Satku tuli taloon (jo kolmas, vaikuttaa uhkaavalta) KUVIA!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

On se vaan hieno. Onneksi olkoon uusimmasta :)
#1890
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Hienoa lefa!Hyvä että et ruvennut purkuhommiin.Mullahan olisi sulle se b-kone tuplilla ja halvalla jos kiinnostaa.Juu,vedä vaan korjauspalalla pitkittäinen tukivarsi kokoon niinhän munkin -79 satkussa tehtiin.Käy joutusasti kun on pelti valmiina.Hieno peli kaiken kaikkiaan.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

jannes kirjoitti:
lefa42 kirjoitti: ja kaikenpäälle hiljainen, luulin koneen sammuneen kun pysähdyin ja koitin kuunnella :)
Kunnossa oleva B -kone käy nätimmin kuin H -kone. Oma 99 (337tkm) käy nätimmin kuin 900 (210tkm). En tiedä johtuuko B -koneen hiljaisuus apuakselista vai mistä, mutta nätimmin se mielestäni kuitenkin käy.
Ja 1.85 triumphin kone käy vielä nätimmin.Omassa -74 1.85 kone ei käy mitenkään nätisti mutta tizumon autossa käy uskomattoman nätisti.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Mitäs tuolle vilkun viikselle voisi tehdä kun vilkku ei palauta, vaikka rattia pyörittää, en ole irroittanut / tutkinut vielä, miksi, mutta onko jokin kuluneisuudesta johtuva juttu?

Jos pitää korvata uudella, niin edullisia tarjouksia otetaan vastaan :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kyllä se vaihtoon menee, palautus tinni todennäköisesti poikki.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ok, kiitän ripeästä vastauksesta :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Nonniin, nyt on tilattu ihka aito korjauspala, jos tuo takatukitanko sillä pysyisi paikallaan, laitoin tulemaan myös jarrupalat, kun nuo vanhat ovat melko loppuunkuluneet, jotta uskaltaa sitten vähän kulkeakin.

Oli se vaan hienoa taas aamulla ajella muina miehinä tihkusateessa kun on tuo TIHKUKYTKIN 8O , johon en ole 99:ssä tottunut 8)

Edit: saakos tuohon vanhaan uudemman mittariston kierroslukumittarin kera asennettua, onko noissa johdot valmiina / ollut kierroslukumittaria vuonna 80?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

lefa42 kirjoitti:Oli se vaan hienoa taas aamulla ajella muina miehinä tihkusateessa kun on tuo TIHKUKYTKIN 8O , johon en ole 99:ssä tottunut 8)
Nopasta pyyhkijän viiksi ja tihkurele, niin avot! 8)
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Eikai sentään, muutuu tuplis ihan liian moderniksi ja uusimuotiseksi moisen kera :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

lefa42 kirjoitti:Eikai sentään, muutuu tuplis ihan liian moderniksi ja uusimuotiseksi moisen kera :)
kyllähän toi tihkurele oli kai tuplayseissä 5-vaihteisissa malleissa, ainakin 84 vuotisissa. mulla on, onhan aiheesta ollut keskusteluakin jossain threadissa joskus vuoden sisällä.

EDIT: ja nyt aloin tietty miettimään, olikohan nopassakin vain 5-vaihteisissa tuo tihkurele. kuten esim. kiekkamittarikin oli vain 5-vaihteisten herkkua :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Mikä ihmeen 5. vaihde? :lol:

Nykyaikaa prkle.. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

lefa42 kirjoitti:Mikä ihmeen 5. vaihde? :lol:

Nykyaikaa prkle.. 8)
noh noh, nyt me ootetaan että sä vaihdat myös luottopeliisi b-moottorin :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

No tuon h-koneen vielä siedän (vaikka onkin äänekäs satkun b-koneeseen verraten) kun siinä on sentäs 4v-laatikko kiinni, joten jätetään se ilman muutoksia.. ellei satu löytymään b-turbotekniikkaa :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

lucaf kirjoitti:
EDIT: ja nyt aloin tietty miettimään, olikohan nopassakin vain 5-vaihteisissa tuo tihkurele. kuten esim. kiekkamittarikin oli vain 5-vaihteisten herkkua :)
Todellakin vain 5-v ysikympeissä on tuo tihkurele.

Mutta kyllä kiekkamittari on sekä 4-v että 5-v kympeissä. Eli ei ollut vain 5-vaihteisten herkkua. :wink:
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

MikkoA kirjoitti: Mutta kyllä kiekkamittari on sekä 4-v että 5-v kympeissä. Eli ei ollut vain 5-vaihteisten herkkua. :wink:
hmm...epäilen että jälkiasennettuja?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin