Ketjunkiristäjän irrotus kannesta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Ketjunkiristäjän irrotus kannesta

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kuinka se itse kiristinmötikkä lähtee irti sylinterikannesta, yläpuolella näkyy kaksi ruuvia mutta kuinkas alapää on kiinni?
Hitsit kun olisi paperiversio korjauskäsikirjasta jossa olisi räjäytyskuvat.
Edit: tarkoitin oikeastaan sitä laturin ja ketjunkiristäjän tukisyteemiä, sitä kammottavaa alumiinimöhkälettä joka täyttä puolet konehuoneen takaosasta estäen pääsyn joka paikkaan.
Siitä on nyt kaikki näkyvät pultit irti mutta ei kait siellä vaan ole vielä yksi ruuvi jossain öljyloukon lähellä?
Ei tuolla wis:illä tee yhtään mitään autoa korjatessa, onko noihin olemassa kunnon paperista korjauskäsikirjaa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Ketjunkiristäjän irrotus kannesta

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5T kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Ei tuolla wis:illä tee yhtään mitään autoa korjatessa, onko noihin olemassa kunnon paperista korjauskäsikirjaa?
Tulosta WIS niin saat paperisen kirjan :lol: Etsi osan kuva EPC:stä.
:D On kompuutteri jo yltä päältä öljyssä, saisko näihin näppiksiin mitään suojuksia?
Pitäis käydä saabin mekaanikkokoulutus vain sen vuoksi että ymmärtäisi näiden ohjelmien logiikkaa ja osien eriskummallisia nimiä.

Kiitos muuten vinkistä, on siellä tkana näköjään vielä yksi ruuvi, tekisi mieli vääntää sorkkaraudalla koko tuo halvatun aluminiinhässäkkä nevadaan.
Koko auto on näköjään kasattu laturin ja sen tukiraudan ympärille. Onnistuisko vaihtamaan keskenään ohjaustehostajan pumpun ja laturin paikat, ei kait laturi voi olla noin kamalan huonossa ja likaisessa paikassa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Viesti Kirjoittaja nef »

YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kiitos, juuri noin se lähti mullakin :)
Oletteko muuten vaihdelleen noita laturin hiiliä millaisissa kilometrimäärissä, olisi nyt aika helposti vaihdettavissa?
Ilmeisesti vuoto tuli ketjunkiristäjästä, nyt on tiivisteliimaa välissä, kait tuota kärsii hetken käyttää ns. vapaakiertoisenakin eli ilman vesipumppua ym aparaatteja?
Niin ja voinhan pyörittää vesipumppua käsin :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Laturi

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Laturin hiilet vaihdettiin n.230tkm kohdalla. Eivät olleet vielä loppu, mutta vaihdettiin muun projektin ohessa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Laturi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

-valomerkki- kirjoitti:Laturin hiilet vaihdettiin n.230tkm kohdalla. Eivät olleet vielä loppu, mutta vaihdettiin muun projektin ohessa.
Tuohon on ilmeisesti jo vaihdettu hiilet, näytti avatulta ja hiilet lähes uudenveroisilta. Kerrankin säästin jossain kohtaa :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin