Kyselisin 900 aeron tekniikasta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Kyselisin 900 aeron tekniikasta

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Tuli jälleen bongattua tuo Vammalan komeus, paikallinen aero siis, päätin ottaa selvää, ja lähetin tekstiviestin tuonne autofaktaan, vastauksena tuli ne tavanomaiset, mutta yksi kohta pisti silmääni.

"T8 AERO"

Eli olen ollut siinä uskossa, että aero on aina T16, olen siis väärässä? Onko aerossa sitten piristetty T8, niissä joissa 8 venanen kone on vai kuinka?

Tuntuu hassulta tuo tieto, kun kyseinen aero on vm. 89... eikös sen aikaiset ruiskutkin olleet 16v?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mielestäni ruotsissa ja italiassa on myyty aeroa t8 mallina.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Eli tuontiauto siis, kiitän vastauksesta, omistaja kun vakuutti mulle tuon olevan aito aero, enkä häntäkään tohtinut epäillä :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Kylläpä vain, aerohan se on. Tosin sellainen "jubilee" malli.
Ruotsissa näitä tehtiin yhtenä vuotena. Pistettiin loput t8 koneet aeron koreihin kaikilla mausteilla.
Näin syntyi nämä t8 aerot.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Mitenkäs noiden tehot?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

lefa42 kirjoitti:Mitenkäs noiden tehot?
tälläisiä http://tinyurl.com/98hvn

tässä yhden tiedot

Regnr: OYO242
Färg: MGRÅ

Fabrikat: SAAB 900 T8 AD35S-SP

Årsmodell: 1989
Fordonsslag: PB

Chassinummer: AD35S1K7028137

Upplysningar:


Fordonsdata

Fordonsstatus: I trafik (1998-08-28)

Antal ägare: 15

Datum för första reg.: 1989-05-10
Producentansvarig:

I trafik första gång: 1989-05-31
Yrkesmässig trafik: Nej

Fordonet tillverkat:
Direktimport: Nej

Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej


Tekniska data

Effekt kW: 103
Antal passagerare: 4

Max släpvagnsvikt: 1500

Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1380

Max lastvikt: 360

Kopplingsanordning 1: KULA
Kopplingsanordning 2:

Däckdimension fram:
Däckdimension bak: 195/60R15

Kaross: Kombi, Taklucka
Viimeksi muokannut valtteri, Ma Kesä 06, 2005 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Eikä sen aikuiset ruiskut suinkaan olleet 16v kaikki.
Itselläni on vm 90 8v ruisku. Taitanee olla kuitee viimonen vuosikerta tuota kaikenkestävää... :lol:
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
smuurine
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 16:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja smuurine »

lefa42 kirjoitti:Mitenkäs noiden tehot?
Hyvä kysymys, Google antais 145 pollee ihan niinkuin S:ssäkin, mut vääntöä 235 njuuttonia. Tiiä sitten taas noista tiedoista.
900 T16 Aero -84
#2673
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

teho 140hv ?!?!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Jos välijäähdytin on 8v koneessa niin 155hv ,kattina en sit tiedä olisko tuo 145hv. Vaan oliko suomessa koskaan 8v turboja kattina? Ruiskuja ainenkin oli hetkisen aikaa.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

kyllä tässä toisessakin on 103 kW

Regnr: OKB227
Färg: MGRÅ

Fabrikat: SAAB 900 T8 AD35S-SP

Årsmodell: 1989
Fordonsslag: PB

Chassinummer: AD35S4K7022302

Upplysningar:


Fordonsdata

Fordonsstatus: I trafik (1999-10-29)

Antal ägare: 14

Datum för första reg.: 1989-03-22
Producentansvarig:

I trafik första gång: 1989-03-30
Yrkesmässig trafik: Nej

Fordonet tillverkat:
Direktimport: Nej

Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej


Tekniska data

Effekt kW: 103

Antal passagerare: 4

Max släpvagnsvikt: 1500

Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1360

Max lastvikt: 380

Kopplingsanordning 1:
Kopplingsanordning 2:

Däckdimension fram:
Däckdimension bak: 195/60R15

Kaross: Kombi, Taklucka
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
smuurine
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 16:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja smuurine »

Pannaas lisää huhua liikenteeseen. Näin siis netistä luettua: Vanhat T8:t ilman kattia antaa sen 155 heppaa, mut 89 piti ruottissa olla katit autoissa. Katti sitten tiputti tehot tohon 103 kW:iin eli 140:een polleen. Näin ainakin ite ymmärsin. Jos näin tosiaan oli niin fiksua touhua.... Eipä toi 8v kone muutenkaan mua kiinnosta :lol:
900 T16 Aero -84
#2673
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Aika raaka tehonlasku. 8v ruiskulla kuitenkin vain 118->110 ja 16v ruiskulla 133->128.
9-5 2,3t -03
#2514
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tarvi oikeen ohjekirjasta käydä katsomassa ja kyllä se katti molemmissa turboissa tiputtaa 15hv eli
T16: 175 :arrow: 160
T8: 155 :arrow: 140


tuntuu kyllä aika vähältä tuo 140hv..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

mikkoimp kirjoitti:tarvi oikeen ohjekirjasta käydä katsomassa ja kyllä se katti molemmissa turboissa tiputtaa 15hv eli
T16: 175 :arrow: 160
T8: 155 :arrow: 140


tuntuu kyllä aika vähältä tuo 140hv..
Tuntuuhan se, ku ajattelee että turbo motti kyseessä.
Mut näin se vain menee..
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Vastaa Viestiin