Speedpartsin viritys sarjat tonnariin vm.90. Kokemuksia?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
KomCT16
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 13:49
Paikkakunta: Oulu

Speedpartsin viritys sarjat tonnariin vm.90. Kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja KomCT16 »

Olen ollut jo parisin kuukautta tonnarin onnellinen omistaja ja on alkanut nuo vakio tehot jo puuduttumaan. löytyisikö otsikossa mainituista speedpartsin satseista apua vai olisiko olemassa kotikonsteja tuohon tehojen nostoon? ja moottorihan on 2.0 turbo.
Make9000T
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 17:22
Paikkakunta: helzinki

Viesti Kirjoittaja Make9000T »

Itse asensin nuo speedpartsin lastut omaan -89 turboon kuukausi sitten. Muutenhan -89 on sama tekniikka kuin tuossa sinun -90, mutta katalysaattoria ei ole. Itselläni teho ja vääntö nousi niin, jotta penkin ja ratin välissä tuntuu, jos niin haluaa :D. Kulutus ei juurikaan tunnu normaaliajossa nousseen. Katalysaattori ahdistaa hieman tietty, mutta kyllä melkein kannattaa pistää sähköpostia tuonne SP:n maahantuojan, Procarservicen suuntaan Jyväskylään ja tilata sieltä sirut (polttoainesiru ja DI/APC -siru) sekä vapaavirtaussuodin. Pakoputkeakin voi tilailla jos siltä tuntuu, mutta kustannukset nousee... ja matkahuolto pelaa... Osoitehan on r.seijari@mail.saabnet.com. Ammattimies tuntui tuo kaveri olevan.
KomCT16
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 13:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja KomCT16 »

Onkohan autossani jotain erikoista kerta sitä ei ole merkitty vähäpäästöiseksi :?: eikä kyllä katalysaattoria löydy auton alta. itsekkin olen kyllä vähän asiaa ihmetelly mutta kaippa noita tuon ikäisiä on tehty ilman katalysaattoriaki. vai millonkas se tuli pakolliseksi se katalysaattori. ja onko normaalia että ahdot lähtee lievään laskuun siellä 4500 rpm:n paikkeilla?ja kiitos kommentista.
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Mun entinen -90 tosin 2.0i oli katalysaattoriton.. eli kyl noita näyttää olevan ilman kattia...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Stonde
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 00:37

Viesti Kirjoittaja Stonde »

Make9000T kirjoitti:Itse asensin nuo speedpartsin lastut omaan -89 turboon kuukausi sitten. Muutenhan -89 on sama tekniikka kuin tuossa sinun -90, mutta katalysaattoria ei ole. Itselläni teho ja vääntö nousi niin, jotta penkin ja ratin välissä tuntuu, jos niin haluaa :D. Kulutus ei juurikaan tunnu normaaliajossa nousseen. Katalysaattori ahdistaa hieman tietty, mutta kyllä melkein kannattaa pistää sähköpostia tuonne SP:n maahantuojan, Procarservicen suuntaan Jyväskylään ja tilata sieltä sirut (polttoainesiru ja DI/APC -siru) sekä vapaavirtaussuodin. Pakoputkeakin voi tilailla jos siltä tuntuu, mutta kustannukset nousee... ja matkahuolto pelaa... Osoitehan on r.seijari@mail.saabnet.com. Ammattimies tuntui tuo kaveri olevan.


Kauankos kesti tilaus? Entä hinta?
# 2899

SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Speedpartsin viritys sarjat tonnariin vm.90. Kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

KomCT16 kirjoitti:Olen ollut jo parisin kuukautta tonnarin onnellinen omistaja ja on alkanut nuo vakio tehot jo puuduttumaan. löytyisikö otsikossa mainituista speedpartsin satseista apua vai olisiko olemassa kotikonsteja tuohon tehojen nostoon? ja moottorihan on 2.0 turbo.
Onko sulla laatikkona automaatti vai käsivatkain?
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
KomCT16
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 13:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja KomCT16 »

Manuaali loota löytyy. Morsian ois kyllä enemmän pitäny automaatista mut ehkä parempi näin.
Make9000T
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 17:22
Paikkakunta: helzinki

Viesti Kirjoittaja Make9000T »

Just just, että -90 on vielä ilman kattia. Ourait. Mutta juu, tilauksesta siihen, kun oli palat matkahuollossa, meni muistaakseni vajaa pari viikkoa. Sirut maksaa ProCarilla 100e/kpl, vapaavirtaussuodinta en tilannu, mutta pyöriskö hinta siinä viidenkympin tienoilla? Matkakulut sitten päälle.

Tuosta katalysaattorista vielä... Steg2-pakettiinhan tulee mukaan tehoputki, jolla luvataan 54hv ja 100Nm lisävääntö sirujen kanssa. Vakiokatalysaattoriltahan tämä putki kuitenkin lienee lähtee, ainakin perustehot tuossa speksissä on katalysaattorisabeksille. Tokihan vakioputki ilman kattia paremmin virtaa kuin tehoputki vakiokatin kanssa eller inte? Vai onko ne ajatellu, että repii koko katalysaattorin nevadaan ja vaihtaa koko putken turbolta asti? Sporttikatalysaattorihan tossa Steg3:ssa maksaa maltaita, tosin siihen tulee tietty muutakin.

http://www.speedparts.se/prod/newupgrade/pub/index.htm
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

KomCT16 kirjoitti:Manuaali loota löytyy. Morsian ois kyllä enemmän pitäny automaatista mut ehkä parempi näin.
Virittämisen kannalta sanoisin, että ehottomasti parempi noin! Kuhan vain ei liikoja ujella tai vihellä, tietty sekin joutuu koetukselle virin kanssa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Make9000T kirjoitti:Just just, että -90 on vielä ilman kattia. Ourait. Mutta juu, tilauksesta siihen, kun oli palat matkahuollossa, meni muistaakseni vajaa pari viikkoa. Sirut maksaa ProCarilla 100e/kpl, vapaavirtaussuodinta en tilannu, mutta pyöriskö hinta siinä viidenkympin tienoilla? Matkakulut sitten päälle.

Tuosta katalysaattorista vielä... Steg2-pakettiinhan tulee mukaan tehoputki, jolla luvataan 54hv ja 100Nm lisävääntö sirujen kanssa. Vakiokatalysaattoriltahan tämä putki kuitenkin lienee lähtee, ainakin perustehot tuossa speksissä on katalysaattorisabeksille. Tokihan vakioputki ilman kattia paremmin virtaa kuin tehoputki vakiokatin kanssa eller inte? Vai onko ne ajatellu, että repii koko katalysaattorin nevadaan ja vaihtaa koko putken turbolta asti? Sporttikatalysaattorihan tossa Steg3:ssa maksaa maltaita, tosin siihen tulee tietty muutakin.

http://www.speedparts.se/prod/newupgrade/pub/index.htm
Toi katti homma vähän vaihtelee, suomi-malleissa tuli joskus vuoskymmenen taittees. Itel on -89 tuotu saksasta ja katti löytyy.

On jonkun verran näyttäny olevan porukoilla ongelmia päästöjen kanssa noilla virikateilla, mitä täällä oon juttuja lueskellu, mut varmaan suurimmalla osalla toimii ok. Semmosen käsityksen oon saanu, et vakioputkistol ja tolla speedpartsin steg1:llä saa jo hyvät nosteet, ainakin kun hinnat nousevat melko rankasti seuraavissa stegeissä vaikka saatavat tehot/väännöt eivät niinkään. Vapaavirtaus-suodattimen jättäsin ainaki ite kauppaan, taitaa olla melko tarkkaa hommaa sen öljyyminen ja kunnos pitäminen, ettei ala vetämään väärää tavaraa imuilmaan...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

89 turbo tonnariin kyselin, niin speedpartsin osat oli 40hv ja vääntöä mukavasti lisää myös niin jottain 255 euron luokkaa, joten ei nyt ihan mahdottomasti maksa. :wink:
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

ahtaa

Viesti Kirjoittaja iita »

juu viime syksynä tilasin lastut di/apc:hen (-89).samassa tuli sp:n ahtomittari.sen mukaan ihan hyvin pukkasi ,mittari max:1,5 bar.ja heittämällä tappiin :cry: .elikkä oma mittari näytti täyttä tankkia bensaa :P .en uskaltanut jättää vaan palautin viikonloppukokeilun jälkeen..peruspaineet ja maksimi oli mitattu saabilla kuopiossa 2 viikkoa aiemmin ja olivat normaalit.
Kulkuri
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 11, 2003 22:54

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Make9000T kirjoitti:Just just, että -90 on vielä ilman kattia. Ourait. Mutta juu, tilauksesta siihen, kun oli palat matkahuollossa, meni muistaakseni vajaa pari viikkoa. Sirut maksaa ProCarilla 100e/kpl, vapaavirtaussuodinta en tilannu, mutta pyöriskö hinta siinä viidenkympin tienoilla? Matkakulut sitten päälle.

Tuosta katalysaattorista vielä... Steg2-pakettiinhan tulee mukaan tehoputki, jolla luvataan 54hv ja 100Nm lisävääntö sirujen kanssa. Vakiokatalysaattoriltahan tämä putki kuitenkin lienee lähtee, ainakin perustehot tuossa speksissä on katalysaattorisabeksille. Tokihan vakioputki ilman kattia paremmin virtaa kuin tehoputki vakiokatin kanssa eller inte? Vai onko ne ajatellu, että repii koko katalysaattorin nevadaan ja vaihtaa koko putken turbolta asti? Sporttikatalysaattorihan tossa Steg3:ssa maksaa maltaita, tosin siihen tulee tietty muutakin.

Meillä on Saab 9000 Turbo 185 hv, käyttöönotto 12.7.1989 ja on katalysaattori

http://www.speedparts.se/prod/newupgrade/pub/index.htm
Vastaa Viestiin