Aurauskulmien säätö Helsingissä?
Aurauskulmien säätö Helsingissä?
Autoon tuli laitettua alle H&R:n jouset, Bilsteinin iskarit sekä eteen Powerflexin puslat. Alusta vaikuttaa hyvältä. Yllätyksekseni 80 tkm ajetut vakioiskunvaimentajat olivat edessä loppu ja takana vielä ok kunnossa (oletin tilanteen olevan päinvastoin). Vakioalusta oli painunut sen verran, että edessä jouset madalsivat noin 20 mm ja takana ei ollenkaan. Lopputulokseen tältä osin tyytyväinen. 235/40 18" renkaat 8" leveillä vanteilla 35 ET:llä ei raavi takana, edessä ottaa heitoissa hieman kiinni sisälokasuojan reunassa keskellä ylhäällä olevaan "kohoumaan". Tämän teki tosin jo vakioalustalla.
Aurauskulmat pitäisi nyt säädättää. Onko paikkaa Helsingissä, jonka palveluun olet ollut kokonaisuutena tyytyväinen?
Vinkeistä kiitollinen!
Aurauskulmat pitäisi nyt säädättää. Onko paikkaa Helsingissä, jonka palveluun olet ollut kokonaisuutena tyytyväinen?
Vinkeistä kiitollinen!
9-5 Aero
#2047
#2047
Hyvää kokemusta (säädöt tähän ja aikaisempaan aeroon) on Herttoniemessä olevasta Capital renkaasta. Firma on lähes Saabin liikkeen vieressä ja laitteet on viimeisen päälle. Lisää tietoa: http://www.fullfitteam.fi/capital_rengas/
Itse asiassa menen sinne ensi maanantaina nelipyöräsuuntaukseen tasan klo 8:00. Autossa kun on uudet isot vanteet ja renkaat ja ratti hieman vinossa.
Itse asiassa menen sinne ensi maanantaina nelipyöräsuuntaukseen tasan klo 8:00. Autossa kun on uudet isot vanteet ja renkaat ja ratti hieman vinossa.

Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Tikkurilan Neste / T. Värjölä
Tietämyksestä suurempien renkaiden suhteen ei tietoa, mutta T. Värjölä on ex Scan-Autolainen (=tietämystä paljon saabeista) ja hallista löytyy 4-pyörämittauslaitteet.
Sijainti Tikkurilan keskustassa, Nesteen asemalla.
09-873 5033
Sijainti Tikkurilan keskustassa, Nesteen asemalla.
09-873 5033
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tikkurilan Neste / T. Värjölä
Joo, suosittelen myös kyseisen henkilön palveluksia.petteri75 kirjoitti:Tietämyksestä suurempien renkaiden suhteen ei tietoa, mutta T. Värjölä on ex Scan-Autolainen (=tietämystä paljon saabeista) ja hallista löytyy 4-pyörämittauslaitteet.
Sijainti Tikkurilan keskustassa, Nesteen asemalla.
09-873 5033
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
9-3 voi säätää vain aurauskulmat muita säätökohtia ei ole ellei hommaa Vectran tuning Magic Camber ruuveja.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Minä en ainakaan enää mene sille tikkurilan nesteen hemmolle. Kävin pari kuukautta sitten ja jäi auraamaan vieläkin yli sentin vaikka sanoi että nyt on auraus nollassa. Renkaissa toinen puoli kulunut yli millin enemmän kuin toinen puoli ja ajanut olen vain reilut 500 kilometriä sen jälkeen. Oli nimenomaan puhe että auraus nollaan kun laitoin powerflexit eteen. Ei sit osannut. Sanoin siellä paikanpäällä että ei ole kohdallaan ja katsoi itsekkin, mutta usko laitteisiinsa oli niin kova että sanoi olevan ok vaikkei ollutkaan. Niin ja renkaat on 225/45 17 -91 tonnarissa.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Tietääkseni 9-5:ssakaan ei voi säätää muuta kuin aurausta. Takapyörien camberin säätöön on 9-5:seen Saabilla oma pyörännavan väliin asetettava 0,3 mm:n aluslevy, jolla voidaan säätää pystykallistumaa (sijoittamalla levy joko ylös tai alas). Aluslevyä käyttämällä ei välttämättä tarvitse kikkailla Magic Camber -pulteilla.
Useimmissa tapauksissa ratin vinous on seurausta siitä, että auraus on hieman pielessä. Näin on itselleni käynyt 9-5:sen kanssa mm. silloin, kun edestä on pitänyt apurunko irroittaa kallistuksen vakaajan puslien "rasvausta" varten.
Useimmissa tapauksissa ratin vinous on seurausta siitä, että auraus on hieman pielessä. Näin on itselleni käynyt 9-5:sen kanssa mm. silloin, kun edestä on pitänyt apurunko irroittaa kallistuksen vakaajan puslien "rasvausta" varten.
9-5 Aero
#2047
#2047
En saanut suoraan kopsattua tänne, mutta tässä firman sivuilta löytynyt hinnasto (aika vanha). Itselläni maksoi muistaakseni jotain päälle 60 eur pari vuotta sitten.
http://www.fullfitteam.fi/downloads/1/o ... 032003.pdf
http://www.fullfitteam.fi/downloads/1/o ... 032003.pdf
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Aurauskulmat tuli säädettyä eilen Capital renkaassa Herttoniemessä. Uudet laitteet ja palvelualtis henkilökunta, joka oli valmis tekemään töitä halutun lopputuloksen saavuttamiseksi. Autolla mm. käytiin säätämisen jälkeen koeajolla, ajettiin uudelleen nosturille ja tehtiin lopulliset korjaukset. Töitä auton kanssa tehtiin noin 45-50 minuuttia. Hintaa mittaukselle ja etupään säätötyölle kertyi yhteensä 55 euroa, joka oli tehtyyn työhön nähden mielestäni varsin kohtuullinen. Voin suositella.
9-5 Aero
#2047
#2047