
Ei voi olla totta!
Ei voi olla totta!
Nyt alkoi tuo lainatonnarikin oikuttelkemaan, flekti ei lähde pyörimään, auto ei meinaa startata, ja tcs-valo palaa, en tiennyt tuossa olevankaan koko tcs:ää. Kulkee kuin vanha muuli tms. Kait sieltä meni sitten laturin hiilet koska jännite ei nouse kuin 13.2v kaasu pohjassa. Hitto pian vaihtuu merkki kyllä, ei näitä kestä enää 

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ja mä en ole ajanut tuolla kuin 20km, senkin rauhallisesti fiilistellen. Flektin liitin oli irti, nyt puhaltaa taas. Oli palaa hieman hiat äsken ruuhkassa kun auto ei käynyt tyhjäkäyntiä, sammui alakierroksillakin, lämmöt oli lähes punaisella, eikä tuo startannut kuin joka 20. kerta ja sitten vielä tumpeloita tiellä.
Laturi siitä kait meni loppuun kun ei lataa, maadoitukset ovat ok, auto ei ole vieläkään saanut suolaa osakseen(appiukko jemmasi tuota tallissaan koko viime talven
)
No nappaan illalla hiilet tuosta mun projektitonnarista.
Pitäis rakentaa tuo oma tonttu 8-venttiiliseksi virranjakajalla ja 1-kurkkuiseksi kaasaripeliksi ja turbo helekuttaan, luulisi toimivan.
Laturi siitä kait meni loppuun kun ei lataa, maadoitukset ovat ok, auto ei ole vieläkään saanut suolaa osakseen(appiukko jemmasi tuota tallissaan koko viime talven

No nappaan illalla hiilet tuosta mun projektitonnarista.
Pitäis rakentaa tuo oma tonttu 8-venttiiliseksi virranjakajalla ja 1-kurkkuiseksi kaasaripeliksi ja turbo helekuttaan, luulisi toimivan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Eikun käyn pudottamassa nuo kirotut nykyajan vempeleet jäämereen kaasaritontullani, eivätpä ole enää kenenkään riesanalefa42 kirjoitti:Jos rakennat tonttusi 8-venaseks, niin tehdääs vaihtokauppa, mun 99:n yläkerta sun tonnarin yläkertaan?

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Laturin säädin/hiilet olivat sököt, nyt lataa iloisesti ajossa maks 14.0-14.1V eikä TCS muistuta olemassaolostaan
Olipas tuo TCS herkkä liian alhaiselle jännitteelle, no jännite meni kyllä ajossa valot päällä jo alle 12V.
Onko muuten normaalia että auto ei starttaa kuin valot päällä, siis valokytkin "päällä" -asennossa, vai onko taas joku ihmekytkentä, ja kuinka sen voi ohittaa, on ollut tuollainen aina?

Olipas tuo TCS herkkä liian alhaiselle jännitteelle, no jännite meni kyllä ajossa valot päällä jo alle 12V.
Onko muuten normaalia että auto ei starttaa kuin valot päällä, siis valokytkin "päällä" -asennossa, vai onko taas joku ihmekytkentä, ja kuinka sen voi ohittaa, on ollut tuollainen aina?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tosi outo tuo ranetus, tuo appiukon auto kun on vielä peräisin germaniasta jossa eivät edes valoja käytä, eikä tuo ukko ole osannut tuollaista kytkentää tehdä.. tuo pitää ehdottomasti saada pois, jos on vähääkään puolitäysi akku niiin pitää saada käynnistettyä valot pois päältä.Mimmi kirjoitti:Sinulla on taas ilmennyt uusi ranetus.
Mitenkä kummassa tuo on oikein noin kytketty?
Aina se Rane ruuvailee näitä Saabeja

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Periaatteessahan valot on pois päältä kun starttia pyöritetään (ellei tuotakin ole "rane" modannut pois käytöstäng900aero kirjoitti:Tosi outo tuo ranetus, tuo appiukon auto kun on vielä peräisin germaniasta jossa eivät edes valoja käytä, eikä tuo ukko ole osannut tuollaista kytkentää tehdä.. tuo pitää ehdottomasti saada pois, jos on vähääkään puolitäysi akku niiin pitää saada käynnistettyä valot pois päältä.Mimmi kirjoitti:Sinulla on taas ilmennyt uusi ranetus.
Mitenkä kummassa tuo on oikein noin kytketty?

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Niin on mutta palavat ennen startin pyörimistä ja sen jälkeen jos ei lähdekään käymään heti ekalla.V.J.S kirjoitti:Periaatteessahan valot on pois päältä kun starttia pyöritetään (ellei tuotakin ole "rane" modannut pois käytöstäng900aero kirjoitti:Tosi outo tuo ranetus, tuo appiukon auto kun on vielä peräisin germaniasta jossa eivät edes valoja käytä, eikä tuo ukko ole osannut tuollaista kytkentää tehdä.. tuo pitää ehdottomasti saada pois, jos on vähääkään puolitäysi akku niiin pitää saada käynnistettyä valot pois päältä.Mimmi kirjoitti:Sinulla on taas ilmennyt uusi ranetus.
Mitenkä kummassa tuo on oikein noin kytketty?)
Auto ei onneksi sammu vaikka valot kytkee kokonaan pois ajon aikana, startti ei vaan pyöri. Eli ensin pitää laittaa vaihde vapaalle tai p:lle ja sitten kytkeä valot päälle ja viimein (mikäli akussa on enää siinä vaiheessa virtaa) suostuu strattimoottori pyörimään

Miksikäs muuten starttimoottori ei voisi toimia myös vaikkapa d-asennossa, olisi kätevämpi päräyttää sammunut kone käyntiin keppiin koskematta? Ei kait se momentinmuunnin siitä miksikään mene?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
"lainattu"
Miksikäs muuten starttimoottori ei voisi toimia myös vaikkapa d-asennossa, olisi kätevämpi päräyttää sammunut kone käyntiin keppiin koskematta? Ei kait se momentinmuunnin siitä miksikään mene?
No tällöin pitäisi varmistua että keulan edessä ei ole esim..seinää,
kun nuo automaatit pyrkivät ryömimään eteen päin tyhjäkäynnillä.
Ja jos sitä käsijarrua ei ole muistanut nykäistä päälle, ja ei muista
painaa jarrua samalla kun käynnistää.
Miksikäs muuten starttimoottori ei voisi toimia myös vaikkapa d-asennossa, olisi kätevämpi päräyttää sammunut kone käyntiin keppiin koskematta? Ei kait se momentinmuunnin siitä miksikään mene?
No tällöin pitäisi varmistua että keulan edessä ei ole esim..seinää,
kun nuo automaatit pyrkivät ryömimään eteen päin tyhjäkäynnillä.
Ja jos sitä käsijarrua ei ole muistanut nykäistä päälle, ja ei muista
painaa jarrua samalla kun käynnistää.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Niin mutta jos sattuu sammumaan kesken liikenneruuhkan hitaasti ajettaessa eteenpäin, olisi kätevämpi päräyttää startilla käyntiin heti samantien. Heh, tuo seinäjuttu oli hauska.. muistanhan manuaalivaihteisessakin pistää vaihteen ensin vapaalle ennen starttausta9000CD23T kirjoitti:"lainattu"
Miksikäs muuten starttimoottori ei voisi toimia myös vaikkapa d-asennossa, olisi kätevämpi päräyttää sammunut kone käyntiin keppiin koskematta? Ei kait se momentinmuunnin siitä miksikään mene?
No tällöin pitäisi varmistua että keulan edessä ei ole esim..seinää,
kun nuo automaatit pyrkivät ryömimään eteen päin tyhjäkäynnillä.
Ja jos sitä käsijarrua ei ole muistanut nykäistä päälle, ja ei muista
painaa jarrua samalla kun käynnistää.

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No manuaalissa tuohon keppiin joutunee muutenkin hieman useammin koskeen niin sen muistaakin paremmin.ng900aero kirjoitti:
Niin mutta jos sattuu sammumaan kesken liikenneruuhkan hitaasti ajettaessa eteenpäin, olisi kätevämpi päräyttää startilla käyntiin heti samantien. Heh, tuo seinäjuttu oli hauska.. muistanhan manuaalivaihteisessakin pistää vaihteen ensin vapaalle ennen starttausta
Ja taitaa ne kerrat jolloin automaatti sammuu liikenteessä niin olla aika harvassa, en muista omalle kohdalle sattuneeni vaikka omat automaatit ovatkin tuolta 70/80-luvun vaihteesta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
tetammi kirjoitti:No manuaalissa tuohon keppiin joutunee muutenkin hieman useammin koskeen niin sen muistaakin paremmin.ng900aero kirjoitti:
Niin mutta jos sattuu sammumaan kesken liikenneruuhkan hitaasti ajettaessa eteenpäin, olisi kätevämpi päräyttää startilla käyntiin heti samantien. Heh, tuo seinäjuttu oli hauska.. muistanhan manuaalivaihteisessakin pistää vaihteen ensin vapaalle ennen starttausta
Ja taitaa ne kerrat jolloin automaatti sammuu liikenteessä niin olla aika harvassa, en muista omalle kohdalle sattuneeni vaikka omat automaatit ovatkin tuolta 70/80-luvun vaihteesta.

Jännite oli niin alhaalla ettei voinut pitää valoja päällä tai tuo rupesi yskimään vielä pahemmin.. tuollaisissa tilanteissa on manuaaliaskia ikävä

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98