Ajettavuuserot 99 vs 90

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

Ajettavuuserot 99 vs 90

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Hei. Löytyykö 99 ja 90 malleista jotain eroa niillä ajettaessa. Ilmeisesti taitaa olla samanlainen auto muuten kuin nimi ja perä on erilainen. :D
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ajo-ominaisuuksiin vaikuttaa kulmikkaan perän tuoma turbulenssi :?:

Ei vais, itse olen nopalla ajanut viimeksi vuosi sitten, ihan hyväntuntuinen auto, mutten enään osaa vertailla kun muistikuvat on hatarat..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Molemmilla ajaneena totean etten pysty tekemään pesäeroa noiden välillä.
Toisessa ysikympissäni on uudet jouset ja iskarit ja se on _aivan mahtava_ ajettavuudeltaan.
Tuplaysit joilla olen ajanut ovat olleet jo parhaat päivänsä nähneitä, joten vaikeaa on ollut vertailla.

Harmi kun olen niin nuori etten ole kumpaakaan mallia päässyt ajamaan uutena - silloin löisin hyvät MuTut kehiin... :lol:
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kylläpä ne on samanlaisia ajettavuudeltaan kumpikin.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

oon kuulut jostain että nopassa on ratti eri kulmassa kuin tuplassa?? :roll:
onko totta?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

gls kirjoitti:oon kuulut jostain että nopassa on ratti eri kulmassa kuin tuplassa?? :roll:
onko totta?
Pitää paikkansa! Ratti on pystymmässä nopassa.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Katos enpä ole huomannutkaan.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

MikkoA kirjoitti:
gls kirjoitti:oon kuulut jostain että nopassa on ratti eri kulmassa kuin tuplassa?? :roll:
onko totta?
Pitää paikkansa! Ratti on pystymmässä nopassa.
Siltä osin nooppa on mukavampi käteen, eli ole niin kuorma-autoasennossa se ratti
# 419 Vesa Pohjalainen
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Millä tuo ratin kulman muutos on toteutettu? Onko ohjausakselin putken kiinnikkeet eri mittaisia vai miten?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Ite noita 99:ä kattelessa ja verratessa satkuun, tuli mieleen että 99 kiinnikkeisiin rikkoja väliin.....en sitten tiedä kuinka turvallinen/laillinen. Tuollainen vaan pulpahti päähän ja järkevyyttä en ole sen paremmin miettinyt :!:
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Hmm nyt kun kriittisemmin kuvia katselee niin voi niissä sittenkin olla pieni ero :oops:

Mutta joka tapauksessa ei mitään verrattuna 99/900 eroon.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Kyllä niissä on eroa. En nyt kuolemaksenikaan muista mistä löysin eron asteina.
Pienihän tuo ero on...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
MadSpark
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 20:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MadSpark »

MikkoA kirjoitti:Kyllä niissä on eroa. En nyt kuolemaksenikaan muista mistä löysin eron asteina.
Pienihän tuo ero on...
4 astetta se ero on tämän sivuston mukaan: Saab 99 Tips

Saman sivun mukaan akselin ja kannakkeet voi vaihtaa 90:stä.
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Hieman puolueellisena mielipiteenä väittäisin että 90 parempi :D
#1890
Vastaa Viestiin