Tjaa, onko ollut tuuria vai no, mutta varaosapuolella olen aina saanut hyvää palvelua, merkistä riippumatta.
Autoa vaihtaessa taas on tullut vastaan jos jonkin sortin "automyyjää". Ikuisiksi ajoiksi on piirtynyt mieleeni Auto-Toivosen (Porvoo), nykyinen Autotalo Laakkonen

, myyjän performanssi v.1995, kun olin vaihtamassa silloista vm.87 Mazda 626 dieseliä uudempaan pirssiin. Auto oli kaikin puolin hienossa kunnossa pellejä myöden, ja ajoin sen sopivasti keskelle pihaa, että olisi helppo arvioida. Menin sisälle ja esitin asiani. Myyjä tuumasi että jaahas, tuoko se on ja osoitti autoani sormellaan ikkunan läpi. Siirtyi jopa pari metriä lähemmäs, vilkaisi kerran sen pirun pölyisen näyteikkunan läpi ja tokaisi: "No, kait tuosta voisi jotain kakskyttonnii hyvittää". Ei tehnyt äijä elettäkään pihalle siirtyäkseen tai juttua jatkaakseen joten kiitin ja poistuin hammasta purren.
Mainittakoon, että minulle hyvitettiin kyseisestä autosta 40 000 mk vaihdossa samanhintaiseen, mitä kyselin Auto-Toivosesta...
Tämä samainen liike kunnostautui myös, kun katselimme ystävälleni ysitonnaria. Liikkeessä oli 100 tkm ajettu CS-tonnari, joka oli ollut myynnissä jo neljä kuukautta. Koeajoin ja tutkin auton ja totesin, että se on mainiossa kunnossa ja menimme hieromaan kauppoja. Kaverini silloinen 9000 CD Turbo arvostettiin niin alas, että hän päätti myydä sen suoraan ja ostaa CS:n käteisellä. Kysyessämme käteisalennusta myyjä ei suostunut tiputtamaan hinnasta penniäkään, vaan sanoi sen olevan mitä lapussa seisoo. Vaikka kuinka yritimme, ei onnistunut. Jätimme auton sinne ja kaverini osti vastaavan laitteen 15 000 mk halvemmalla Espoon Länsiautosta, josta sai loistavaa palvelua.
Mainittakoon, että tuo Auto-Toivosen tonnari myytiin tuosta ostoyrityksestä 14 kuukauden kuluttua. Tuli vähän varastopäiviä ja arvatkaapa, tekikö mieli käydä välillä kuittailemassa. En käynyt

Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713