9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Heh, olikohan korjaamon setä käynyt höpönassun pesälläHappo kirjoitti:Eräässä Saab-huoltamossa sanottiin taas moottoriongelman koskevan vain 9-5:sia...

Sama kone noissa on, yhtä lailla koskee 9-3:sta jos on b2x5.
Lukekaa tuo läpi niin ei tarvitse höpöttää joutavia

http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kyllä tuo oli minulla tiedossa, mutta ihmetyttää ettei kaikissa huolloissa tiedetä asioita oikein. No, nyt tuokin huolto tietää moottoriongelmien koskevan myös 9-3:sia kun sen kerroinng900aero kirjoitti:Heh, olikohan korjaamon setä käynyt höpönassun pesälläHappo kirjoitti:Eräässä Saab-huoltamossa sanottiin taas moottoriongelman koskevan vain 9-5:sia...![]()
Sama kone noissa on, yhtä lailla koskee 9-3:sta jos on b2x5.
Lukekaa tuo läpi niin ei tarvitse höpöttää joutavia![]()
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml

Onkohan tuo ylipäänsä riittävä huoltotoimenpide? Tukkoinen letku vaan uuteen, riittääköhän se


Saab 9³
En tarkoittanut millään pahalla
eivät halua kertoa kaikkea huolloissa, mullekin pokalla väittivät että mun autosta oli öljynsuodattimen sisäosa irti kun vinkui, yksi fiksumpi mekaanikko kyllä sanoi jo silloin että avaas venakoppa ja kauhistu, en vaan ollut kuullutkaan koko ongelmasta silloin niin muutaman päivän luotin siihen suodatinhommaan.
Jos vika on vaan haljenneessa huohotusputkessa niin toki se auttaa, ovat tosi surkeaa tavaraa, ihan lötröjä, ja menevät ihan veltoiksi lämmetessään, ja jos sinne tulee kovasti painetta niin ei ihme että halkeavat. Kannattaisi tehdä paremmasta ja tukevammasta/avarammasta tavarasta uudet, ne saa vedettyä siitä imusarjan vierestä kätevästi. En tiedä mitä tuollainen patentti vaikuttaa takuuasioihin, mutta on ainakin alkuperäistä parempi.
Ne putkety ja öljyloukko kannattaa putsata jos tuntuvat sisältävän jotain kylmälimaa, ja öljyloukko ja putket olisi hyvä lämpöeristää etteivät kondensoi/jäädy.
Edit: mä nakkaan koko pönikän mäelle, pääsee monista turhista rojuista eroon samalla, putki vaan vanakopalta maahan
On turhan hienosteltu tuo huohotusjärjestelmä, eli äärimmäisen vikaherkkä, tokihan varmaan insinöörien piirustuspöydällä näytti toimivalta mutta totuus oli toinen, ongelmia näyttää tuottavan etupäässä käyttötapa ja käytettävä öljy/sen vaihtoväli.
Käsittääkseni myös kannentiivisteen hajoaminen voi olla yksi osasyy, siis jos vettä on päässyt öljyn sekaan niin se mönjä voi helposti aiheuttaa vaikka mitä epämukavaa, ihan joka Saabissa, vuosimalliin katsomatta

Jos vika on vaan haljenneessa huohotusputkessa niin toki se auttaa, ovat tosi surkeaa tavaraa, ihan lötröjä, ja menevät ihan veltoiksi lämmetessään, ja jos sinne tulee kovasti painetta niin ei ihme että halkeavat. Kannattaisi tehdä paremmasta ja tukevammasta/avarammasta tavarasta uudet, ne saa vedettyä siitä imusarjan vierestä kätevästi. En tiedä mitä tuollainen patentti vaikuttaa takuuasioihin, mutta on ainakin alkuperäistä parempi.
Ne putkety ja öljyloukko kannattaa putsata jos tuntuvat sisältävän jotain kylmälimaa, ja öljyloukko ja putket olisi hyvä lämpöeristää etteivät kondensoi/jäädy.
Edit: mä nakkaan koko pönikän mäelle, pääsee monista turhista rojuista eroon samalla, putki vaan vanakopalta maahan

On turhan hienosteltu tuo huohotusjärjestelmä, eli äärimmäisen vikaherkkä, tokihan varmaan insinöörien piirustuspöydällä näytti toimivalta mutta totuus oli toinen, ongelmia näyttää tuottavan etupäässä käyttötapa ja käytettävä öljy/sen vaihtoväli.
Käsittääkseni myös kannentiivisteen hajoaminen voi olla yksi osasyy, siis jos vettä on päässyt öljyn sekaan niin se mönjä voi helposti aiheuttaa vaikka mitä epämukavaa, ihan joka Saabissa, vuosimalliin katsomatta

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juu, pahin homma tässähän on se, että ohjeet näyttävät olevan erilaisia riippuen mistä kysyy. Ja oikeastaan vielä pahempi, että maahantuojalta ei ole tullut mitään virallista ilmoitusta asiasta, joka on omiaan generoimaan huhuja ja tarinoita ... Saattaahan noissa huoltamosetien puheissa jotain perää olla ... muistuu omalta opiskeluajalta mieleen, kuinka hassuja ilmiöitä saavat aikaan erilaiset kuormitustapaukset, varsinkin kun ollaan epälineaarisella alueella.
Toinen mikä tuli mieleen, niin vaikka kuinka on käytetty samoja osia eri moottoreissa, sama osanumero yms, niin harvoin (=ei koskaan) osat ovat ominaisuuksiltaan juuri samanlaisia. Esim. pieniä eroja materiaalien seossuhteissa tai jotain. Tietääkseni 100 % laadunvalvontaan ei ole päästy vielä yhdessäkään yrityksessä. Esimerkkinä vaikka männänrenkaat. Saabbi on jostain ostanut erän männänrenkaita (voi olla ihan vakiotoimittaja, jota on aina käytetty), joissa ominaisuudet ovat olleet erilaisia ja heiltä jäi kirjoittamatta tehtaan tietokantaan, mihin autoihin ne on asennettu. Ja soppa on valmis. Ainoa ratkaisu on myöntää takuu kaikille mahdollisille autoille.
Tosin tuosta takuustahan ei ole maahantuoja kertonut vielä mitään ...
Toinen mikä tuli mieleen, niin vaikka kuinka on käytetty samoja osia eri moottoreissa, sama osanumero yms, niin harvoin (=ei koskaan) osat ovat ominaisuuksiltaan juuri samanlaisia. Esim. pieniä eroja materiaalien seossuhteissa tai jotain. Tietääkseni 100 % laadunvalvontaan ei ole päästy vielä yhdessäkään yrityksessä. Esimerkkinä vaikka männänrenkaat. Saabbi on jostain ostanut erän männänrenkaita (voi olla ihan vakiotoimittaja, jota on aina käytetty), joissa ominaisuudet ovat olleet erilaisia ja heiltä jäi kirjoittamatta tehtaan tietokantaan, mihin autoihin ne on asennettu. Ja soppa on valmis. Ainoa ratkaisu on myöntää takuu kaikille mahdollisille autoille.
Tosin tuosta takuustahan ei ole maahantuoja kertonut vielä mitään ...
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Nyt näyttäisi tulleen se saabin lupaama kampikammion tuuletus setti.
en tiedä saako sitä suomesta ja paljonko se maksaa ruotsissa kuulema
50 kr tai 551 kr riippuen setistä?
linkki juttuun: http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... 8&start=45
en tiedä saako sitä suomesta ja paljonko se maksaa ruotsissa kuulema
50 kr tai 551 kr riippuen setistä?
linkki juttuun: http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... 8&start=45
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Sivulla 20 tässä thredissä asiasta lisäänef kirjoitti:Nyt näyttäisi tulleen se saabin lupaama kampikammion tuuletus setti.
en tiedä saako sitä suomesta ja paljonko se maksaa ruotsissa kuulema
50 kr tai 551 kr riippuen setistä?
linkki juttuun: http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... 8&start=45

Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Arvatkaapa laitanko noita pehmeitä **skaputkia autooni, ja tuo pänikkä näyttää ihan samalta kuin alkuperäinen, siinä on siis vain se yksi reikä porattu 6.5mm:n kokoon ja tuon nipan reikä 3mm:iin.
Jos puskee öljysumua turhan paljon auton alle ns. vapaastihengittävänä niin sitten laitan tuon itse modifioimani systeemin sinne, lämpöeristettynä.
Tuo 5.5 euroa on aivan liikaa tuosta sarjasta.
Jos puskee öljysumua turhan paljon auton alle ns. vapaastihengittävänä niin sitten laitan tuon itse modifioimani systeemin sinne, lämpöeristettynä.
Tuo 5.5 euroa on aivan liikaa tuosta sarjasta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vapaasti ulkoilmaan hengittävällä huohotuksella öljyt ei sitten oo mitään long lifejä enää eikä kannata säikkyä pientä savutusta helkkarinmoisessa vedätyksessä..
Kun alunperinhän ne kaasut imetään pois kampikammiosta..
Vois ottaa jenkkimiehiltä mallia ja pistää pienen pumpun imemään ne kaasut pois..?

Vois ottaa jenkkimiehiltä mallia ja pistää pienen pumpun imemään ne kaasut pois..?
Aki Peltola #1132
Täytyypä kokeilla, tuo ei savuttanut vaikka koko huohotus oli täysin tukossa, ja vain pieni osa kaasuista pääsi haljenneesta putkesta vapaasti ulkoilmaan. Mikään öljy ei ole long-lifeä, sellaista ei ole keksittykään.Aksu900 kirjoitti:Vapaasti ulkoilmaan hengittävällä huohotuksella öljyt ei sitten oo mitään long lifejä enää eikä kannata säikkyä pientä savutusta helkkarinmoisessa vedätyksessä..Kun alunperinhän ne kaasut imetään pois kampikammiosta..
Vois ottaa jenkkimiehiltä mallia ja pistää pienen pumpun imemään ne kaasut pois..?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Erittäin totta. Mutta tarkotin sanoa että tämä vapaa huohotus aiheuttaa tätä "öljyjen ennenaikaista huonontumista", samaa kuin alunperinkin tämä moottoriongelma.ng900aero kirjoitti:Mikään öljy ei ole long-lifeä, sellaista ei ole keksittykään.


Aki Peltola #1132
No täytyypä sitten tehdä jokin muu systeemi, tuo pumppu voisi olla käteväAksu900 kirjoitti:Erittäin totta. Mutta tarkotin sanoa että tämä vapaa huohotus aiheuttaa tätä "öljyjen ennenaikaista huonontumista", samaa kuin alunperinkin tämä moottoriongelma.ng900aero kirjoitti:Mikään öljy ei ole long-lifeä, sellaista ei ole keksittykään.Korjaantuu ennenaikaisella öljynvaihdolla


Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vien auton huoltoon maanantaina alkukäynnistyksen ulinan takia.
En ole nyt vielä täysin kärryillä tästä ongelmasta, jos kyseessä on ongelma, voiko sen korjata - ja miten? Mitkä osat pitää vaihtaa? Haluan, että nämä näkyvät sitten myös kuitissa. Joskus myyntihetkellä on hyvä näyttää että on korjattu ja saa samalla itselleen mielenrauhan kun tietää, että viat on korjattu.
Toinen on se, että mitkä asiat / osat tuohon vaikuttavat? En paljoa autoista tiedä, ja korjaamoiden tavat tuntien (ikävä kyllä) yritetään sahata silmään minkä keritään. Joten millä perusteella minun ei pidä joutua maksumieheksi?
Jos kaikki on kunnossa, ei ole sakkaumia, tms. mitä kannattaisi joka tapauksessa tehdä, esim. haluaa puhdistettavaksi osat X, Y ja Z? Vaihtaa jotkut osat? Ihan ennältäehkäisyksi.
Nyt siis auto menossa analysoitavaksi, ja pahoin pelkään että ilman taistelua ei autoa tulla korjaamaan, eli turha odottaa korjaajaa sanomaan "Kyllä vain tästä on tuo osa X rikki, se on valmistajan vika, korjaamme tämän ja laskua ei tästä teille tule".
Lisäkysymyksiä:
- Onko suomessa korjattu SIDejä takuun? Joku taisi mainita, että Ruotsissa näin olisi tehty? Pikseleitä on ainakin 5 pimeänä.
- Mistä tietää varmuudeksi onko autossani valuviallinen turbo (Garret G17?) vai ei?
Auttakaa vielä aloittelevaa Saabistia...
En ole nyt vielä täysin kärryillä tästä ongelmasta, jos kyseessä on ongelma, voiko sen korjata - ja miten? Mitkä osat pitää vaihtaa? Haluan, että nämä näkyvät sitten myös kuitissa. Joskus myyntihetkellä on hyvä näyttää että on korjattu ja saa samalla itselleen mielenrauhan kun tietää, että viat on korjattu.
Toinen on se, että mitkä asiat / osat tuohon vaikuttavat? En paljoa autoista tiedä, ja korjaamoiden tavat tuntien (ikävä kyllä) yritetään sahata silmään minkä keritään. Joten millä perusteella minun ei pidä joutua maksumieheksi?
Jos kaikki on kunnossa, ei ole sakkaumia, tms. mitä kannattaisi joka tapauksessa tehdä, esim. haluaa puhdistettavaksi osat X, Y ja Z? Vaihtaa jotkut osat? Ihan ennältäehkäisyksi.
Nyt siis auto menossa analysoitavaksi, ja pahoin pelkään että ilman taistelua ei autoa tulla korjaamaan, eli turha odottaa korjaajaa sanomaan "Kyllä vain tästä on tuo osa X rikki, se on valmistajan vika, korjaamme tämän ja laskua ei tästä teille tule".
Lisäkysymyksiä:
- Onko suomessa korjattu SIDejä takuun? Joku taisi mainita, että Ruotsissa näin olisi tehty? Pikseleitä on ainakin 5 pimeänä.
- Mistä tietää varmuudeksi onko autossani valuviallinen turbo (Garret G17?) vai ei?
Auttakaa vielä aloittelevaa Saabistia...
Älä nyt vaivu epätoivoon
Jos autossasi on kunnolla täytetty huoltokirja -no problem.
Ensiksikin tuo ulina pitäisi selvittää, sitä voi pitää monikin laite, esim. moniurahihnan rulla, ohjaustehostajan pumppu, vesipumppu, jne.
Jos vikadiagnoosia ei tule korjaamohenkilökunnalta suht nopeasti, pyydä heitä avaamaan venttiilikoppa, sen sisältä pitäisi näkyä syy öljypumpun ulvomiseen kylmänä, jos ääni ylipäätään siitä lähtee.
Siellä venttiilikopan sisällä näkyy ongelmatapauksissa sellaista mustaa liejua/karstaa, mikäli huohotin on ollut tukkeutunut/autoa on käytetty ns. riskiajossa, eli paljon kylmäkäynnistyksiä, lyhyttä kaupunkiajoa, ja öljynvaihtoväli se 20tkm, ja yleensäkin jossei kone ole kerinnyt lämmetä kunnolla käyttökerroille -> kondensoi vettä huohotinputkiin/öljyloukolle (se muovipänikkä siellä imusarjan alla).
Meikäläisen tapauksessa tuo ulina kuulosti aivan laakeriääneltä, ja mitä ilmeisemmin siellä öljypumppu huutelikin tyhjillään. Änni kuulosti tulevan koneen etuosasta, ja se oli sellaista mouruamista, ei mitään kimakkaa, vaan ikäänkuin moniurahihnan rulla olisi sanonut sopimuksensa irti, oli tod. vaikea diagnosoida, en minäkään sitä olisi hokannut ilman ammattikorjaajan neuvoa tehdä tutkimus kopan alle.
Jos näin ikävästi on päässyt käymään ja jos sinun moottorillasi on tuo 8 vuoden pidenetty jatkutakuu voimassa (edellyttää siis täydellisen huoltokirjan) niin paras vaihtoehto on vaatia takuuna uusi puolimoottori, tuon liejun/pien irrottaminen on senverta kurjaa puuhaa etteivät sitä millään pysty tekemään 100%:n hyvin korjaamoaikataulujen puitteissa, ja sitäpaitsi tuskin lähtevät laakeroimaan konetta, jne.
Eli jos tuosta on kysymys niin kone tarvitsee uuden jakopään + tasapainoakselien käyttösysteemit sekä alakerran laakerit, nuo kohdat vaurioituvat/rasittuvat eniten voitelun heikentyessä. Pelkkä jakopään vaihto ei riitä toimenpiteeksi, kiertokankien laakeripinnat ovat olleet hyvin monessa tapauksessa entiset. Runkolaakerit sensijaan kestävät rasitusta yllätävän hyvin.
Eivät voi huollossa veloittaa kamalasti kopan avaamisesta, se on kiinnilaittoineen maks 15 minuutin homma, eikä tiivistettä ole mitään syytä vaihtaa.
Toivotaan että tästä hommasta ei ole kyse ja jos on, niin että takuu korvaa. Kaikissa nykyautoissa on murheensa, ei niistä pääse eroon merkkiä vaihtamalla
Tuohon SID-hommaan suosittelisin käyttämään haku-toimintoa, sieltä löytyy perusteelliset, kuvalliset ohjeet kuinka se korjataan itse, vaivattomasti ja 0 euroa kustantaen.
Edit: valuviallisen turbon tunnistat helpoiten siitä että se ei toimi suunnitellusti, ts. pölläyttelee sinistä savua käynnistettäessä, ja ennen pitkää alkaa pitämään kamalaa metakkaa. Jos tälläistä ei tapahdu nyt, ei syytä huoleen, muistaakseni kyseisen turbomallin yksi erä ainopastaan oli pilallinen tjmsp, viisaammat valistakoot enemmän.
Tsemppiä joka tapauksessa, hienon automerkin/mallin olet valinnut, ja neuvomme täällä niin paljon kuin voimme

Jos autossasi on kunnolla täytetty huoltokirja -no problem.
Ensiksikin tuo ulina pitäisi selvittää, sitä voi pitää monikin laite, esim. moniurahihnan rulla, ohjaustehostajan pumppu, vesipumppu, jne.
Jos vikadiagnoosia ei tule korjaamohenkilökunnalta suht nopeasti, pyydä heitä avaamaan venttiilikoppa, sen sisältä pitäisi näkyä syy öljypumpun ulvomiseen kylmänä, jos ääni ylipäätään siitä lähtee.
Siellä venttiilikopan sisällä näkyy ongelmatapauksissa sellaista mustaa liejua/karstaa, mikäli huohotin on ollut tukkeutunut/autoa on käytetty ns. riskiajossa, eli paljon kylmäkäynnistyksiä, lyhyttä kaupunkiajoa, ja öljynvaihtoväli se 20tkm, ja yleensäkin jossei kone ole kerinnyt lämmetä kunnolla käyttökerroille -> kondensoi vettä huohotinputkiin/öljyloukolle (se muovipänikkä siellä imusarjan alla).
Meikäläisen tapauksessa tuo ulina kuulosti aivan laakeriääneltä, ja mitä ilmeisemmin siellä öljypumppu huutelikin tyhjillään. Änni kuulosti tulevan koneen etuosasta, ja se oli sellaista mouruamista, ei mitään kimakkaa, vaan ikäänkuin moniurahihnan rulla olisi sanonut sopimuksensa irti, oli tod. vaikea diagnosoida, en minäkään sitä olisi hokannut ilman ammattikorjaajan neuvoa tehdä tutkimus kopan alle.
Jos näin ikävästi on päässyt käymään ja jos sinun moottorillasi on tuo 8 vuoden pidenetty jatkutakuu voimassa (edellyttää siis täydellisen huoltokirjan) niin paras vaihtoehto on vaatia takuuna uusi puolimoottori, tuon liejun/pien irrottaminen on senverta kurjaa puuhaa etteivät sitä millään pysty tekemään 100%:n hyvin korjaamoaikataulujen puitteissa, ja sitäpaitsi tuskin lähtevät laakeroimaan konetta, jne.
Eli jos tuosta on kysymys niin kone tarvitsee uuden jakopään + tasapainoakselien käyttösysteemit sekä alakerran laakerit, nuo kohdat vaurioituvat/rasittuvat eniten voitelun heikentyessä. Pelkkä jakopään vaihto ei riitä toimenpiteeksi, kiertokankien laakeripinnat ovat olleet hyvin monessa tapauksessa entiset. Runkolaakerit sensijaan kestävät rasitusta yllätävän hyvin.
Eivät voi huollossa veloittaa kamalasti kopan avaamisesta, se on kiinnilaittoineen maks 15 minuutin homma, eikä tiivistettä ole mitään syytä vaihtaa.
Toivotaan että tästä hommasta ei ole kyse ja jos on, niin että takuu korvaa. Kaikissa nykyautoissa on murheensa, ei niistä pääse eroon merkkiä vaihtamalla

Tuohon SID-hommaan suosittelisin käyttämään haku-toimintoa, sieltä löytyy perusteelliset, kuvalliset ohjeet kuinka se korjataan itse, vaivattomasti ja 0 euroa kustantaen.
Edit: valuviallisen turbon tunnistat helpoiten siitä että se ei toimi suunnitellusti, ts. pölläyttelee sinistä savua käynnistettäessä, ja ennen pitkää alkaa pitämään kamalaa metakkaa. Jos tälläistä ei tapahdu nyt, ei syytä huoleen, muistaakseni kyseisen turbomallin yksi erä ainopastaan oli pilallinen tjmsp, viisaammat valistakoot enemmän.
Tsemppiä joka tapauksessa, hienon automerkin/mallin olet valinnut, ja neuvomme täällä niin paljon kuin voimme

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Allekirjoittaneelle vaihdettiin uusi näyttö takuuseen myyjäliikkeen toimesta.jstar kirjoitti:
Lisäkysymyksiä:
- Onko suomessa korjattu SIDejä takuun? Joku taisi mainita, että Ruotsissa näin olisi tehty? Pikseleitä on ainakin 5 pimeänä.
Auttakaa vielä aloittelevaa Saabistia...
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia