Kiitoksia jo etukäteen!
Edellisessä tonnarissa oli juuri tuo sarja, oli vaan 5,25" elementillä. Ja tosi puhdas ääni oli. Oon vaan ajatellut että pitäis vähintään olla tuo 5,25", alkaa siinäkin tuo basso olla aika heikko (vaikka eipä nuo erkkasarjat koskaan mitään jytäkoneita ole)Stonde kirjoitti:Taitaa olla helpointa kun painut kauppaan ja ostat esim. DLS:n 4" reference erillissarjan, itse moisen paketin ostin ja on sen verran laadukas sarja, että uskallan suositella. Muistat vain tuoda diskantit pois sieltä ritilän alta siihen kansilevyn päälle. Hintaa tuolla sarjalla oli muistaakseni 80-90 euroa. Samanlaiset taakse mutta isompi eli 6".
Kojelaudan paikka on valitettavasti sellainen, että matalat äänet jäävät toistumatta. Kyllä erillisarjasta matalia saa tulemaan, kun midbasso on tarpeeksi tukevasti / tiiviisti asennettuAP kirjoitti:Oon vaan ajatellut että pitäis vähintään olla tuo 5,25", alkaa siinäkin tuo basso olla aika heikko (vaikka eipä nuo erkkasarjat koskaan mitään jytäkoneita ole)
Tuo on aivan tosi, niissä kun ei ole edes minkäänlaisia koteloita9000CS... kirjoitti:Kojelaudan paikka on valitettavasti sellainen, että matalat äänet jäävät toistumatta. Kyllä erillisarjasta matalia saa tulemaan, kun midbasso on tarpeeksi tukevasti / tiiviisti asennettuAP kirjoitti:Oon vaan ajatellut että pitäis vähintään olla tuo 5,25", alkaa siinäkin tuo basso olla aika heikko (vaikka eipä nuo erkkasarjat koskaan mitään jytäkoneita ole)
Juurikin noin tein, eli dremelillä leikkasin viiltoja ja taivutin suikaleet sisään. Ongelmaahan tuottaa eniten tuulilasi, se kun on niin lähellä että työskentelytila jää pieneksi. Tämän takia peltisaksillakaan ei saa leikattua kuin noin puolet viilloista.AnttiR kirjoitti:miten ap suurensit reikiä? Itse olen tehnyt kahdella tapaa:leikannut vakioaukon reunoilta noin 3-4-mm mm suikaleita paltisaksilla .Sen jälkeen taitoin ruuvarinkärjellä ne alas.Jos on hyvät sakset on kuin paperia leikkaisi Toisena keinona porakone ,jossa oli kulmakappale (90 astetta) ja päähän ja päähän 3-5-cm halkaisjaltaan ja 2-4 cm korkea laikka.Jäkimmäisellä tavalla tulee siistempi.Aukon ja ympäristön suojasin kostealla sanomalehdellä.Kierroksista riippuen saattaa kipinöidä.Papereiden päälle voit laittaa vielä tehokkaan magneetin ,joka imaisee suurimman osan metallipurusta. Muista varoa johtoja eli teippaa tai jotenkin muutoin paina ne turvaan.
Mitä midbassoihin tulee itse en välttämättä laittaisi niitä kojelaudalle.Mulla on keskiäänet vakiopaikoilla , yläääniset kojelaudan päällä suunnattuina ja midbassot ovissa.(kiitos vaan klubilaiset aikoinaan ohjeista).
Toivotan mukavia askarteluhetkiä. (eikä ole pottuilua)
Tuli itseasiassa hommattua tuo erillissarja vasta muutama viikko sitten, pääsi vähän venähtämäänjpjk kirjoitti:AP: miten tuo diskantti on toistunut sieltä muovin alta? Luulisi olevan verhoitunut sävy äänessä, kun on se muovi edessä. Poistitko edes sitä kangasta siitä orggismuoviritilästä?
Telineet on pistehitsattu kojelaudan runkoon, eli noissa kuvissa niitä ei ole koska koko kojelauta on otettu irti. Itse porasin nuo pistehitsit auki, ja sain siten telineet irti. Sitten vaan vaan sopivat pultit ja mutterit joilla telinä takaisin kiinni porausreijistä.jpjk kirjoitti:Eli se asennuspeltilevy ei lähde irti? Ymmärsin että on pistehitsattu kiinni. Noissa kuvissa se on kuitenkin irti, että mitens asian laita on?