Ruiskun kulutusta ja kaasuvaijeri
Ruiskun kulutusta ja kaasuvaijeri
Parit kysymykset, kulutuksista on varmasti ollut monta kertaa puhetta.
Mutta, minun entinen 900i16 -90 on siirtynyt isoisälleni ja minua mietityttää hieman kulutus.
480km täydellä tankilla, ihan siihen asti, että valo palaa. Ajosta sen verran, että ehkä 60-70% taajama-ajoa sekä kuski on 65-vuotias, joskus auto saa hieman äkkikiihdytyksiä.
Mistä kannattaisi alkaa katsomaan, missä on vika? suuttimet ?
Sitten vielä toinen kysymys, kuinka helposti kaasuvaijeri hirttää kiinni ? Kierrokset on välillä tyhjäkäynnillä 2200rpm, kun kerran polkaisee niin kierrokset tippuvat sinne alle 1000rpm. CRC:tä on hieman ruiskuteltu, mutta ei auttanut ?
Mutta, minun entinen 900i16 -90 on siirtynyt isoisälleni ja minua mietityttää hieman kulutus.
480km täydellä tankilla, ihan siihen asti, että valo palaa. Ajosta sen verran, että ehkä 60-70% taajama-ajoa sekä kuski on 65-vuotias, joskus auto saa hieman äkkikiihdytyksiä.
Mistä kannattaisi alkaa katsomaan, missä on vika? suuttimet ?
Sitten vielä toinen kysymys, kuinka helposti kaasuvaijeri hirttää kiinni ? Kierrokset on välillä tyhjäkäynnillä 2200rpm, kun kerran polkaisee niin kierrokset tippuvat sinne alle 1000rpm. CRC:tä on hieman ruiskuteltu, mutta ei auttanut ?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Kaasuvaijerin hirttämisestä ei varmaankaan ole kyse. Veikkaisin tyhjäkäyntimoottoria. AIC hakusanalla löytyy lisää aiheesta
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9953
480km tankillisella, eikös se ole melkein niinkuin pitääkin? Taajama-ajossa bensaa palaa..
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9953
480km tankillisella, eikös se ole melkein niinkuin pitääkin? Taajama-ajossa bensaa palaa..
Viimeksi muokannut teesalama, Su Touko 29, 2005 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
En tiedä, mutta kuulemma hänen edellinen 900i16 -90 vie huomattavasti vähemmän..Teemu kirjoitti:Olikos toi jo LH-jetti?
Silloin kaasuvaijerin hirttämisestä ei varmaankaan ole kyse. Veikkaisin tyhjäkäyntimoottoria. AIC hakusanalla löytyy lisää aiheesta
480km tankillisella, eikös se ole melkein niinkuin pitääkin? Taajama-ajossa bensaa palaa..
Mielestäni vika on kyllä vaijerissa tai mihin vaijeri kiinnittyy.. en tiedä oikeeta termiä.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Ettei vain olisi auto käynyt moottoripesulla lähiaikoina?
Mulla oli meinaan samantyyppinen ongelma tuon tyhjäkäynnin kanssa jokin aika sitten huolimattoman moottoripesun seurauksena. Jos moottorin kanteen sinne metallilevyn alle tulppien joukkoon on jäänyt vettä...? Multa ongelma poistui itsestään kun konehuone aikanaan kuivui kunnolla, mutta jälkeen päin selvittelin erään mekaanikon kanssa näitä ongelmia.
Kulutus pitäisi 16V:llä jäädä normaaliajossa kesällä alle 8,5 100 km:llä.
Mulla oli meinaan samantyyppinen ongelma tuon tyhjäkäynnin kanssa jokin aika sitten huolimattoman moottoripesun seurauksena. Jos moottorin kanteen sinne metallilevyn alle tulppien joukkoon on jäänyt vettä...? Multa ongelma poistui itsestään kun konehuone aikanaan kuivui kunnolla, mutta jälkeen päin selvittelin erään mekaanikon kanssa näitä ongelmia.
Kulutus pitäisi 16V:llä jäädä normaaliajossa kesällä alle 8,5 100 km:llä.
Re: Ruiskun kulutusta ja kaasuvaijeri
No mites paljon tuonne menee ainetta tankatessa?Turbo16 kirjoitti:
480km täydellä tankilla, ihan siihen asti, että valo palaa. Ajosta sen verran, että ehkä 60-70% taajama-ajoa sekä kuski on 65-vuotias, joskus auto saa hieman äkkikiihdytyksiä.
Omassa 92:ssa tuolla on varmaan 20litraa kun valo syttyy ja tankkausväli on juurikin tuossa 500kilsassa.
Taajama-ajossa kuluu, varsinkin jos autolla pitkään ajettu niin karstottuu ja kuluttaa vielä enempi.
Kyllä vaikuttaa tyhjäkäyntimoottorilta tuo vika, jossei putsailu auta niin nulta vois löytyy testattavaksi toinen AIC tai immu.Turbo16 kirjoitti:Sitten vielä toinen kysymys, kuinka helposti kaasuvaijeri hirttää kiinni ? Kierrokset on välillä tyhjäkäynnillä 2200rpm, kun kerran polkaisee niin kierrokset tippuvat sinne alle 1000rpm. CRC:tä on hieman ruiskuteltu, mutta ei auttanut ?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ruiskun kulutusta ja kaasuvaijeri
Niin, autolla on ajettu 260tkm ja autoon tehti jonkunmoinen kansiremppa viime vuonna. Karsta oli todennäköisesti jäänyt "väärään" väliin ja kaksi venttiiliä meni vaihtoon, toisesta lähti pala ja toinen vääntyi hieman.tetammi kirjoitti: No mites paljon tuonne menee ainetta tankatessa?
Omassa 92:ssa tuolla on varmaan 20litraa kun valo syttyy ja tankkausväli on juurikin tuossa 500kilsassa.
Hieman reilulla 50e:lla on taidettu saada tankatuksi. Auto on tankattu, kun valo on palanut hieman aikaa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Ruiskun kulutusta ja kaasuvaijeri
Turbo16 kirjoitti:Niin, autolla on ajettu 260tkm ja autoon tehti jonkunmoinen kansiremppa viime vuonna. Karsta oli todennäköisesti jäänyt "väärään" väliin ja kaksi venttiiliä meni vaihtoon, toisesta lähti pala ja toinen vääntyi hieman.tetammi kirjoitti: No mites paljon tuonne menee ainetta tankatessa?
Omassa 92:ssa tuolla on varmaan 20litraa kun valo syttyy ja tankkausväli on juurikin tuossa 500kilsassa.
Hieman reilulla 50e:lla on taidettu saada tankatuksi. Auto on tankattu, kun valo on palanut hieman aikaa.
Niin, mutta mikä on kulutus?
Kannattaa ehkä laskea ensin, mitä todellisuudessa vie.
Tuo valon syttyminen kun on vähän epämääräistä.
Missä kunnossa on muuten kaasuvivustossa oleva vaimennin?
Jos takertelee, kiekat laskee hitaasti.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Niin, ei tuo kyllä mikään mahdoton ole.. 9.6L /100km
Mietin vaan, että mistä ihmeestä voisi sitten muka johtua "niin huomattava" ero, hänen vanhaan satkuunsa..
Joka oli enemmän ajettu, sama vuosimalli, samalla koneella.. ja mielestäni huomattavasti huonommassa kunnossa kuin tuo nykyinen.
Saattaa kyllä olla, että se on vain luulotautia
Mietin vaan, että mistä ihmeestä voisi sitten muka johtua "niin huomattava" ero, hänen vanhaan satkuunsa..
Joka oli enemmän ajettu, sama vuosimalli, samalla koneella.. ja mielestäni huomattavasti huonommassa kunnossa kuin tuo nykyinen.
Saattaa kyllä olla, että se on vain luulotautia

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Ei tuo 9,6 paha ole, kyllä itsellä ainakin hieman kylmemmällä ilmalla meni yli 10litraa... joku 170km pääsi kun parilla kympillä tankkas (oli siinä euron litra vielä sillon)...kesällä saatto mennä ehkä pikkasen vähemmällä, ei tullut koskaan oikein tarkkaan katsottua.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä