suhinaa 120 km/h
suhinaa 120 km/h
nopeuden noustessa otsikon kaltaiseksi a-pilareissa tai peileissä suhisee .Kysynkin siis onko joko vaihtanut alkuperäispeilit pisaranmallisiin ja saanut siitä merkittävän avun??? Kori on CS-mallinen
Taitaa jokin tiiviste vuotaa jostain tai näin ainakin päättelen kun omassa ajossa oleva CC tonnari tuntuu jo suhistavan satasenkin vauhdissa.
Itse en ole vielä tuohon vikaan perehtynyt ja otan myös vastaan mahdollisia vinkkejä mistä tuo suhina kuluu kun nopeutta on enemmän kuin 100 km/h.
Niin ja sen verran vielä että ikkunat on kiinni.

Itse en ole vielä tuohon vikaan perehtynyt ja otan myös vastaan mahdollisia vinkkejä mistä tuo suhina kuluu kun nopeutta on enemmän kuin 100 km/h.




Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
kaislikossa suhisee
Omassa 89- tonnarissa tuntuu suhisevan ja vinkuvan vaikka ovet pitäisi olla laseja myöten kunnolla kiinni ja tiivisteet kunnossa.
Jostain peilien suunnalta suhisee ja lisäksi vinkunaa kuulostaa tulevan lämmityslaitteen kautta. Eli kun automaatti-ilmastointi pudottaa puhallinnopeuden olemattoman pieneksi alkaa kuulumaan ärsyttävä pieni vinkuminen. Vinkuminen voimistuu jos laittaa sisäilman kierron päälle. Mikähän lie tuohonkin auttaisi vai auttaako mikään?
Tuo sisälämpötilan anturi on vikissyt aina joka toinen vuosi ja perinteisellä putsaus rasvaus operaattiolla se on ollut hiljaa. Ääni kuulostaisi tulevan enemmän ilman sisäänotosta. Tätyy testata tuo raitisilmasuodattimen poistaminen vielä kummeneeko sillä miksikään.
Jostain peilien suunnalta suhisee ja lisäksi vinkunaa kuulostaa tulevan lämmityslaitteen kautta. Eli kun automaatti-ilmastointi pudottaa puhallinnopeuden olemattoman pieneksi alkaa kuulumaan ärsyttävä pieni vinkuminen. Vinkuminen voimistuu jos laittaa sisäilman kierron päälle. Mikähän lie tuohonkin auttaisi vai auttaako mikään?
Tuo sisälämpötilan anturi on vikissyt aina joka toinen vuosi ja perinteisellä putsaus rasvaus operaattiolla se on ollut hiljaa. Ääni kuulostaisi tulevan enemmän ilman sisäänotosta. Tätyy testata tuo raitisilmasuodattimen poistaminen vielä kummeneeko sillä miksikään.
Viimeksi muokannut mike, To Kesä 02, 2005 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Missä olet päässyt koittamaan tuollaista vauhtia? suurin nopeusrajoitus joka minulle on tullut vastaan on tuo 120km/h.9000T CD kirjoitti:Mullakin alkaa kohista +200km/h vauhdissa. En tiedä sitten kuuluuko se omasta päästä vai äänivallin rikkoutumisesta

9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Tästä aiheesta näyttää olleen aikaisemminkin juttua:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... t=nurkissa
Meikäläisellä on samankaltaisia ongelmia takaluukun kanssa (vm.88 cc) ja siihen vielä plussana vesivuoto jota en pysty paikantamaan. Saranat vaihdoin tuossa viime syksynä ja siinä yhteydessä tiivistin sikaflexillä saranan tapit niin hyvin että ei voi vuotaa, mutta silti vuotaa ja se teki sitä jo viime kesänä eli minulla on ongelma joka pitää korjata...
Mutta tuohon ulvontaan. Sain parannettua ulvonnan osittain pois eräältä saab korjaajalta kuulemalla kikkalla. Ostin kumipaljetta (sellaista pyöreää kumistanauhaa joka on jotenkin huokoista sisältä, paksuus noin 6 mm) sellaisen parin metrin pätkän, jonka ujutin rautalangan avulla taka luukun tiivisteen sisään tiivisteessä tasaisin välein olevista rei'istä. Aika kikkailua mutta jämäköitti tiivistettä todella hyvin.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... t=nurkissa
Meikäläisellä on samankaltaisia ongelmia takaluukun kanssa (vm.88 cc) ja siihen vielä plussana vesivuoto jota en pysty paikantamaan. Saranat vaihdoin tuossa viime syksynä ja siinä yhteydessä tiivistin sikaflexillä saranan tapit niin hyvin että ei voi vuotaa, mutta silti vuotaa ja se teki sitä jo viime kesänä eli minulla on ongelma joka pitää korjata...
Mutta tuohon ulvontaan. Sain parannettua ulvonnan osittain pois eräältä saab korjaajalta kuulemalla kikkalla. Ostin kumipaljetta (sellaista pyöreää kumistanauhaa joka on jotenkin huokoista sisältä, paksuus noin 6 mm) sellaisen parin metrin pätkän, jonka ujutin rautalangan avulla taka luukun tiivisteen sisään tiivisteessä tasaisin välein olevista rei'istä. Aika kikkailua mutta jämäköitti tiivistettä todella hyvin.
Yksi mahdollinen vuotopaikka on katon takaosassa C-pilareiden yläpäässä olevat listanpätkät. Listan kiinnikkeille on katossa reiät sisälle, ja kiinnikkeitä asentaessa pitäisi ilmeisesti käyttää tiivistemassaa.Ave kirjoitti:siihen vielä plussana vesivuoto jota en pysty paikantamaan.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruost ... 2909_1.JPG
Tässä kuvassa näkyy kuinka joku maalari on hukannut toisen kiinnikkeen listastani (vai kuuluisiko niitä olla peräti kolme)?
Saitko saranoiden vaihdon yhteydessä luukun yläreunan tarpeeksi lähelle koria? Minulla jäi jotenkin turhan kauaksi, vaikka saranoissa ei olekaan enää välystä. Olisikohan tämä korjattavissa asentamalla aluslevyt saranan alemman kiinnityspinnapultin juureen saranan ja korin väliin? Sekä omissa alkuperäisissä saranoissa että varaosa-auton saranassa oli jommassa kummassa pinnapultissa aluslevy, mutta niiden merkitys ei tullut selväksi, jätin laittamatta. Juuri minkäänlaista säätöä tuohon ei pysty ainakaan ilman lisäaluslevyjä tekemään.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
No voe piru!!! Mulla kun puuttuu vallan tuo listanpätkä repsikan puolelta. Olen aina ajatellut vaan että se on kauneus tekijä joten olen sivuuttanut sen, mutta täytyykin alkoitta listan metsästys/sikaflex tilkitseminen!jus kirjoitti:Yksi mahdollinen vuotopaikka on katon takaosassa C-pilareiden yläpäässä olevat listanpätkät. Listan kiinnikkeille on katossa reiät sisälle, ja kiinnikkeitä asentaessa pitäisi ilmeisesti käyttää tiivistemassaa.
Joo mulla oli tuossa sama ongelma. Jos oikein muistan tein ohuesta kumimatosta (jota nurkista löysin) uudet vastaavat mutta lisäksi käytin myös sikflex tiivistystä.jus kirjoitti:Saitko saranoiden vaihdon yhteydessä luukun yläreunan tarpeeksi lähelle koria? Minulla jäi jotenkin turhan kauaksi, vaikka saranoissa ei olekaan enää välystä. Olisikohan tämä korjattavissa asentamalla aluslevyt saranan alemman kiinnityspinnapultin juureen saranan ja korin väliin?
Se luukun oikea sijainti/asento on aikas hankala saada kohdalleen, mutta melko hyvin siinä onnistuin. Tai no, vinkuu silti takaluukun tiivisteen yläreunasta, eli hyvin ja hyvin, mutta eipä ole klappia saranoissa

Kyllä minäkin parin millin kumilevystä leikkasin uudet tiivisteet saranan alle. Lähinnä kyselin sillä mielellä, että josko joku osaisi kertoa saako luukun yläreunan lähemmäs koria laittamalla prikan saranan alapäähän. Tällöinhän saranan alaosa nousee ylemmäs ja vastaavasti yläosa vähän alemmas. Ja kun luukku kiinnitetään vipujen päässä olevaan osaan, joka on saranan kiinni ollessa aika kaukana saranan alaosasta, tällaisella yhdenkin aluslevyn lisäyksellä voisi saada aikaan jo jotain merkittävää lähentymistä.Ave kirjoitti:Joo mulla oli tuossa sama ongelma. Jos oikein muistan tein ohuesta kumimatosta (jota nurkista löysin) uudet vastaavat mutta lisäksi käytin myös sikflex tiivistystä.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... arana1.JPG
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... arana2.JPG
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... arana3.JPG
Onko kukaan samaa mieltä, vai pitääkö minun vaan kokeilla tuokin juttu

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: suhinaa 120 km/h
Nostetaas vähän vanhaa ylös.
B-pilarin seutuvilla kuskin lasin alareunasta kuuluu ja tuntuu ilmavirta puhaltelevan oven "läpi".
Ovea säädellyt ja tiivisteitä silikoinut, ei mitään apua. Lasikin tuntus menevän hyvin paikalleen ylös nostettaessa.
Mikä vois olla ratkaisu? Ei nuo tiivisteetkään nyt niin huonoilta näytä että tuolleen pitäs suhista.
Pahvia käytellyt useampaan kertaan irti ja mitään ratkeisevaa en ole löytänyt.
Joku tiiviste juttu tuossa oven lukitustapin luona, mikä merkitys tuolla on?
Mistä noita ovitiivisteitä saa?
B-pilarin seutuvilla kuskin lasin alareunasta kuuluu ja tuntuu ilmavirta puhaltelevan oven "läpi".
Ovea säädellyt ja tiivisteitä silikoinut, ei mitään apua. Lasikin tuntus menevän hyvin paikalleen ylös nostettaessa.
Mikä vois olla ratkaisu? Ei nuo tiivisteetkään nyt niin huonoilta näytä että tuolleen pitäs suhista.
Pahvia käytellyt useampaan kertaan irti ja mitään ratkeisevaa en ole löytänyt.
Joku tiiviste juttu tuossa oven lukitustapin luona, mikä merkitys tuolla on?
Mistä noita ovitiivisteitä saa?
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: suhinaa 120 km/h
Täälläkin alkaa motarivauhdeissa vähän suhisemaan. Kuuluu molempien etuovien lukkopuolelta... Tiivisteet näyttäis kaikki olevan silmämääräisesti hyvässä kunnossa ja ovi menee tiukasti kiinni, mistä lie sitten... Eipä tuo haitanne, stereoita kovemmalle. Mieluummin tuota pientä suhinaa melkeinpä kuuntelee kuin vm.2004 farmariaccordin järkyttävää rengasmelua.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT