Miten pljon tarvitaan väliä downpipen ja apurungon väliin.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Miten pljon tarvitaan väliä downpipen ja apurungon väliin.

Viesti Kirjoittaja pevi »

Asentaessani 3" downpipea 9000:een ei paljoa jäänyt väliä putken ja apurungon väliin ( n. 5 mm ).

Vaihtaessa kuuluu aavistuksen omainen kolaus. Arvaan, että joku on ennekin paininut saman asian parissa. Siksi kysynkin paremmin tietäviltä kuinka paljon sitä väliä tulee olla ettei putki kolise apurungon etuosaan käytettäessä vakiomoottori puslia. Kysehän on siitä kohdasta kun putki tulee alas turbolta ja putken etureuna osuu poikittaisen apurungon takareunaan.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Myös minulla on suurinpiirtein tuon verran väliä.. Kun tiivistin ne moottorin tukigummit sieltä ylhäältä ja vaihelaatikosta niin johan loppui kolina.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Täytyy tarkkailla tilannetta, saattaa se kolahdus tulla korvien välistä. Menin muokkaamaan ilmasuodatinkoteloakin, jonka johdosta vaihtaessa kuuluu myös bypass:n suhahdukset, etten ole 100% varma siitä kolinasta. Laitoin kuparipastaa apurunkoon saas nähdä tarttuuko sitä pakoputkeen...

Katsastin muuten tonnarini tänään Nordicin stage 3 lastulla, Magnaflow:n highflow rosteri katalysaattorilla ja 3" downpipellä. Ainoa kommentti oli katsastusmieheltä " oho ei taida toi pakoputki olla siitä halvimmasta päästä" :D
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

pevi kirjoitti:Katsastin muuten tonnarini tänään Nordicin stage 3 lastulla, Magnaflow:n highflow rosteri katalysaattorilla ja 3" downpipellä. Ainoa kommentti oli katsastusmieheltä " oho ei taida toi pakoputki olla siitä halvimmasta päästä" :D
HEH :lol:
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

pevi kirjoitti:Katsastin muuten tonnarini tänään Nordicin stage 3 lastulla, Magnaflow:n highflow rosteri katalysaattorilla ja 3" downpipellä. Ainoa kommentti oli katsastusmieheltä " oho ei taida toi pakoputki olla siitä halvimmasta päästä" :D
Päästötkin siis ok, oliko edes koholla?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pevi kirjoitti:Katsastin muuten tonnarini tänään Nordicin stage 3 lastulla, Magnaflow:n highflow rosteri katalysaattorilla ja 3" downpipellä. Ainoa kommentti oli katsastusmieheltä " oho ei taida toi pakoputki olla siitä halvimmasta päästä" :D
Katsastuksesta: kävin katsastamassa autoni maaliskuussa, ja katsastusmies totesi, että autoon on laitettu vähän isompaa putkea alle. Kerroin hänelle, että joo ja siksi, ettei turbolle tulisi liian tukalat/kuumat oltavat :wink: Että ihan pieni varotoimenpide :wink:

Seuraavaksi katsastusmies kiinnitti huomiota polyuretaanipusliin. Sanoin, että joo, vanhat puslat oli jo niin kuluneet, että oli pakko laittaa alle vähän kestävämmät puslat ja auton alustasarjahan on muutoskatsastettu. Sen jälkeen katsastusmies teki autolla pienen lenkin. Otin autosta APC -sulakkeen irti ennen katsastusta ja peruspaineet oli jossain 0,8 bar kireämmän aktuaattorin johdosta, ja katsastusmies tuli lenkiltä tyytyväisenä ja löi leiman rekisteriotteeseen. Kun pääsin pois katsastuskonttorilta, laitoin APC -sulakkeen takaisin paikalleen :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

NG900T kirjoitti:
pevi kirjoitti:Katsastin muuten tonnarini tänään Nordicin stage 3 lastulla, Magnaflow:n highflow rosteri katalysaattorilla ja 3" downpipellä. Ainoa kommentti oli katsastusmieheltä " oho ei taida toi pakoputki olla siitä halvimmasta päästä" :D
Päästötkin siis ok, oliko edes koholla?

Virityssarjalla

Joutokäynti (>2000 rpm)
CO 0,15 (0,25)
HC 99 (36)
Lambda 1,03
CO2 13,60 (13,9)
O2 1,50 (0,9)




Vakio Aero ( vuosi sitten )


Joutokäynti (>2000 rpm)
CO 0,03 (0,04)
HC 18 (3)
Lambda 1,01
CO2 14,80 (15,1)
O2 0,57 (0,3)

CO ja HC pitoisuus selvästi nousseet, osittain hipoo maksimi arvoja.

Viisammat taas perustelkoon syitä
:?:

-LAITOIN PÄÄSTÖMITTAUKSISTA UUDEN JUTUN KOMMENTOIKAA SIELLÄ-
Vastaa Viestiin