Mittariston yleisvalo
Mittariston yleisvalo
Toinen mittariston yleisvalon polttimo temppuilee. Kuskin puoleinen. Eli kumpaan suuntaan sitä kantaa pitää kajarin reijästä vääntää, että irtoaa: kuskin vai repsikan? Ylhäältä katsottuna. Tuntuu meinaan olevan tosi tiukassa. Ihan pihdeillä kiinni otettava tavaraa.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
En nyt 100% varma ole, mutta muistaakseni repsikanpuolelle päin kun käännät niin se aukeaa.
Sulla voi olla käyny samoin kun mulla kerran, polttimon kannan metallilärpäkkeet ovat taittuneet niin ettei sitä kantaa saa aukeamaan, ainakaan noin ahtaassa paikassa.
Mun täytyi sitten irroittaa mittaristo ja kunnon pihdeillä vääntää kanta auki.
Sulla voi olla käyny samoin kun mulla kerran, polttimon kannan metallilärpäkkeet ovat taittuneet niin ettei sitä kantaa saa aukeamaan, ainakaan noin ahtaassa paikassa.
Mun täytyi sitten irroittaa mittaristo ja kunnon pihdeillä vääntää kanta auki.
Suosittelen käyttämään jotain pientä kiintoavainta jos löytyy, sillä sain itse avattua. Sähkö kulkee polttimolle semmosta kumista johdinlärpäkettä pitkin ja omassa mittarissani "lärpäkeen" kytkentäpinnoista oli kupari sen verran kulunuet että ei ottanut kunnolla kontaktia täysin kiinni asennossa. Tämä oli siis syy miksei lamppu palanut. Hyvin se siinä toimi ja pysyi, vaikken kantaa ihan kiinni asti kiertänytkään.
900 T16 Aero -84
Ihan sama, mihin suuntaan kääntelee, vaakatasossa kanta irtoaa ja missä tahansa muussa asennossa se on "kiinni".
Se taustamuovi on siis tasapaksua, joten lamppu on joko auki tai kiinni, mutta asento ei vaikuta siihen, kuinka kireällä se on.
Pyörittele ympäriinsä, kunnes löytyy kohta, jossa lamppu saa kontaktia.
Se taustamuovi on siis tasapaksua, joten lamppu on joko auki tai kiinni, mutta asento ei vaikuta siihen, kuinka kireällä se on.
Pyörittele ympäriinsä, kunnes löytyy kohta, jossa lamppu saa kontaktia.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
jos ei halua
purkaa kojetaulua tee ninkuin mä eli ota 1/8 hylsysarjasta,vai oliko se kuitenkin 3/8 sarjasta sellanen hylsy joka menee napakasti tinttaamalla siihen kannan päälle sit käännä räikällä nin johan irtosi.
itse ei tarvinnut kuin kääntää millin niin rupesi itse palaan.
itse ei tarvinnut kuin kääntää millin niin rupesi itse palaan.
Minullakin ottaa kontaktia, aina kun huvittaa. Olen yrittänyt sitä aikaisemmin asetella jos johonkin asentoon, mutta ajattelin korjata sen kunnolla. Niin että voin ajaa polttimo palaen tuhat kertaa Tampereen Hämeenkadun päästä päähän, jos siltä sattuisi tuntumaan. Ja toinen polttimoista on himmeämpi kuin toinen, vaihdan siis molemmat.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94