Uskaltauduin tänään töihin ekaa kertaa tonnarilla. Kotopihalta lähtiessä pidin kaasulla käynnissä, n. 500m:n ajon jälkeen risteyksessä tyhjäkäynti häilyväistä n. 500rpm, n. 6km ja tyhjäkäynti ~700rpm ja täysin lämpimällä koneella tasaiset ~900rpm. Meni muuten kierroslukumittarilla "heräämiseen" käynnistyksen jälkeen ehkä n. 5 sekuntia, eli näytti nollaa alkuun, vaikka pata oli käynnissä, ja sitten kun heräsi, niin nousi tahmeasti9000CD23T kirjoitti:Siinä läppä kotelossa on top ruuvi josta voi hiukan säätää tyhjäkäyntiä,
mutta jos se kerta lämpöisenä käy niin ei tuota ruuvia kannata väännellä.
Olisko ns..ryyppy puolella jotain häikkää..? (tyhjäkäynti moottori/venttiili)
Mites tonnarissa tämä "ryyppy" on toteutettu..?

Pari ensimmäistä kunnon kiihdytystä n. 6km:n ajon jälkeen (termostaatin auettua) piti sisällään ahtojen noustua taas rykimistä (ei kuitenkaan terävää, fuel cut-offin tapaista). Kun kone on täysin lämmennyt (20+ km ajoa), vetää julmetun hienosti ja aivan tasaiseen (tuli "vähän" hurrrjasteltua Hakakallion teollisuusalueella...).
On se perhana, että nyt kun kytkin toimii kuin unelma ja lämminnyt kone on iskussa, mutta kylmänä / semi-lämpimänä kettuilee pahemmin kuin haljenneella kannella...No, kaippa se vanha viisaus, että vikojen lukumäärä on vakio, pätee tähänkin tapaukseen
