Öljyä imukanavissa
Öljyä imukanavissa
Turbo-CD:ssäni, vm. 1989, on ollut tuota vikaa, että kierrokset laskee liian alas, kun nostaa kaasun. Vian tuntuisi aiheuttavan kuuluisa tyhjäkäyntiventtiilin likaisuus. Ongelmana on vain se, että vaikka venttiilin putsaa, niin pienen ajon jälkeen on tyhjäkäyntiventtiili taas öljyinen, ja kierrokset laskevat välillä sammumispisteeseenkin.
Tsekkasin sitten tässä eilen ilmansuodattimen, jossa oli öljyä sielläkin. Samoin oli putkessa suodattimen ja ilmamassamittarin välillä sekä ilmamassamittarin ja turbon välisessä letkussa. Enempää en imukanavia ole tässä vaiheessa aukonut. Ostin autonkin vasta toissa viikolla.
Eli ongelmana on, mistä öljyä pääsee imukanaviin. Kampikammion tuuletusta on aiheuttajaksi epäilty. Jos vika löytyy sieltä, miten korjata? Muuten öljyä koneessa näyttäisi olevan oikean verran.
Tsekkasin sitten tässä eilen ilmansuodattimen, jossa oli öljyä sielläkin. Samoin oli putkessa suodattimen ja ilmamassamittarin välillä sekä ilmamassamittarin ja turbon välisessä letkussa. Enempää en imukanavia ole tässä vaiheessa aukonut. Ostin autonkin vasta toissa viikolla.
Eli ongelmana on, mistä öljyä pääsee imukanaviin. Kampikammion tuuletusta on aiheuttajaksi epäilty. Jos vika löytyy sieltä, miten korjata? Muuten öljyä koneessa näyttäisi olevan oikean verran.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
turbo tai huohotus.
tuon huohotuksenhan äkkiä kokeilee, letku pois imuputkesta ja tulppa tilalle, putaa putket ja jonkun ajan päästä tarkistaa putkien puhtauden.
laita vaikka huohottamaan johonkin mehukatti purkkiin, mutta älä sillain että letkun ja purkin liitoa olisi tiivis tai tee purkkiin reikiä!
tuon huohotuksenhan äkkiä kokeilee, letku pois imuputkesta ja tulppa tilalle, putaa putket ja jonkun ajan päästä tarkistaa putkien puhtauden.
laita vaikka huohottamaan johonkin mehukatti purkkiin, mutta älä sillain että letkun ja purkin liitoa olisi tiivis tai tee purkkiin reikiä!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Kannattaa rassata auki ne huohotinputket joka tapauksessa, ovat takuulla pikiset, ja jos autossasi on takaiskuventtiili sille ohuelle putkelle joka menee venakopalta imusarjaan, katso että se toimii (ei päästä ilmaa imusarjalta kopalle.
Öljyä noiden turbokoneiden painepuolen letkuissa tuntuu olevan järjestään, koska huohotusilmakin menee sitä kautta ja siihen on saostunut öljyä, joten se ei ole huolestuttavaa. Jos pölläyttelee sinistä niin jotain tarttis tehdä.
Öljyä noiden turbokoneiden painepuolen letkuissa tuntuu olevan järjestään, koska huohotusilmakin menee sitä kautta ja siihen on saostunut öljyä, joten se ei ole huolestuttavaa. Jos pölläyttelee sinistä niin jotain tarttis tehdä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mihinkä vedit sen letkun? Mulla oli 9-5:ssä samantapainen viritys mutta otin poismikvil kirjoitti:Sama vika oli mulla. (vm.-94) Oljyä oli ilmanputsarilla asti. Syyllinen oli tuo huohotusjärjestelmä. Nyt hönkii suoraan pihalle ja paikat pysyneet oljystä puhtaana.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
mullakin satkussa huohotinletku ihan irrallaan roikkuu.... ei se pahasti paikkoja suttaa...ng900aero kirjoitti:Mihinkä vedit sen letkun? Mulla oli 9-5:ssä samantapainen viritys mutta otin poismikvil kirjoitti:Sama vika oli mulla. (vm.-94) Oljyä oli ilmanputsarilla asti. Syyllinen oli tuo huohotusjärjestelmä. Nyt hönkii suoraan pihalle ja paikat pysyneet oljystä puhtaana.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- Matalapaineturbo
- Viesti:
Siitä se menee suoraan imusarjan ali.ng900aero kirjoitti:Mihinkä vedit sen letkun? Mulla oli 9-5:ssä samantapainen viritys mutta otin poismikvil kirjoitti:Sama vika oli mulla. (vm.-94) Oljyä oli ilmanputsarilla asti. Syyllinen oli tuo huohotusjärjestelmä. Nyt hönkii suoraan pihalle ja paikat pysyneet oljystä puhtaana.
9000 CS 2.3t
Vielä tästä hieman, onkos tuosta mitään haittaa käytännössä, siis haittaako mitään että kampikammiotuuletus tehostuu? Kun ajattelin tehdä tuohon 9-5:een saman homman, eli letku sinne johonkin auton alle, sellaiseen paikkaan ettei käryt tule sisälle asti.mikvil kirjoitti:Sama vika oli mulla. (vm.-94) Oljyä oli ilmanputsarilla asti. Syyllinen oli tuo huohotusjärjestelmä. Nyt hönkii suoraan pihalle ja paikat pysyneet oljystä puhtaana.
Mun vanha Opel Manta oli senverran harva ettei jaksanut käydä kun oli huohotin irti, puhalsi kait niin paljon mäntien ohi tms.
Edit: niin ja riittääkös tuo ns. luonnollinen tuuletus, eli kone puskee sen huohotusilman pois mitä kehittääkin, vai tarvitaanko siihen lisäksi imusarjan alipainetta pikku letkun kautta, joka turbollisissa muuttuu välillä ylipaineeksi, ja sen isomman, turbolle menevän putken alipainetta?
Pysyisi paikat kivan puhtaina jos ei tuota sotkuilmaa tarttisi työntää koneen hengitettäväksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Asian vierestä... mutta mulla olisi sama ongelma ogsatkussa, voisiko joku valaista hieman.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... uventtiili
Erityisesti jos viitsisitte luke mun viimeisimmän viestin tuosta ketjusta (Keskiviikko Kesäkuun 01, 2005 12:56 pm)
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... uventtiili
Erityisesti jos viitsisitte luke mun viimeisimmän viestin tuosta ketjusta (Keskiviikko Kesäkuun 01, 2005 12:56 pm)
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria