Kansipahvi halki? Ei sittenkään, ehkä..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Kansipahvi halki? Ei sittenkään, ehkä..

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Rupes mietityttämään, että oliskohan kansipahvi halki, kun yhtäkkiä on kadonnut huomattavasti öljyä. Noin puolet max-min -välistä 100 km:n matkalla. Ja öljytikussa oli hiukan valkoista, viittaisi kai glykoliin.. :?

Toisaalta paisuntasäiliössä ei kupli yhtään. :?:
Viimeksi muokannut Montoya, Ke Kesä 01, 2005 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2,3t -03
#2514
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kyllä se taitaa sitten särki olla..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Ihmetyttää vaan ku yleensä sen huomaa parhaiten kuplimisesta. Mut tossa ei kuplinu ollenkaan. Kuinkas yleensä, jos vuotaa vaan vähän, niin ei kait öljyjen pitäisi noin kadota? 8O
9-5 2,3t -03
#2514
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jos on joku isohko öljyvuoto palotilaan mutta sitten vain pieni veden ja öljyn välillä niin ei paljonkaan kupli mutta varsinkin moottori jarrutuksissa imee öljyä palotilaan....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Jusau

...

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Oletko katsonut, onko näkyvää öljyvuotoa/roisketta missään. Tuossa nykyisessä 99:ssä vuosi/vuotaa kampiakselin stefa, joka onneksi petraantui melkoisen hyvin jollain tiivisteitä elvyttävällä aineella/öljytyypin vaihdolla. Valehtelematta Lpr-Varkaus väliä mitä tuli usein ajettua (200km) hukkasi max-min välin öljyä. (noin litra). Siltikään ei pahemmin sotkenut moottoria ja kone ei kuluta öljyä muuten.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ite Opel Ascona C:n kanssa sain opia, että vuoto voi tulla päälle vasta varsin kuumalla moottorilla. Varsinkin, jos ajetaan lyhyttä ajoa, sitä ei välttämättä huomaa pakoputken päästä tulevana sankkana savuna.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Kyllä siellä pientä vuotoa on. Varmaankin juuri kampiakselin stefasta, mut ei oo ennen läheskään noin paljo menny öljyä. Ja ku tikussa oli jotain vaaleeta, niin hieman ihmetyttää..
9-5 2,3t -03
#2514
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Itselläni oli samaa ongelmaa, sitten se paheni, starteissa lähti aina 3pytyllä käymään.

Sitten keksin että jos paisuntasäiliön korkin jättää raolleen niin ei kerää painetta vesi järjestelmään ja ei vuoda sylkkyy --> lähtee aina kaikilla.

Kansiremppaa siirsin eteenpäin ja eteenpäin kunnes...

Mootoritoellä, 160kmh lasissa rekkaa ohittamassa, juuri alas öljytien liittymästä. Ihmettelin kun kiihtyminen loppu vaikka ahdot punasella. Vilkasu taustapeiliin, hirveä valkoinen pilvi. Vilkasu lämpömittariin, sojotti ku selibaatiassa. Se oli silloin selvää pässin lihaa.

Kansipahvissa pikkurillin levynen reikä/rako/murtuma, mikä se nyt onkaan, 4pytyn ja vesiaukon välissä :(

Ja kansi koneistamolle :( :( :(
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Taisin päästä säikähdyksellä tuon kannen suhteen. Oli ilmeisesti auto vinossa, niin öljytikku näytti mitä sattuu :oops:

En tiedä sit, et mistä tuo vaalee ilmesty tikkuun. On kyl melko tuoreet öljyt. Tais ilta-aurinko tehdä tepposet :oops:
9-5 2,3t -03
#2514
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No hyvä nyt kannattaa , seurailla vain.
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

niin joo

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Ja lähes kirjoittamattakin on selvää, että näissä 16-V koneissa öljynkulutusta saattavat aiheuttaa muutkin seikat.

Elikkä siis venttiilinvarren tiivisteet (taikka ne kuuluisat männät).

Kandee toki seurailla.
SAAB
Vastaa Viestiin