Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364 Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
Viesti
Kirjoittaja Henna Makkonen » Ti Touko 31, 2005 20:50
Hei. Löytyykö 99 ja 90 malleista jotain eroa niillä ajettaessa. Ilmeisesti taitaa olla samanlainen auto muuten kuin nimi ja perä on erilainen.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757 Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja lefa42 » Ti Touko 31, 2005 21:07
Ajo-ominaisuuksiin vaikuttaa kulmikkaan perän tuoma turbulenssi
Ei vais, itse olen nopalla ajanut viimeksi vuosi sitten, ihan hyväntuntuinen auto, mutten enään osaa vertailla kun muistikuvat on hatarat..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671 Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja MikkoA » Ti Touko 31, 2005 21:18
Molemmilla ajaneena totean etten pysty tekemään pesäeroa noiden välillä.
Toisessa ysikympissäni on uudet jouset ja iskarit ja se on _aivan mahtava_ ajettavuudeltaan.
Tuplaysit joilla olen ajanut ovat olleet jo parhaat päivänsä nähneitä, joten vaikeaa on ollut vertailla.
Harmi kun olen niin nuori etten ole kumpaakaan mallia päässyt ajamaan uutena - silloin löisin hyvät MuTut kehiin...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Reetu
Viesti
Kirjoittaja Reetu » Ti Touko 31, 2005 21:23
Kylläpä ne on samanlaisia ajettavuudeltaan kumpikin.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990 Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51
Viesti
Kirjoittaja gls » Ti Touko 31, 2005 21:31
oon kuulut jostain että nopassa on ratti eri kulmassa kuin tuplassa??
onko totta?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671 Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja MikkoA » Ti Touko 31, 2005 21:33
gls kirjoitti: oon kuulut jostain että nopassa on ratti eri kulmassa kuin tuplassa??
onko totta?
Pitää paikkansa! Ratti on pystymmässä nopassa.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Reetu
Viesti
Kirjoittaja Reetu » Ti Touko 31, 2005 21:41
Katos enpä ole huomannutkaan.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986 Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Vesa Pohjalainen » Ke Kesä 01, 2005 06:14
MikkoA kirjoitti: gls kirjoitti: oon kuulut jostain että nopassa on ratti eri kulmassa kuin tuplassa??
onko totta?
Pitää paikkansa! Ratti on pystymmässä nopassa.
Siltä osin nooppa on mukavampi käteen, eli ole niin kuorma-autoasennossa se ratti
# 419 Vesa Pohjalainen
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103 Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko
Viesti
Kirjoittaja Svc » Ke Kesä 01, 2005 11:21
Millä tuo ratin kulman muutos on toteutettu? Onko ohjausakselin putken kiinnikkeet eri mittaisia vai miten?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665 Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)
Viesti
Kirjoittaja Kipe_9000 » Ke Kesä 01, 2005 20:12
Ite noita 99:ä kattelessa ja verratessa satkuun, tuli mieleen että 99 kiinnikkeisiin rikkoja väliin.....en sitten tiedä kuinka turvallinen/laillinen. Tuollainen vaan pulpahti päähän ja järkevyyttä en ole sen paremmin miettinyt
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele
Viesti
Kirjoittaja qaw » To Kesä 02, 2005 20:37
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele
Viesti
Kirjoittaja qaw » To Kesä 02, 2005 20:39
Hmm nyt kun kriittisemmin kuvia katselee niin voi niissä sittenkin olla pieni ero
Mutta joka tapauksessa ei mitään verrattuna 99/900 eroon.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671 Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja MikkoA » To Kesä 02, 2005 20:52
Kyllä niissä on eroa. En nyt kuolemaksenikaan muista mistä löysin eron asteina.
Pienihän tuo ero on...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
MadSpark
"Tuplakaasari"
Viestit: 76 Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 20:42
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja MadSpark » Pe Kesä 03, 2005 00:18
MikkoA kirjoitti: Kyllä niissä on eroa. En nyt kuolemaksenikaan muista mistä löysin eron asteina.
Pienihän tuo ero on...
4 astetta se ero on tämän sivuston mukaan:
Saab 99 Tips
Saman sivun mukaan akselin ja kannakkeet voi vaihtaa 90:stä.
J-ani
"Aero"
Viestit: 463 Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22
Viesti
Kirjoittaja J-ani » Pe Kesä 03, 2005 06:18
Hieman puolueellisena mielipiteenä väittäisin että 90 parempi
#1890