



Vastauksianne odotellen
tarkennan hiemanEtupyörissä on 2-riviset kuulalaakerit, jotka saattavat kärsiä irroituksessa jos työ ei aivan hyvin onnistu.
Takapyörien KARTIOlaakerit saattavat saada entistä paremman välyksen uudelleen asennettaessa.
ei ne takalaakeritkaan mahdottomia kestä. on niitäkin joutunut vaihtamaan.kostape kirjoitti:Etupyörissä on 2-riviset kuulalaakerit, jotka saattavat kärsiä irroituksessa jos työ ei aivan hyvin onnistu.
Takapyörien kartiolaakerit saattavat saada entistä paremman välyksen uudelleen asennettaessa.
Tavallista filosofiaa on tietenkin tuo korjaamoiden "kannattaa panna uutta kun on kerran auki".
Ymmärtääkseni etupyörän laakereiden kestoikä on rajallinen, mutta takapyörien laakerit kestävät hyvin auton iän.
Kommentoikaa jos olette eri mieltä!
lordofgreed kirjoitti:On muuten mukava homma tuo etulaakerin vaihto ilman prässiä...!
Aika hyvinhän nuo (etupään) laakerit kestää, porukoiden 900i:ssä on 450tkm mittarissa, eikä ole vaihdettu, omaan 99:n vaihdoin toisen (465tkm, mutta seisoi muutaman vuoden, olisikohan laakeri hapantunut seisoessa?)
Ei tarvii ETUpyörän laakerointia irroittaa/ vaihtaa, irroittaa vain jarrun ja levyn ja avaa kilpien ruuvit ( 87> lähtien saa muuten hylsyn lyötyä pohjaan pyöränpulttien reiästä koska ovat samalla jaolla).erites-2 kirjoitti:900 i cc auto korjaamolla jarrukilpien vaihtoa varten. Asentaja suositteli laakerien vaihtoa samalla, koska kun navat irroitetaan niin laakerimuka kärsii siintä toimenpiteestä ja eivät siten kestäisi enää kauan
ONKO todella niin
JOS työ tehdään prässissä, oikeilla työvälineillä ja ammattitidolla VAHINGOITTUUKO entinen ehjä laakeri
JOS pitää vaihtaa laakerit, niin MIKÄ merkki on kokemuksenne mukaan kestävin/parhain
Vastauksianne odotellen