Boksin irroitus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Boksin irroitus

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Eli otsikon mukainen toimenpide, muistaako joku mitkä työkalut tarvitsee? Ettei suotta tarvitsis arpoa... :) Kiittooos!
Ja siis puhutaansiitä apparin jalkatilan seudulla olevasta ;)
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

10mm hylsy versio snadi pitkällä jatkolla, myös 10mm kiintoavain käy.
8mm hylsy boxin irroitukseen tai sitten torx avain, kokoa en nyt muista, mutta olisko ollu 30. Ja ei muuta kuin liitin auki.
9-3.1972
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ite suosittelen, että otetaan se hanskalokero irti. Sen kun tekee kerrran niin se onnistuu parissa minuutissa toisen kerran.

Toisaalta jos on kiinalaisen akrobaatin notkeus, kätilön kädet, kissan pimeänäkö ja oravan hermot, niin onnistuu homma avaamalla hanskalokeron oikeasta alereunasta 10mm ruuvi, vedetään lattiamattoa sivuun ja irrotetaan boksi.

Kasaaminen (ainakin teoriassa) käänteisessä järjestyksessä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

peinu kirjoitti:Ite suosittelen, että otetaan se hanskalokero irti. Sen kun tekee kerrran niin se onnistuu parissa minuutissa toisen kerran.

Toisaalta jos on kiinalaisen akrobaatin notkeus, kätilön kädet, kissan pimeänäkö ja oravan hermot, niin onnistuu homma avaamalla hanskalokeron oikeasta alereunasta 10mm ruuvi, vedetään lattiamattoa sivuun ja irrotetaan boksi.

Kasaaminen (ainakin teoriassa) käänteisessä järjestyksessä.
Toissapäivänä kaverin autosta irrotin boxin. Ei tartte ottaa hanskalokeroa irti, tilaa sen irroittaminen ei käytännössä tuo yhtään. Boxi kuitenkin ujutetaan alakautta paikoilleen. Yksi ruuvihan sitä boxia pitää kiinni, koko T25.

Katso tästä kuva.
Saab 9³
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Mä olen myös Peinun kanssa samoilla linjoilla. Nopeasti ton lokeron irroittaa ja laittaa takaisin.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mun boksi ei ainakaan lähde ilman hanskalokeron irrotusta, ei mitään toivoa! olisko se sitten (vanhemmissa) 900:ssa ylempänä (?)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Kerran koitin ottaa boxia ilman lokeron irroitusta, :evil: jonka jälkeen aina oon lokeron ottanut suosiolla pois.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Itselläni ainakin toimenpide onnistui vain raottamalla verhoilua. Aiemmin en ollut laatikkoa irti ottanut, ja ensimmäinen kerta tietenkin liikkeen pihassa sähkärin odottaessa vieressä. :) Vanha boksi tuli helposti pois, mutta uuden saaminen paikalleen oli hiukan kinkkistä, kun ei tullut vanhaa poistaessa yhtään katsottua. Taskulamppu on ihan hyvä olla ja paikat on kyllä hieman ahtaat. Asennustila voi karhun kokoisella kaverilla loppua kesken.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Vanhemmissa malleissa on muistaakseni boxi ylempänä. Mulla se ainakin oli kiinni kahdella M6 mutterilla. Kerran vaihdoin boxin ilman hanskalokeron irroitusta ja aikaa meni tunti. Irroittamalla hanskalokeron koko homma hoituu 5-10 minuutissa.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Kiitoksia kaikille jotka vaivautuivat vastaamaan, enköhän mä noilla avustuksilla siitä selviä huomisen aikana :) laitan vaikka tänne ilmoa miten minulla homma toimi.. Kiitos kaikille!
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Noniin, homma tuli tehtyä, ja kun hieman tutkiskelin ennen homman aloittamista niin päädyin siihen että hanskalokero irti myös.
Hommaan meni kaikkiaan, purku ja kasaus n.6min jos sitäkään, eli ensiksi oikealta alhaalta se oisko ollu 10mm pultti irti, lähti helposti jopa pihdeillä auki, ja sitten lokerikon t-ruuvit irti ja sitten vain vetämällä helposti ulos ja siellähän se takana jo itse boksi näkyikin, itse väittäsin homman helpommaksi myös noin. Boksia en tosin vielä irroittanut, mutta eipä näyttänyt hankalalta.
Seuraava kysymys oliskin että kun tuolla maptunilla kysyivät boksin numeroa, niin mahtoivatko tarkottaa sitä "varaosanumeroa" siinä päällä olevassa tarrassa jossa on 7numeroa? Tosin varmaan soittamalla heille saisin tietää mitä numeroa haluavat... ;)
Olisi meinaa kiva saada tilaukseen piakkoin se kauan katottu maptun stage3:nen :)
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

NG900SET -95 kirjoitti:Vanhemmissa malleissa on muistaakseni boxi ylempänä. Mulla se ainakin oli kiinni kahdella M6 mutterilla. Kerran vaihdoin boxin ilman hanskalokeron irroitusta ja aikaa meni tunti. Irroittamalla hanskalokeron koko homma hoituu 5-10 minuutissa.
Joo sitten on erilailla, mulla vasentapuolta painaa klipsujousi systeemi ja oikealta reunalta oli 98:ssa torx ja tässä uudemmassa 8mm avaimella ruuvi,
9-3.1972
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Harrimatias kirjoitti:Noniin, homma tuli tehtyä, ja kun hieman tutkiskelin ennen homman aloittamista niin päädyin siihen että hanskalokero irti myös.
Hommaan meni kaikkiaan, purku ja kasaus n.6min jos sitäkään, eli ensiksi oikealta alhaalta se oisko ollu 10mm pultti irti, lähti helposti jopa pihdeillä auki, ja sitten lokerikon t-ruuvit irti ja sitten vain vetämällä helposti ulos ja siellähän se takana jo itse boksi näkyikin, itse väittäsin homman helpommaksi myös noin. Boksia en tosin vielä irroittanut, mutta eipä näyttänyt hankalalta.
Seuraava kysymys oliskin että kun tuolla maptunilla kysyivät boksin numeroa, niin mahtoivatko tarkottaa sitä "varaosanumeroa" siinä päällä olevassa tarrassa jossa on 7numeroa? Tosin varmaan soittamalla heille saisin tietää mitä numeroa haluavat... ;)
Olisi meinaa kiva saada tilaukseen piakkoin se kauan katottu maptun stage3:nen :)
Haluavat varmaan molemmat numerot. Luin jostain, että joissakin erissä on ollut valmistevirheitä tms. eivät huoli tietyn numeroisia vaihdossa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900SET -95 kirjoitti:Vanhemmissa malleissa on muistaakseni boxi ylempänä.
Jep. 1997 vuosimallin NG900:sta boksin saa helposti irti ilman hanskalokeron irroitusta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Turbo Sensonic kirjoitti:
NG900SET -95 kirjoitti:Vanhemmissa malleissa on muistaakseni boxi ylempänä.
Jep. 1997 vuosimallin NG900:sta boksin saa helposti irti ilman hanskalokeron irroitusta.
Niimpä, sulla saa jalat ulos kattoluukusta :!: :lol:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin