Kyselisin 900 aeron tekniikasta
Kyselisin 900 aeron tekniikasta
Tuli jälleen bongattua tuo Vammalan komeus, paikallinen aero siis, päätin ottaa selvää, ja lähetin tekstiviestin tuonne autofaktaan, vastauksena tuli ne tavanomaiset, mutta yksi kohta pisti silmääni.
"T8 AERO"
Eli olen ollut siinä uskossa, että aero on aina T16, olen siis väärässä? Onko aerossa sitten piristetty T8, niissä joissa 8 venanen kone on vai kuinka?
Tuntuu hassulta tuo tieto, kun kyseinen aero on vm. 89... eikös sen aikaiset ruiskutkin olleet 16v?
"T8 AERO"
Eli olen ollut siinä uskossa, että aero on aina T16, olen siis väärässä? Onko aerossa sitten piristetty T8, niissä joissa 8 venanen kone on vai kuinka?
Tuntuu hassulta tuo tieto, kun kyseinen aero on vm. 89... eikös sen aikaiset ruiskutkin olleet 16v?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
tälläisiä http://tinyurl.com/98hvnlefa42 kirjoitti:Mitenkäs noiden tehot?
tässä yhden tiedot
Regnr: OYO242
Färg: MGRÅ
Fabrikat: SAAB 900 T8 AD35S-SP
Årsmodell: 1989
Fordonsslag: PB
Chassinummer: AD35S1K7028137
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (1998-08-28)
Antal ägare: 15
Datum för första reg.: 1989-05-10
Producentansvarig:
I trafik första gång: 1989-05-31
Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Direktimport: Nej
Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej
Tekniska data
Effekt kW: 103
Antal passagerare: 4
Max släpvagnsvikt: 1500
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1380
Max lastvikt: 360
Kopplingsanordning 1: KULA
Kopplingsanordning 2:
Däckdimension fram:
Däckdimension bak: 195/60R15
Kaross: Kombi, Taklucka
Viimeksi muokannut valtteri, Ma Kesä 06, 2005 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Jos välijäähdytin on 8v koneessa niin 155hv ,kattina en sit tiedä olisko tuo 145hv. Vaan oliko suomessa koskaan 8v turboja kattina? Ruiskuja ainenkin oli hetkisen aikaa.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
kyllä tässä toisessakin on 103 kW
Regnr: OKB227
Färg: MGRÅ
Fabrikat: SAAB 900 T8 AD35S-SP
Årsmodell: 1989
Fordonsslag: PB
Chassinummer: AD35S4K7022302
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (1999-10-29)
Antal ägare: 14
Datum för första reg.: 1989-03-22
Producentansvarig:
I trafik första gång: 1989-03-30
Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Direktimport: Nej
Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej
Tekniska data
Effekt kW: 103
Antal passagerare: 4
Max släpvagnsvikt: 1500
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1360
Max lastvikt: 380
Kopplingsanordning 1:
Kopplingsanordning 2:
Däckdimension fram:
Däckdimension bak: 195/60R15
Kaross: Kombi, Taklucka
Regnr: OKB227
Färg: MGRÅ
Fabrikat: SAAB 900 T8 AD35S-SP
Årsmodell: 1989
Fordonsslag: PB
Chassinummer: AD35S4K7022302
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (1999-10-29)
Antal ägare: 14
Datum för första reg.: 1989-03-22
Producentansvarig:
I trafik första gång: 1989-03-30
Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Direktimport: Nej
Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej
Tekniska data
Effekt kW: 103
Antal passagerare: 4
Max släpvagnsvikt: 1500
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1360
Max lastvikt: 380
Kopplingsanordning 1:
Kopplingsanordning 2:
Däckdimension fram:
Däckdimension bak: 195/60R15
Kaross: Kombi, Taklucka
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Pannaas lisää huhua liikenteeseen. Näin siis netistä luettua: Vanhat T8:t ilman kattia antaa sen 155 heppaa, mut 89 piti ruottissa olla katit autoissa. Katti sitten tiputti tehot tohon 103 kW:iin eli 140:een polleen. Näin ainakin ite ymmärsin. Jos näin tosiaan oli niin fiksua touhua.... Eipä toi 8v kone muutenkaan mua kiinnosta 

900 T16 Aero -84
#2673
#2673