No nyt petti luottopeli, "#¤"#% sentäs.
No nyt petti luottopeli, "#¤"#% sentäs.
Noniin, elikäs jarru alkoi rohisemaan voimakkaasti, mikäs siinä, vaihdetaan sitten levyt ja palat, mutta kappas!
Jarruletku vuotaa liitoksen vierestä, ei toista varalla
Jarrulevy kiinni menetelmällä jota en ymmärrä
Uusi jarrulevy pulttijakoa lukuunottamatta täysin erinäköinen kuin orkkis
Kaiken päälle (tosin oma vikani) kaikki työkalut pirstoutuneena erinäisten projektien luokse ja mitään ei löydy.
Jumaliste että nyt palaa hermo autoiluun.. rupean kohta pyöräilijäksi.
Edit: lisäksi vasen etukulma alkoi kolkutella töyssyissä, pallonivel?
Jarruletku vuotaa liitoksen vierestä, ei toista varalla
Jarrulevy kiinni menetelmällä jota en ymmärrä
Uusi jarrulevy pulttijakoa lukuunottamatta täysin erinäköinen kuin orkkis
Kaiken päälle (tosin oma vikani) kaikki työkalut pirstoutuneena erinäisten projektien luokse ja mitään ei löydy.
Jumaliste että nyt palaa hermo autoiluun.. rupean kohta pyöräilijäksi.
Edit: lisäksi vasen etukulma alkoi kolkutella töyssyissä, pallonivel?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Aargh, älä kerro enempää. En voi uskoa, että saabeissa on sellainen osa kuin "pallonivel". Kuulostaa todella kipeältä, jos sellainen on, ei se voi olla kolisematta. Ja oletan, että sellainen "pallonivel" on laitettu vahingossa juuri sinun saabiisi, muista se puuttuu. Pallonivel kuulostaa samalta kuin esim. lonkkaproteesi tai tekohampaat.
Eli otan osaa, tällaista se joskus on täydellistenkin autojen kanssa.
Eli otan osaa, tällaista se joskus on täydellistenkin autojen kanssa.

Saab Suomesta - hyviä autoja 
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329

99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Kyllä siellä joku lumpio on nyt väljänä, mutta menee hermo kun kaiken rahan ja ajan pistää autoon ja aina jotain hajoaa, ja sitten vielä projektit odottaa tekijää pihassa, kun ei käyttöautokaan pelitä. Ja sitten kun olisi vielä rahaa pistää edes yksi auto kuntoon 

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
"Vituttaa niin, että se on kohta käsin kosketeltavaa!" J. Viertola 2002
Yllä oleva serkkuni keväällä 2002 lausahtamana never green kyllä sopii tähän tilanteeseen kuin nenä päähän.
Onkos sulla tuossa 99:ssä samalla lailla etulaikat kiinni kuten mulla eli pitää koko napa purkaa. Siis jarrulaikka on kiinni navan takana eikä etupuolella kuten uudemmissa.
Itsekin odottelen 99:ssä, että koska lasahtaa palloniveliä ku keväästä 2001 on alla ollut madallussarja. Vielä ei ole mitään mennyt ja 1998/99 talvella laitetut TRW-alapallot pelittää vielä. Ja en koputa puuta, koska taikausko on heikkoja varten.
Yllä oleva serkkuni keväällä 2002 lausahtamana never green kyllä sopii tähän tilanteeseen kuin nenä päähän.
Onkos sulla tuossa 99:ssä samalla lailla etulaikat kiinni kuten mulla eli pitää koko napa purkaa. Siis jarrulaikka on kiinni navan takana eikä etupuolella kuten uudemmissa.
Itsekin odottelen 99:ssä, että koska lasahtaa palloniveliä ku keväästä 2001 on alla ollut madallussarja. Vielä ei ole mitään mennyt ja 1998/99 talvella laitetut TRW-alapallot pelittää vielä. Ja en koputa puuta, koska taikausko on heikkoja varten.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Juu, ei tuo irtoa muuta kuin koko paska purkamalla, varaosamyyjä on myynyt mulle takalevyt etulevyinä, toivotaan että palat on edes oikeat, ja kun ei tullut taas varauduttua, niin varaa ei ole edes jarruletkuun. 
Edit: hyvä puoli sinänsä, että tuli huomattua tuo vuoto, se siis tihkuu läpi siitä kumiletkusta.. Saa nähdä myös missä kunnossa satula, kun toinen pala piti pirunmoista rohinaa ja oli kulunut täysin loppuun, ulommainen pala taas oli vielä ihan ok.. mäntä oli pelottavan ulkona.
Onkos kellään pikaista hoito-opasta tuon jarrulevyn vaihtoon, jotten pura mitään turhaa, vaikka tosin ajattelin tarkistella väljät ja kolinat etupäästä samalla, hitsata pienen palan peltiä etualakulmaan, maalata ja massata. Taitaa tulla pitkä projekti
Jalat on vieläkin ihan turtana, helvetin vastatuuli..

Edit: hyvä puoli sinänsä, että tuli huomattua tuo vuoto, se siis tihkuu läpi siitä kumiletkusta.. Saa nähdä myös missä kunnossa satula, kun toinen pala piti pirunmoista rohinaa ja oli kulunut täysin loppuun, ulommainen pala taas oli vielä ihan ok.. mäntä oli pelottavan ulkona.
Onkos kellään pikaista hoito-opasta tuon jarrulevyn vaihtoon, jotten pura mitään turhaa, vaikka tosin ajattelin tarkistella väljät ja kolinat etupäästä samalla, hitsata pienen palan peltiä etualakulmaan, maalata ja massata. Taitaa tulla pitkä projekti

Jalat on vieläkin ihan turtana, helvetin vastatuuli..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Kokeilin itsekin muuan päivä kuinka nopeaa pääsen töihin pyörällä ja just silloin piti olla vastatuulilefa42 kirjoitti:Jalat on vieläkin ihan turtana, helvetin vastatuuli..

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Perhana että vituttaa.. kyttäautossa olisi uudehkot etujarrut, mutta en viitsisi jo entisestään rampaa projektia alkaa purkamaan, jää vielä tekemättä osien puutteessa, enkä toisaalta haluaisi käytettyjä osia vaihdella..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Mulla 99 -75 modellissa oli aika yksinkertainen homma vaihtaa jarrulevyt. Jarrusatula irti ja napamutteri auki. Hieman lekaa mutterin päähän, niin ja vot. irtos. Levy on kiinni neljällä pultilla. irtoo ihan hyvin kun ensin antaa lekaa pulttien päähän ja ei ku auki...lefa42 kirjoitti:Juu, ei tuo irtoa muuta kuin koko paska purkamalla, varaosamyyjä on myynyt mulle takalevyt etulevyinä, toivotaan että palat on edes oikeat, ja kun ei tullut taas varauduttua, niin varaa ei ole edes jarruletkuun.
Edit: hyvä puoli sinänsä, että tuli huomattua tuo vuoto, se siis tihkuu läpi siitä kumiletkusta.. Saa nähdä myös missä kunnossa satula, kun toinen pala piti pirunmoista rohinaa ja oli kulunut täysin loppuun, ulommainen pala taas oli vielä ihan ok.. mäntä oli pelottavan ulkona.
Onkos kellään pikaista hoito-opasta tuon jarrulevyn vaihtoon, jotten pura mitään turhaa, vaikka tosin ajattelin tarkistella väljät ja kolinat etupäästä samalla, hitsata pienen palan peltiä etualakulmaan, maalata ja massata. Taitaa tulla pitkä projekti![]()
Jalat on vieläkin ihan turtana, helvetin vastatuuli..

Ei kai 82-autossa voi olla samanlaiset jarrut kuin 75&76-autossa?
http://www.eikiinnosta.net/kuvat/avo99/jarruremppaa/
Minun 82:ssani on tällaiset:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/jarrut/etujarru.jpg
http://www.eikiinnosta.net/kuvat/avo99/jarruremppaa/
Minun 82:ssani on tällaiset:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/jarrut/etujarru.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kyllä mun 82:ssa ex-99:ssä oli, tosin tuo oli petro.jus kirjoitti:Ei kai 82-autossa voi olla samanlaiset jarrut kuin 75&76-autossa?
http://www.eikiinnosta.net/kuvat/avo99/jarruremppaa/
Minun 82:ssani on tällaiset:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/jarrut/etujarru.jpg
Samoin 83:ssa satkussa mutta tuohon oli edellinen omistaja vaihtanu vanhemmat.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
- Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi
siitä keskimutterista se sisäänlyöty reunus kammeta hieman auki ja keula ylös,sitten ei muuta ku kone käyntiin ja seisoo jarrulle (tai vaihtoehtosesti kone sammuksissa vaihde päälle, auto maassa ja napa näkyvissä) ja kaveri vääntää pitkällä putkenpätkällä varustetulla 32mm vääntiöllä napamutskun auki. sit vaan satula pois ja ulosvetäjällä koko komeus pois paikoiltaan ja pöydälle ihmettelemään...jotenkin näin se meni..nyt hieman päässy unehtuu,mut kokeile noilla (tää oli olevinaan hieman perusteellisempi työohje..)
-Matti
-Matti
saab 99 -83 GL"S"