Ei voi olla totta!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Ei voi olla totta!

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Nyt alkoi tuo lainatonnarikin oikuttelkemaan, flekti ei lähde pyörimään, auto ei meinaa startata, ja tcs-valo palaa, en tiennyt tuossa olevankaan koko tcs:ää. Kulkee kuin vanha muuli tms. Kait sieltä meni sitten laturin hiilet koska jännite ei nouse kuin 13.2v kaasu pohjassa. Hitto pian vaihtuu merkki kyllä, ei näitä kestä enää :!:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Nyt miestä koetellaan... :( No, mutta aiheeseen, mites maadoitukset??
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Midaksen kosketus... 8O

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ja mä en ole ajanut tuolla kuin 20km, senkin rauhallisesti fiilistellen. Flektin liitin oli irti, nyt puhaltaa taas. Oli palaa hieman hiat äsken ruuhkassa kun auto ei käynyt tyhjäkäyntiä, sammui alakierroksillakin, lämmöt oli lähes punaisella, eikä tuo startannut kuin joka 20. kerta ja sitten vielä tumpeloita tiellä.

Laturi siitä kait meni loppuun kun ei lataa, maadoitukset ovat ok, auto ei ole vieläkään saanut suolaa osakseen(appiukko jemmasi tuota tallissaan koko viime talven :) )
No nappaan illalla hiilet tuosta mun projektitonnarista.
Pitäis rakentaa tuo oma tonttu 8-venttiiliseksi virranjakajalla ja 1-kurkkuiseksi kaasaripeliksi ja turbo helekuttaan, luulisi toimivan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

peinu kirjoitti:Midaksen kosketus... 8O
Hehee, täytyypä potkijaisissa pyytää koeajoon paria saabia :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Jos rakennat tonttusi 8-venaseks, niin tehdääs vaihtokauppa, mun 99:n yläkerta sun tonnarin yläkertaan? :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lefa42 kirjoitti:Jos rakennat tonttusi 8-venaseks, niin tehdääs vaihtokauppa, mun 99:n yläkerta sun tonnarin yläkertaan? :lol:
Eikun käyn pudottamassa nuo kirotut nykyajan vempeleet jäämereen kaasaritontullani, eivätpä ole enää kenenkään riesana :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Laturin säädin/hiilet olivat sököt, nyt lataa iloisesti ajossa maks 14.0-14.1V eikä TCS muistuta olemassaolostaan :)
Olipas tuo TCS herkkä liian alhaiselle jännitteelle, no jännite meni kyllä ajossa valot päällä jo alle 12V.
Onko muuten normaalia että auto ei starttaa kuin valot päällä, siis valokytkin "päällä" -asennossa, vai onko taas joku ihmekytkentä, ja kuinka sen voi ohittaa, on ollut tuollainen aina?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mimmi kirjoitti:Sinulla on taas ilmennyt uusi ranetus.
Tosi outo tuo ranetus, tuo appiukon auto kun on vielä peräisin germaniasta jossa eivät edes valoja käytä, eikä tuo ukko ole osannut tuollaista kytkentää tehdä.. tuo pitää ehdottomasti saada pois, jos on vähääkään puolitäysi akku niiin pitää saada käynnistettyä valot pois päältä.
Mitenkä kummassa tuo on oikein noin kytketty?
Aina se Rane ruuvailee näitä Saabeja :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ng900aero kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Sinulla on taas ilmennyt uusi ranetus.
Tosi outo tuo ranetus, tuo appiukon auto kun on vielä peräisin germaniasta jossa eivät edes valoja käytä, eikä tuo ukko ole osannut tuollaista kytkentää tehdä.. tuo pitää ehdottomasti saada pois, jos on vähääkään puolitäysi akku niiin pitää saada käynnistettyä valot pois päältä.
Mitenkä kummassa tuo on oikein noin kytketty?
Periaatteessahan valot on pois päältä kun starttia pyöritetään (ellei tuotakin ole "rane" modannut pois käytöstä :wink: )
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

V.J.S kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Sinulla on taas ilmennyt uusi ranetus.
Tosi outo tuo ranetus, tuo appiukon auto kun on vielä peräisin germaniasta jossa eivät edes valoja käytä, eikä tuo ukko ole osannut tuollaista kytkentää tehdä.. tuo pitää ehdottomasti saada pois, jos on vähääkään puolitäysi akku niiin pitää saada käynnistettyä valot pois päältä.
Mitenkä kummassa tuo on oikein noin kytketty?
Periaatteessahan valot on pois päältä kun starttia pyöritetään (ellei tuotakin ole "rane" modannut pois käytöstä :wink: )
Niin on mutta palavat ennen startin pyörimistä ja sen jälkeen jos ei lähdekään käymään heti ekalla.
Auto ei onneksi sammu vaikka valot kytkee kokonaan pois ajon aikana, startti ei vaan pyöri. Eli ensin pitää laittaa vaihde vapaalle tai p:lle ja sitten kytkeä valot päälle ja viimein (mikäli akussa on enää siinä vaiheessa virtaa) suostuu strattimoottori pyörimään :D

Miksikäs muuten starttimoottori ei voisi toimia myös vaikkapa d-asennossa, olisi kätevämpi päräyttää sammunut kone käyntiin keppiin koskematta? Ei kait se momentinmuunnin siitä miksikään mene?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

"lainattu"
Miksikäs muuten starttimoottori ei voisi toimia myös vaikkapa d-asennossa, olisi kätevämpi päräyttää sammunut kone käyntiin keppiin koskematta? Ei kait se momentinmuunnin siitä miksikään mene?


No tällöin pitäisi varmistua että keulan edessä ei ole esim..seinää,
kun nuo automaatit pyrkivät ryömimään eteen päin tyhjäkäynnillä.
Ja jos sitä käsijarrua ei ole muistanut nykäistä päälle, ja ei muista
painaa jarrua samalla kun käynnistää.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9000CD23T kirjoitti:"lainattu"
Miksikäs muuten starttimoottori ei voisi toimia myös vaikkapa d-asennossa, olisi kätevämpi päräyttää sammunut kone käyntiin keppiin koskematta? Ei kait se momentinmuunnin siitä miksikään mene?


No tällöin pitäisi varmistua että keulan edessä ei ole esim..seinää,
kun nuo automaatit pyrkivät ryömimään eteen päin tyhjäkäynnillä.
Ja jos sitä käsijarrua ei ole muistanut nykäistä päälle, ja ei muista
painaa jarrua samalla kun käynnistää.
Niin mutta jos sattuu sammumaan kesken liikenneruuhkan hitaasti ajettaessa eteenpäin, olisi kätevämpi päräyttää startilla käyntiin heti samantien. Heh, tuo seinäjuttu oli hauska.. muistanhan manuaalivaihteisessakin pistää vaihteen ensin vapaalle ennen starttausta :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

ng900aero kirjoitti:
Niin mutta jos sattuu sammumaan kesken liikenneruuhkan hitaasti ajettaessa eteenpäin, olisi kätevämpi päräyttää startilla käyntiin heti samantien. Heh, tuo seinäjuttu oli hauska.. muistanhan manuaalivaihteisessakin pistää vaihteen ensin vapaalle ennen starttausta :D
No manuaalissa tuohon keppiin joutunee muutenkin hieman useammin koskeen niin sen muistaakin paremmin.

Ja taitaa ne kerrat jolloin automaatti sammuu liikenteessä niin olla aika harvassa, en muista omalle kohdalle sattuneeni vaikka omat automaatit ovatkin tuolta 70/80-luvun vaihteesta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tetammi kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Niin mutta jos sattuu sammumaan kesken liikenneruuhkan hitaasti ajettaessa eteenpäin, olisi kätevämpi päräyttää startilla käyntiin heti samantien. Heh, tuo seinäjuttu oli hauska.. muistanhan manuaalivaihteisessakin pistää vaihteen ensin vapaalle ennen starttausta :D
No manuaalissa tuohon keppiin joutunee muutenkin hieman useammin koskeen niin sen muistaakin paremmin.

Ja taitaa ne kerrat jolloin automaatti sammuu liikenteessä niin olla aika harvassa, en muista omalle kohdalle sattuneeni vaikka omat automaatit ovatkin tuolta 70/80-luvun vaihteesta.
:D elilen tuo sammui reilut parikymmentä kertaa kun tcs kenkkuili, olisi ollut "hieman" nopeampaa kiskaista samantien startilla käyntiin kun räplätä vaihdekeppiä, kytkeä valoja päälle jne.
Jännite oli niin alhaalla ettei voinut pitää valoja päällä tai tuo rupesi yskimään vielä pahemmin.. tuollaisissa tilanteissa on manuaaliaskia ikävä :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin