5vaihteisen tilalle 4vaihteinen
5vaihteisen tilalle 4vaihteinen
Auto olisi -90 900S.laatikko vetäisi itsensä jumiin ja meinaan tilalle vaihtaa 4 vaihteisen laatikon.Mitäs muutoksia pitää tehdä että laatikon saisi paikoilleen.Ilmeisesti vuonna 90 ei enää saanut mihinkään satkuun 4 vaihteista laatikkoa?Eli kaikki laatikot ovat erilaisilla vetoakseleiden maljoilla?Minkälainen homma tuo maljojen vaihto oikein on?Ja pitääkö keppihässäkkää muuttaa nelivaihteisen vastaavaksi vai toimiiko auton omalla 5 vaihteisen systeemeillä.
Mitäs noi enskat muuten on noissa matalapaine turboissa?Kun luin jostakin että ässät ovat aina olleet 7 enskalla ja tuossa on plakaatin mukaan 6.
Ei muuten varoittanut yhtään vaan veti pyörät lukkoon vauhdissa.Onneksi ei ollut vauhtia kuin 50km/h.Luulin että enska katkesi ja meni myttyyn mutta avasin kopan ja oli ehjä...
Mitäs noi enskat muuten on noissa matalapaine turboissa?Kun luin jostakin että ässät ovat aina olleet 7 enskalla ja tuossa on plakaatin mukaan 6.
Ei muuten varoittanut yhtään vaan veti pyörät lukkoon vauhdissa.Onneksi ei ollut vauhtia kuin 50km/h.Luulin että enska katkesi ja meni myttyyn mutta avasin kopan ja oli ehjä...
Maljat ovat lukkorenkailla kiinni laakeripesissä. Ne on varsin helppo vaihtaa. Suositeltavinta olisi käyttää laatikossa olevia pesiä ja vaihtaa niihin toiset maljat välysten säilymisen takia. Kepin alle pitää tosiaan vaihtaa se muovipohja nelivaihteisesta.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Mutta mites,joutuuko laatikon avaamaan maljojen vaihdon takia.900T16 kirjoitti:Maljat ovat lukkorenkailla kiinni laakeripesissä. Ne on varsin helppo vaihtaa. Suositeltavinta olisi käyttää laatikossa olevia pesiä ja vaihtaa niihin toiset maljat välysten säilymisen takia. Kepin alle pitää tosiaan vaihtaa se muovipohja nelivaihteisesta.
Onkos se muovikulho miten vaihdettavissa?
Periaatteessa ei tarvitse kuin irrottaa ne maljoja ympäröivät pultit. Hommaa helpottaa kuitenkin, jos takakannen käyttää auki, niin perää voi tukea sieltä.
Kepin pohja kannattaa vaihtaa siinä vaiheessa, kun siirtäjä on irti vaihteistosta. Eli kepin pesä irti (erikoismutterit) ja pohja on kiinni ruuveilla.
Kepin pohja kannattaa vaihtaa siinä vaiheessa, kun siirtäjä on irti vaihteistosta. Eli kepin pesä irti (erikoismutterit) ja pohja on kiinni ruuveilla.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Re: 5vaihteisen tilalle 4vaihteinen
Taitaa olla juuri toista päin että ässissä on käytetty tota 6 enskaa.tomaatti kirjoitti:Mitäs noi enskat muuten on noissa matalapaine turboissa?Kun luin jostakin että ässät ovat aina olleet 7 enskalla ja tuossa on plakaatin mukaan 6.
Tuon nelivaihteisen kaveriksi tietty ehkä sopeis paremmin tuo seiska, erityisesti jos paineita on vakiota enempi.
Viimeksi muokannut tetammi, Ma Touko 23, 2005 12:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Pelkkä pohja ois riittäny todennäköisesti tuossakin.xjford kirjoitti:kyl mä ainakin joutusin vaihtaa koko keppisysteemin kun vaihdoin nelivaihteisen viisvaihteiseks
Noin päin se onkin pakko vaihtaa kun sieltä puuttuu kolo viitoselle.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Se muovikulho pitää vaihtaa, jos haluaa keskityksen laatikolle. Olettaen, että vaihtolaatikko on sen verran vanha ettei siinä ole laatikon sisäistä keskitystä. Uudemmissa autoissa nimittäin ei ole paikkaa sille laatikon ulkoiselle keskittimelle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vedänköhän vuoden tyhmimmät......mutta mielestäni nelivaihteisessa EI OLE keskitystä ollenkaan
. 1 & 2:n on vasemmassa reunassa ja 3 & 4:n oikeassa reunassa. Korjatkoon ken ajaa 4-loviselle....no ajanhan minäkin, mutta automaattilla
Ei ainakaan ekassa saabissani -86:ssa satkussa keskitystä ollu ja tähän jouduin tuon pohjan vaihtamaankin, kun ei pakkilukko skulannu......


Ei ainakaan ekassa saabissani -86:ssa satkussa keskitystä ollu ja tähän jouduin tuon pohjan vaihtamaankin, kun ei pakkilukko skulannu......
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Totta, 4-vaihteisessa ei ole keskitintä. Pistetään edellinen vastaus sen piikkiin että olin valvonut koko yön saabia ropaten.
Kyllä muuten liikahtaa portatulla 2.3 kannella ja 2.1 imusarjalla...

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com