajiitee kirjoitti:Tällä viikolla liityin minäkin onnellisiin Saabin omistajiin. Työkavereilta tuli sitä tuttua "saabismi on sairaus" -hokemaa useammalta taholta ja siskon mies jaksoi jauhaa "hyökkäysvaunun" ostamisesta.
"Istuu tiessä kuin panssarivaunu, liikkuu kuin lentokone"
"Kun muita autoja ohjataan näköhavaintojen, kartan ja kompassin avulla, niin Saabia hallitaan tasapainoaistilla"
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Pekka Valtanen kirjoitti: "Istuu tiessä kuin panssarivaunu, liikkuu kuin lentokone"
"Kun muita autoja ohjataan näköhavaintojen, kartan ja kompassin avulla, niin Saabia hallitaan tasapainoaistilla"
Kiitos pojat! Seuraava työviikko on jo helpompi.Money For Nothing kirjoitti:Niille jotka siitä sairaudesta hokee... lainatakseni erään klubilaisen sanontaa: Jos saabismi olisi sairaus, kela korvaisi lääkkeet siihen.

Tässä tänään kuulin yhden kaverini sanoneen saabini ostosta että, mitä minä tuollaisen p*skan ostin kun tällä rahalla olisi saanut jo kunnon auton. Että tällaista tekstiä ford kuskin suusta.
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01
#2592, STCF #43
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01
#2592, STCF #43