Aurauskulmien säätö Helsingissä?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Wheelspin
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 15:59
Paikkakunta: Helsinki

Aurauskulmien säätö Helsingissä?

Viesti Kirjoittaja Wheelspin »

Autoon tuli laitettua alle H&R:n jouset, Bilsteinin iskarit sekä eteen Powerflexin puslat. Alusta vaikuttaa hyvältä. Yllätyksekseni 80 tkm ajetut vakioiskunvaimentajat olivat edessä loppu ja takana vielä ok kunnossa (oletin tilanteen olevan päinvastoin). Vakioalusta oli painunut sen verran, että edessä jouset madalsivat noin 20 mm ja takana ei ollenkaan. Lopputulokseen tältä osin tyytyväinen. 235/40 18" renkaat 8" leveillä vanteilla 35 ET:llä ei raavi takana, edessä ottaa heitoissa hieman kiinni sisälokasuojan reunassa keskellä ylhäällä olevaan "kohoumaan". Tämän teki tosin jo vakioalustalla.

Aurauskulmat pitäisi nyt säädättää. Onko paikkaa Helsingissä, jonka palveluun olet ollut kokonaisuutena tyytyväinen?

Vinkeistä kiitollinen!
9-5 Aero
#2047
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Samasta tiedosta olisin myös itse kiitollinen. Haussa on erityisesti alan osaaja, jolla on tietämysta aurauskulmien säädöstä isomman rengaistuksen suhteen ( 225/40 18 ).
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Hyvää kokemusta (säädöt tähän ja aikaisempaan aeroon) on Herttoniemessä olevasta Capital renkaasta. Firma on lähes Saabin liikkeen vieressä ja laitteet on viimeisen päälle. Lisää tietoa: http://www.fullfitteam.fi/capital_rengas/

Itse asiassa menen sinne ensi maanantaina nelipyöräsuuntaukseen tasan klo 8:00. Autossa kun on uudet isot vanteet ja renkaat ja ratti hieman vinossa. :wink:
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Tikkurilan Neste / T. Värjölä

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Tietämyksestä suurempien renkaiden suhteen ei tietoa, mutta T. Värjölä on ex Scan-Autolainen (=tietämystä paljon saabeista) ja hallista löytyy 4-pyörämittauslaitteet.

Sijainti Tikkurilan keskustassa, Nesteen asemalla.
09-873 5033
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tikkurilan Neste / T. Värjölä

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

petteri75 kirjoitti:Tietämyksestä suurempien renkaiden suhteen ei tietoa, mutta T. Värjölä on ex Scan-Autolainen (=tietämystä paljon saabeista) ja hallista löytyy 4-pyörämittauslaitteet.

Sijainti Tikkurilan keskustassa, Nesteen asemalla.
09-873 5033
Joo, suosittelen myös kyseisen henkilön palveluksia.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Wheelspin
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 15:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wheelspin »

Aika varattu tiistaille kello 16:00 Capital Renkaasta. Kiitokset HMK:lle, petteri 75:lle sekä Turbo Sensonicille vinkeistä!
9-5 Aero
#2047
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

9-3 voi säätää vain aurauskulmat muita säätökohtia ei ole ellei hommaa Vectran tuning Magic Camber ruuveja.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Minullakin on ratti hieman vinossa oikealle päin... Kertooko se, että auraukset eivät ole aivan kohallaan? :?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

juhokare kirjoitti:Minullakin on ratti hieman vinossa oikealle päin... Kertooko se, että auraukset eivät ole aivan kohallaan? :?
Kulmien säädöllä sain 9-3 aerossa ratin tärinät ja vinouden pois. Se ainakin auttaa.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Minä en ainakaan enää mene sille tikkurilan nesteen hemmolle. Kävin pari kuukautta sitten ja jäi auraamaan vieläkin yli sentin vaikka sanoi että nyt on auraus nollassa. Renkaissa toinen puoli kulunut yli millin enemmän kuin toinen puoli ja ajanut olen vain reilut 500 kilometriä sen jälkeen. Oli nimenomaan puhe että auraus nollaan kun laitoin powerflexit eteen. Ei sit osannut. Sanoin siellä paikanpäällä että ei ole kohdallaan ja katsoi itsekkin, mutta usko laitteisiinsa oli niin kova että sanoi olevan ok vaikkei ollutkaan. Niin ja renkaat on 225/45 17 -91 tonnarissa.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Wheelspin
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 15:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wheelspin »

Tietääkseni 9-5:ssakaan ei voi säätää muuta kuin aurausta. Takapyörien camberin säätöön on 9-5:seen Saabilla oma pyörännavan väliin asetettava 0,3 mm:n aluslevy, jolla voidaan säätää pystykallistumaa (sijoittamalla levy joko ylös tai alas). Aluslevyä käyttämällä ei välttämättä tarvitse kikkailla Magic Camber -pulteilla.

Useimmissa tapauksissa ratin vinous on seurausta siitä, että auraus on hieman pielessä. Näin on itselleni käynyt 9-5:sen kanssa mm. silloin, kun edestä on pitänyt apurunko irroittaa kallistuksen vakaajan puslien "rasvausta" varten.
9-5 Aero
#2047
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Myös aurauskulmien säädön hinnan voisi laittaa esille... Minulle se ainakin on tärkein tekijä liikettä valittaessa :)
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

En saanut suoraan kopsattua tänne, mutta tässä firman sivuilta löytynyt hinnasto (aika vanha). Itselläni maksoi muistaakseni jotain päälle 60 eur pari vuotta sitten.

http://www.fullfitteam.fi/downloads/1/o ... 032003.pdf
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Wheelspin
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 15:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wheelspin »

Aurauskulmat tuli säädettyä eilen Capital renkaassa Herttoniemessä. Uudet laitteet ja palvelualtis henkilökunta, joka oli valmis tekemään töitä halutun lopputuloksen saavuttamiseksi. Autolla mm. käytiin säätämisen jälkeen koeajolla, ajettiin uudelleen nosturille ja tehtiin lopulliset korjaukset. Töitä auton kanssa tehtiin noin 45-50 minuuttia. Hintaa mittaukselle ja etupään säätötyölle kertyi yhteensä 55 euroa, joka oli tehtyyn työhön nähden mielestäni varsin kohtuullinen. Voin suositella.
9-5 Aero
#2047
Vastaa Viestiin