Toisaalta paisuntasäiliössä ei kupli yhtään.
Kansipahvi halki? Ei sittenkään, ehkä..
Kansipahvi halki? Ei sittenkään, ehkä..
Rupes mietityttämään, että oliskohan kansipahvi halki, kun yhtäkkiä on kadonnut huomattavasti öljyä. Noin puolet max-min -välistä 100 km:n matkalla. Ja öljytikussa oli hiukan valkoista, viittaisi kai glykoliin..
Toisaalta paisuntasäiliössä ei kupli yhtään.
Toisaalta paisuntasäiliössä ei kupli yhtään.
Viimeksi muokannut Montoya, Ke Kesä 01, 2005 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2,3t -03
#2514
#2514
-
Jusau
...
Oletko katsonut, onko näkyvää öljyvuotoa/roisketta missään. Tuossa nykyisessä 99:ssä vuosi/vuotaa kampiakselin stefa, joka onneksi petraantui melkoisen hyvin jollain tiivisteitä elvyttävällä aineella/öljytyypin vaihdolla. Valehtelematta Lpr-Varkaus väliä mitä tuli usein ajettua (200km) hukkasi max-min välin öljyä. (noin litra). Siltikään ei pahemmin sotkenut moottoria ja kone ei kuluta öljyä muuten.
Ite Opel Ascona C:n kanssa sain opia, että vuoto voi tulla päälle vasta varsin kuumalla moottorilla. Varsinkin, jos ajetaan lyhyttä ajoa, sitä ei välttämättä huomaa pakoputken päästä tulevana sankkana savuna.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
DIggItaLLr
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Itselläni oli samaa ongelmaa, sitten se paheni, starteissa lähti aina 3pytyllä käymään.
Sitten keksin että jos paisuntasäiliön korkin jättää raolleen niin ei kerää painetta vesi järjestelmään ja ei vuoda sylkkyy --> lähtee aina kaikilla.
Kansiremppaa siirsin eteenpäin ja eteenpäin kunnes...
Mootoritoellä, 160kmh lasissa rekkaa ohittamassa, juuri alas öljytien liittymästä. Ihmettelin kun kiihtyminen loppu vaikka ahdot punasella. Vilkasu taustapeiliin, hirveä valkoinen pilvi. Vilkasu lämpömittariin, sojotti ku selibaatiassa. Se oli silloin selvää pässin lihaa.
Kansipahvissa pikkurillin levynen reikä/rako/murtuma, mikä se nyt onkaan, 4pytyn ja vesiaukon välissä
Ja kansi koneistamolle

Sitten keksin että jos paisuntasäiliön korkin jättää raolleen niin ei kerää painetta vesi järjestelmään ja ei vuoda sylkkyy --> lähtee aina kaikilla.
Kansiremppaa siirsin eteenpäin ja eteenpäin kunnes...
Mootoritoellä, 160kmh lasissa rekkaa ohittamassa, juuri alas öljytien liittymästä. Ihmettelin kun kiihtyminen loppu vaikka ahdot punasella. Vilkasu taustapeiliin, hirveä valkoinen pilvi. Vilkasu lämpömittariin, sojotti ku selibaatiassa. Se oli silloin selvää pässin lihaa.
Kansipahvissa pikkurillin levynen reikä/rako/murtuma, mikä se nyt onkaan, 4pytyn ja vesiaukon välissä
Ja kansi koneistamolle
niin joo
Ja lähes kirjoittamattakin on selvää, että näissä 16-V koneissa öljynkulutusta saattavat aiheuttaa muutkin seikat.
Elikkä siis venttiilinvarren tiivisteet (taikka ne kuuluisat männät).
Kandee toki seurailla.
Elikkä siis venttiilinvarren tiivisteet (taikka ne kuuluisat männät).
Kandee toki seurailla.
SAAB