Mittariston yleisvalo

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Mittariston yleisvalo

Viesti Kirjoittaja kt »

Toinen mittariston yleisvalon polttimo temppuilee. Kuskin puoleinen. Eli kumpaan suuntaan sitä kantaa pitää kajarin reijästä vääntää, että irtoaa: kuskin vai repsikan? Ylhäältä katsottuna. Tuntuu meinaan olevan tosi tiukassa. Ihan pihdeillä kiinni otettava tavaraa.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

En nyt 100% varma ole, mutta muistaakseni repsikanpuolelle päin kun käännät niin se aukeaa.

Sulla voi olla käyny samoin kun mulla kerran, polttimon kannan metallilärpäkkeet ovat taittuneet niin ettei sitä kantaa saa aukeamaan, ainakaan noin ahtaassa paikassa.
Mun täytyi sitten irroittaa mittaristo ja kunnon pihdeillä vääntää kanta auki.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

muistelisin että se aukee molempiin suuntiin.
ovat kyllä TODELLE tiukassa!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
smuurine
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 16:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja smuurine »

Suosittelen käyttämään jotain pientä kiintoavainta jos löytyy, sillä sain itse avattua. Sähkö kulkee polttimolle semmosta kumista johdinlärpäkettä pitkin ja omassa mittarissani "lärpäkeen" kytkentäpinnoista oli kupari sen verran kulunuet että ei ottanut kunnolla kontaktia täysin kiinni asennossa. Tämä oli siis syy miksei lamppu palanut. Hyvin se siinä toimi ja pysyi, vaikken kantaa ihan kiinni asti kiertänytkään.
900 T16 Aero -84
#2673
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Vastapäivään, katottuna eestä päin 8O 8O
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ihan sama, mihin suuntaan kääntelee, vaakatasossa kanta irtoaa ja missä tahansa muussa asennossa se on "kiinni".

Se taustamuovi on siis tasapaksua, joten lamppu on joko auki tai kiinni, mutta asento ei vaikuta siihen, kuinka kireällä se on.

Pyörittele ympäriinsä, kunnes löytyy kohta, jossa lamppu saa kontaktia.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8129
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

jos ei halua

Viesti Kirjoittaja mestari »

purkaa kojetaulua tee ninkuin mä eli ota 1/8 hylsysarjasta,vai oliko se kuitenkin 3/8 sarjasta sellanen hylsy joka menee napakasti tinttaamalla siihen kannan päälle sit käännä räikällä nin johan irtosi.
itse ei tarvinnut kuin kääntää millin niin rupesi itse palaan.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Höh, kyllä mä oon saanu ne käsin aina irti, vaikka on ollu varmasti 20v paikallaan olleita kantoja..

Tiukka ote ja napakka vääntö niin kyllähän irtoaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Minullakin ottaa kontaktia, aina kun huvittaa. Olen yrittänyt sitä aikaisemmin asetella jos johonkin asentoon, mutta ajattelin korjata sen kunnolla. Niin että voin ajaa polttimo palaen tuhat kertaa Tampereen Hämeenkadun päästä päähän, jos siltä sattuisi tuntumaan. Ja toinen polttimoista on himmeämpi kuin toinen, vaihdan siis molemmat.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Vastaa Viestiin