Forte-käsittely + öljyn laatu
No entä kun edellisen käyttäjän tavoista ei ole tietoa? Minulla on Saksasta tuotu satku, johon tuoja oli ensi töikseen lyönyt 0W-30 sisään. Jos saksamanni on ajanut speksien mukaisilla semisynteettisillä ekat 200tkm, ja uusi omistaja laittaa mainitut täyssynteettiset sisään? Taitaa kone puhdistua siinä jo siinä aika lailla. Vaaraksi asti. Itselläni oli suodatin 9000tkm:n jälkeen niin täynnä tervaa että oksat pois. Nyt Mobil viisnelikymppiset, jotka yhä puhtaat 3000tkm:n jälkeen. Harkisen kyllä vaihtoa jäykempiin semisynteettisiin.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Olisko ollut Liqui Moly Engine Flush.ng900aero kirjoitti:Siis samanlaisesta pesulitkusta kuin Forte on kyse, saatoin muistaa merkin väärin, tarkistan asian kun pääsen tallille.
http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeen.n ... hopproline
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
synteettisestä toiseen vaihdolla ei pitäisi mitään lian irtoamista alkaa. Sensijaan, jos on aina ajettu mineraaliöljyillä, silloin tuollainen lian irtoamisryöppy on kuulemma mahdollista synteettiseen siirtymisen jälkeen.kt kirjoitti:No entä kun edellisen käyttäjän tavoista ei ole tietoa? Minulla on Saksasta tuotu satku, johon tuoja oli ensi töikseen lyönyt 0W-30 sisään. Jos saksamanni on ajanut speksien mukaisilla semisynteettisillä ekat 200tkm, ja uusi omistaja laittaa mainitut täyssynteettiset sisään? Taitaa kone puhdistua siinä jo siinä aika lailla. Vaaraksi asti. Itselläni oli suodatin 9000tkm:n jälkeen niin täynnä tervaa että oksat pois. Nyt Mobil viisnelikymppiset, jotka yhä puhtaat 3000tkm:n jälkeen. Harkisen kyllä vaihtoa jäykempiin semisynteettisiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mulla oli vanha jenkkituonti Oldssin CC. Vaihtelin siihen öljyjä tuhannen kilometrin välein 18 kertaa, joka kerta meni putsari vaihtoon, kun oli täynnä potaskaa.
Sen jälkeen uskalsin pidentää vaihtovälin kahteen ja puoleentonniin. Kannet irroitin siitä käkkäreestä, kun se tuli mulle. oli nostajien ja keinujen vaihtoa, plus ykx pakovena.
Öljytilavuus kasvoi tikun ylämerkkiä katellessa vuoden mittaan litran.
Sen jälkeen uskalsin pidentää vaihtovälin kahteen ja puoleentonniin. Kannet irroitin siitä käkkäreestä, kun se tuli mulle. oli nostajien ja keinujen vaihtoa, plus ykx pakovena.
Öljytilavuus kasvoi tikun ylämerkkiä katellessa vuoden mittaan litran.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
Mun tietääkseni fortekäsittelystä on hyötyä 16-tappisessa koneessa. Käsittelyn etuna juurikin moottoriöljyllä hydraulisesti säätyvien venttiilikoneistojen toiminnan takaaminen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ei se tuota ollut, hitsi kun purkki oli jo joutunut roskiin, ostin sen Motonetistä, tarkistan asian kun käyn seuraavan kerran, eipä tule nimi mieleenjus kirjoitti:Olisko ollut Liqui Moly Engine Flush.ng900aero kirjoitti:Siis samanlaisesta pesulitkusta kuin Forte on kyse, saatoin muistaa merkin väärin, tarkistan asian kun pääsen tallille.
http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeen.n ... hopproline

Mutta se oli tosi tehokasta, kun sillä pesin koneen (ennen koneremonttia) niin oli irottanut karstapaakkuja koneen sisältä vaikka olin jo siihen mennessä putsannut siitä öljypohjan ja venakopan jne.
Nyt on kuitenkin kone täysin puhdas eli ei enää tarvetta noille litkuille

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juu siis aine oli STP Engine Flush, maksoi about 6.50/purkki Motonetissä. Vaikutus vähän parempi kuin Fortella, ja forten hinnalla noita ostaa kolme kappaletta
Jos rapina ei noilla poistu niin ei ole kova homma napata noita painimia pois, koppa auki, nokat irti ja jakopään ketjupyöriin rautalangat kiinni että jako pysyy kohdallaan.

Jos rapina ei noilla poistu niin ei ole kova homma napata noita painimia pois, koppa auki, nokat irti ja jakopään ketjupyöriin rautalangat kiinni että jako pysyy kohdallaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saa putsattua. Otin itse irti ne ja käytin bensakylvyssä jonka jälkeen puristelemalla öljymoskaa ulos, takaisin bensakylpyyn likoamaan ja sama juttu uusiksi. Voi toistaa niin kauan kunnes uskoo että ovat puhtaita. 

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Siinähän se seisoo mitä tuo STP:n Engine Flush aine on: http://www.seab.fi/pdf/STP_ENGINE_FLUSH_FIN.pdf ..eli hyvin pitkälle sitä kerosiinia > 60%.
Täällä oli edellinen omistaja vaihdellut öljyjä, jos oli. No minä kumminkin vaihdoin ja mobilin perussynteettisestä tuli mustaa 20 kilsan matkalla.
Venttiilikopan avaus toi näkösälle todella runsaasti mustaa, joka oli irtoilemassa levyinä. Yritin saada mobiilin (900 gli -84) fortekäsittelyyn, mutta paikallisen huoltamon aikataulu ei käynyt minulle. Näin sitten marketin hyllyssä Valvolinen engine flush -nimistä mujua, muistaakseni 4,90/pullo. Ohjeet suunnilleen samat kuin fortessakin ja niinpä mukaan semmoinen sekä perusmineeraalit ja suodatin. Kaadoin myrkyn koneeseen, käytin ja vaihdoin öljyt. Ajoin mineraaleilla jotain 500 ja vaihdoin tilalle uudet synteettiset ja suodattimen.
8-v kone ei lakannut kilisemästä (siihen hain apua ja kilina jatkunut keväästä, jo noin 13 tkm), mutta öljyt lakkasivat mustumasta kerralla, venttiilikopan alunenkin oli peseytynyt. Kovin olin tyytyväinen tulokseen kun uskoin ja uskon edelleen irronneen karstan tulleen öljyjen mukana ulos eikä jääneen torppaamaan kanavia. En nyt tiedä oliko halpispesun käytössä järkeä, mutta ei siitä ainakaan mitään näkyvää haittaa ole toisaiseksi seurannut, ei öljyvuotoja eikä muutakaan. Saban mittarissa on nyt 227 tkm, käsittelystä on jotain 11 tkm.
Venttiilikopan avaus toi näkösälle todella runsaasti mustaa, joka oli irtoilemassa levyinä. Yritin saada mobiilin (900 gli -84) fortekäsittelyyn, mutta paikallisen huoltamon aikataulu ei käynyt minulle. Näin sitten marketin hyllyssä Valvolinen engine flush -nimistä mujua, muistaakseni 4,90/pullo. Ohjeet suunnilleen samat kuin fortessakin ja niinpä mukaan semmoinen sekä perusmineeraalit ja suodatin. Kaadoin myrkyn koneeseen, käytin ja vaihdoin öljyt. Ajoin mineraaleilla jotain 500 ja vaihdoin tilalle uudet synteettiset ja suodattimen.
8-v kone ei lakannut kilisemästä (siihen hain apua ja kilina jatkunut keväästä, jo noin 13 tkm), mutta öljyt lakkasivat mustumasta kerralla, venttiilikopan alunenkin oli peseytynyt. Kovin olin tyytyväinen tulokseen kun uskoin ja uskon edelleen irronneen karstan tulleen öljyjen mukana ulos eikä jääneen torppaamaan kanavia. En nyt tiedä oliko halpispesun käytössä järkeä, mutta ei siitä ainakaan mitään näkyvää haittaa ole toisaiseksi seurannut, ei öljyvuotoja eikä muutakaan. Saban mittarissa on nyt 227 tkm, käsittelystä on jotain 11 tkm.
Nykyiset: 9-5 2,3t '03 + viinastage, 9-3 2,3t '01+ viinastage
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,