Asentaessani 3" downpipea 9000:een ei paljoa jäänyt väliä putken ja apurungon väliin ( n. 5 mm ).
Vaihtaessa kuuluu aavistuksen omainen kolaus. Arvaan, että joku on ennekin paininut saman asian parissa. Siksi kysynkin paremmin tietäviltä kuinka paljon sitä väliä tulee olla ettei putki kolise apurungon etuosaan käytettäessä vakiomoottori puslia. Kysehän on siitä kohdasta kun putki tulee alas turbolta ja putken etureuna osuu poikittaisen apurungon takareunaan.
Miten pljon tarvitaan väliä downpipen ja apurungon väliin.
Täytyy tarkkailla tilannetta, saattaa se kolahdus tulla korvien välistä. Menin muokkaamaan ilmasuodatinkoteloakin, jonka johdosta vaihtaessa kuuluu myös bypass:n suhahdukset, etten ole 100% varma siitä kolinasta. Laitoin kuparipastaa apurunkoon saas nähdä tarttuuko sitä pakoputkeen...
Katsastin muuten tonnarini tänään Nordicin stage 3 lastulla, Magnaflow:n highflow rosteri katalysaattorilla ja 3" downpipellä. Ainoa kommentti oli katsastusmieheltä " oho ei taida toi pakoputki olla siitä halvimmasta päästä"
Katsastin muuten tonnarini tänään Nordicin stage 3 lastulla, Magnaflow:n highflow rosteri katalysaattorilla ja 3" downpipellä. Ainoa kommentti oli katsastusmieheltä " oho ei taida toi pakoputki olla siitä halvimmasta päästä"

HEHpevi kirjoitti:Katsastin muuten tonnarini tänään Nordicin stage 3 lastulla, Magnaflow:n highflow rosteri katalysaattorilla ja 3" downpipellä. Ainoa kommentti oli katsastusmieheltä " oho ei taida toi pakoputki olla siitä halvimmasta päästä"

Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Päästötkin siis ok, oliko edes koholla?pevi kirjoitti:Katsastin muuten tonnarini tänään Nordicin stage 3 lastulla, Magnaflow:n highflow rosteri katalysaattorilla ja 3" downpipellä. Ainoa kommentti oli katsastusmieheltä " oho ei taida toi pakoputki olla siitä halvimmasta päästä"
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Katsastuksesta: kävin katsastamassa autoni maaliskuussa, ja katsastusmies totesi, että autoon on laitettu vähän isompaa putkea alle. Kerroin hänelle, että joo ja siksi, ettei turbolle tulisi liian tukalat/kuumat oltavatpevi kirjoitti:Katsastin muuten tonnarini tänään Nordicin stage 3 lastulla, Magnaflow:n highflow rosteri katalysaattorilla ja 3" downpipellä. Ainoa kommentti oli katsastusmieheltä " oho ei taida toi pakoputki olla siitä halvimmasta päästä"


Seuraavaksi katsastusmies kiinnitti huomiota polyuretaanipusliin. Sanoin, että joo, vanhat puslat oli jo niin kuluneet, että oli pakko laittaa alle vähän kestävämmät puslat ja auton alustasarjahan on muutoskatsastettu. Sen jälkeen katsastusmies teki autolla pienen lenkin. Otin autosta APC -sulakkeen irti ennen katsastusta ja peruspaineet oli jossain 0,8 bar kireämmän aktuaattorin johdosta, ja katsastusmies tuli lenkiltä tyytyväisenä ja löi leiman rekisteriotteeseen. Kun pääsin pois katsastuskonttorilta, laitoin APC -sulakkeen takaisin paikalleen

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T kirjoitti:Päästötkin siis ok, oliko edes koholla?pevi kirjoitti:Katsastin muuten tonnarini tänään Nordicin stage 3 lastulla, Magnaflow:n highflow rosteri katalysaattorilla ja 3" downpipellä. Ainoa kommentti oli katsastusmieheltä " oho ei taida toi pakoputki olla siitä halvimmasta päästä"
Virityssarjalla
Joutokäynti (>2000 rpm)
CO 0,15 (0,25)
HC 99 (36)
Lambda 1,03
CO2 13,60 (13,9)
O2 1,50 (0,9)
Vakio Aero ( vuosi sitten )
Joutokäynti (>2000 rpm)
CO 0,03 (0,04)
HC 18 (3)
Lambda 1,01
CO2 14,80 (15,1)
O2 0,57 (0,3)
CO ja HC pitoisuus selvästi nousseet, osittain hipoo maksimi arvoja.
Viisammat taas perustelkoon syitä

-LAITOIN PÄÄSTÖMITTAUKSISTA UUDEN JUTUN KOMMENTOIKAA SIELLÄ-