Speedpartsin viritys sarjat tonnariin vm.90. Kokemuksia?
Speedpartsin viritys sarjat tonnariin vm.90. Kokemuksia?
Olen ollut jo parisin kuukautta tonnarin onnellinen omistaja ja on alkanut nuo vakio tehot jo puuduttumaan. löytyisikö otsikossa mainituista speedpartsin satseista apua vai olisiko olemassa kotikonsteja tuohon tehojen nostoon? ja moottorihan on 2.0 turbo.
Itse asensin nuo speedpartsin lastut omaan -89 turboon kuukausi sitten. Muutenhan -89 on sama tekniikka kuin tuossa sinun -90, mutta katalysaattoria ei ole. Itselläni teho ja vääntö nousi niin, jotta penkin ja ratin välissä tuntuu, jos niin haluaa
. Kulutus ei juurikaan tunnu normaaliajossa nousseen. Katalysaattori ahdistaa hieman tietty, mutta kyllä melkein kannattaa pistää sähköpostia tuonne SP:n maahantuojan, Procarservicen suuntaan Jyväskylään ja tilata sieltä sirut (polttoainesiru ja DI/APC -siru) sekä vapaavirtaussuodin. Pakoputkeakin voi tilailla jos siltä tuntuu, mutta kustannukset nousee... ja matkahuolto pelaa... Osoitehan on r.seijari@mail.saabnet.com. Ammattimies tuntui tuo kaveri olevan.

Onkohan autossani jotain erikoista kerta sitä ei ole merkitty vähäpäästöiseksi
eikä kyllä katalysaattoria löydy auton alta. itsekkin olen kyllä vähän asiaa ihmetelly mutta kaippa noita tuon ikäisiä on tehty ilman katalysaattoriaki. vai millonkas se tuli pakolliseksi se katalysaattori. ja onko normaalia että ahdot lähtee lievään laskuun siellä 4500 rpm:n paikkeilla?ja kiitos kommentista.

Make9000T kirjoitti:Itse asensin nuo speedpartsin lastut omaan -89 turboon kuukausi sitten. Muutenhan -89 on sama tekniikka kuin tuossa sinun -90, mutta katalysaattoria ei ole. Itselläni teho ja vääntö nousi niin, jotta penkin ja ratin välissä tuntuu, jos niin haluaa. Kulutus ei juurikaan tunnu normaaliajossa nousseen. Katalysaattori ahdistaa hieman tietty, mutta kyllä melkein kannattaa pistää sähköpostia tuonne SP:n maahantuojan, Procarservicen suuntaan Jyväskylään ja tilata sieltä sirut (polttoainesiru ja DI/APC -siru) sekä vapaavirtaussuodin. Pakoputkeakin voi tilailla jos siltä tuntuu, mutta kustannukset nousee... ja matkahuolto pelaa... Osoitehan on r.seijari@mail.saabnet.com. Ammattimies tuntui tuo kaveri olevan.
Kauankos kesti tilaus? Entä hinta?
# 2899
SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Speedpartsin viritys sarjat tonnariin vm.90. Kokemuksia?
Onko sulla laatikkona automaatti vai käsivatkain?KomCT16 kirjoitti:Olen ollut jo parisin kuukautta tonnarin onnellinen omistaja ja on alkanut nuo vakio tehot jo puuduttumaan. löytyisikö otsikossa mainituista speedpartsin satseista apua vai olisiko olemassa kotikonsteja tuohon tehojen nostoon? ja moottorihan on 2.0 turbo.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Just just, että -90 on vielä ilman kattia. Ourait. Mutta juu, tilauksesta siihen, kun oli palat matkahuollossa, meni muistaakseni vajaa pari viikkoa. Sirut maksaa ProCarilla 100e/kpl, vapaavirtaussuodinta en tilannu, mutta pyöriskö hinta siinä viidenkympin tienoilla? Matkakulut sitten päälle.
Tuosta katalysaattorista vielä... Steg2-pakettiinhan tulee mukaan tehoputki, jolla luvataan 54hv ja 100Nm lisävääntö sirujen kanssa. Vakiokatalysaattoriltahan tämä putki kuitenkin lienee lähtee, ainakin perustehot tuossa speksissä on katalysaattorisabeksille. Tokihan vakioputki ilman kattia paremmin virtaa kuin tehoputki vakiokatin kanssa eller inte? Vai onko ne ajatellu, että repii koko katalysaattorin nevadaan ja vaihtaa koko putken turbolta asti? Sporttikatalysaattorihan tossa Steg3:ssa maksaa maltaita, tosin siihen tulee tietty muutakin.
http://www.speedparts.se/prod/newupgrade/pub/index.htm
Tuosta katalysaattorista vielä... Steg2-pakettiinhan tulee mukaan tehoputki, jolla luvataan 54hv ja 100Nm lisävääntö sirujen kanssa. Vakiokatalysaattoriltahan tämä putki kuitenkin lienee lähtee, ainakin perustehot tuossa speksissä on katalysaattorisabeksille. Tokihan vakioputki ilman kattia paremmin virtaa kuin tehoputki vakiokatin kanssa eller inte? Vai onko ne ajatellu, että repii koko katalysaattorin nevadaan ja vaihtaa koko putken turbolta asti? Sporttikatalysaattorihan tossa Steg3:ssa maksaa maltaita, tosin siihen tulee tietty muutakin.
http://www.speedparts.se/prod/newupgrade/pub/index.htm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Virittämisen kannalta sanoisin, että ehottomasti parempi noin! Kuhan vain ei liikoja ujella tai vihellä, tietty sekin joutuu koetukselle virin kanssa.KomCT16 kirjoitti:Manuaali loota löytyy. Morsian ois kyllä enemmän pitäny automaatista mut ehkä parempi näin.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Toi katti homma vähän vaihtelee, suomi-malleissa tuli joskus vuoskymmenen taittees. Itel on -89 tuotu saksasta ja katti löytyy.Make9000T kirjoitti:Just just, että -90 on vielä ilman kattia. Ourait. Mutta juu, tilauksesta siihen, kun oli palat matkahuollossa, meni muistaakseni vajaa pari viikkoa. Sirut maksaa ProCarilla 100e/kpl, vapaavirtaussuodinta en tilannu, mutta pyöriskö hinta siinä viidenkympin tienoilla? Matkakulut sitten päälle.
Tuosta katalysaattorista vielä... Steg2-pakettiinhan tulee mukaan tehoputki, jolla luvataan 54hv ja 100Nm lisävääntö sirujen kanssa. Vakiokatalysaattoriltahan tämä putki kuitenkin lienee lähtee, ainakin perustehot tuossa speksissä on katalysaattorisabeksille. Tokihan vakioputki ilman kattia paremmin virtaa kuin tehoputki vakiokatin kanssa eller inte? Vai onko ne ajatellu, että repii koko katalysaattorin nevadaan ja vaihtaa koko putken turbolta asti? Sporttikatalysaattorihan tossa Steg3:ssa maksaa maltaita, tosin siihen tulee tietty muutakin.
http://www.speedparts.se/prod/newupgrade/pub/index.htm
On jonkun verran näyttäny olevan porukoilla ongelmia päästöjen kanssa noilla virikateilla, mitä täällä oon juttuja lueskellu, mut varmaan suurimmalla osalla toimii ok. Semmosen käsityksen oon saanu, et vakioputkistol ja tolla speedpartsin steg1:llä saa jo hyvät nosteet, ainakin kun hinnat nousevat melko rankasti seuraavissa stegeissä vaikka saatavat tehot/väännöt eivät niinkään. Vapaavirtaus-suodattimen jättäsin ainaki ite kauppaan, taitaa olla melko tarkkaa hommaa sen öljyyminen ja kunnos pitäminen, ettei ala vetämään väärää tavaraa imuilmaan...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
ahtaa
juu viime syksynä tilasin lastut di/apc:hen (-89).samassa tuli sp:n ahtomittari.sen mukaan ihan hyvin pukkasi ,mittari max:1,5 bar.ja heittämällä tappiin
.elikkä oma mittari näytti täyttä tankkia bensaa
.en uskaltanut jättää vaan palautin viikonloppukokeilun jälkeen..peruspaineet ja maksimi oli mitattu saabilla kuopiossa 2 viikkoa aiemmin ja olivat normaalit.


Make9000T kirjoitti:Just just, että -90 on vielä ilman kattia. Ourait. Mutta juu, tilauksesta siihen, kun oli palat matkahuollossa, meni muistaakseni vajaa pari viikkoa. Sirut maksaa ProCarilla 100e/kpl, vapaavirtaussuodinta en tilannu, mutta pyöriskö hinta siinä viidenkympin tienoilla? Matkakulut sitten päälle.
Tuosta katalysaattorista vielä... Steg2-pakettiinhan tulee mukaan tehoputki, jolla luvataan 54hv ja 100Nm lisävääntö sirujen kanssa. Vakiokatalysaattoriltahan tämä putki kuitenkin lienee lähtee, ainakin perustehot tuossa speksissä on katalysaattorisabeksille. Tokihan vakioputki ilman kattia paremmin virtaa kuin tehoputki vakiokatin kanssa eller inte? Vai onko ne ajatellu, että repii koko katalysaattorin nevadaan ja vaihtaa koko putken turbolta asti? Sporttikatalysaattorihan tossa Steg3:ssa maksaa maltaita, tosin siihen tulee tietty muutakin.
Meillä on Saab 9000 Turbo 185 hv, käyttöönotto 12.7.1989 ja on katalysaattori
http://www.speedparts.se/prod/newupgrade/pub/index.htm