Ditin viritys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saab9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 14:49

Ditin viritys

Viesti Kirjoittaja saab9-3 »

Ainahan sitä voi haaveilla, eri asia onko rahaa toteuttaa. Mutta jos tuosta 2.2 dit koneesta haluaisi ottaa enemmän irti kuin lastutuksen +25% (hp 200-250 hv, 400 nm) niin mitäs pitäisi tehdä (onko edes käytännössä mahdollista)?

- syöttöpumpun vaihto?
- isompi turbo?
- putkiston uusiminen?
- mitä muuta?

Onkos Suomessa dieselien viritykseen erikoistunutta pajaa?

Onko kukaan tehnyt vastaavaa jos kyllä niin mitä tuli maksamaan ja mitenkäs katsastus?

Entä onko tietoa, että käykö 9-5:n 3.0 V6 Dit heittämällä 9-3:seen?
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Katsastuksen saat heti unohtaa, mutta Suomessa ei ole yhtään kunnon pajaa joka viritää Saabeja.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Kysyin tuota samaa nordicilta huvin vuoksi faijan tidiin ja sanoivat "että ei kannata, softa on kuulemma peräisin jostain italiasta ja sen toiminnasta ei olla niin varmoja" :lol:
No eipä minkään virisoftan toiminta ole varmaa :lol: :lol: :lol:
9-3.1972
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Kannattaa kysellä kiisselin virityksestä turbotecilta Karalalta. Saabin bensa vehkeisiin hän ei koske mutta kun kyseessä on Opelin kiisseli jossa olikos se nyt Boschin moottorinohjausjärjestelmä niin siihen varmasti löytyy tietoa.

http://www.turbotec.com/
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

NG900SET -95 kirjoitti:Kannattaa kysellä kiisselin virityksestä turbotecilta Karalalta. Saabin bensa vehkeisiin hän ei koske mutta kun kyseessä on Opelin kiisseli jossa olikos se nyt Boschin moottorinohjausjärjestelmä niin siihen varmasti löytyy tietoa.

http://www.turbotec.com/
Niin tosiaan se on tuo opelin kone :oops:
9-3.1972
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

se93tbo kirjoitti:Niin tosiaan se on tuo opelin kone :oops:
Jep. Silloin kun 3 vuotta sitten kyselin chippiä itelleni niin kehui virittäneensä muutamia Opelin diisseleitä muttei ettei ole laitteita Trioniciin. On kuulemma tarpeeksi tarjontaa sillä puolella ettei kannata hankkia vehkeitä ja tietotaitoa.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Täältä löytyy viriä TiD:iin:

http://www.kcr.se/

Kohdasta "Sök ditt fordon direkt:" valitse "SAAB", ja sieltä löytyy virisettejä TID:hen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Nuo on niitä irto-viribokseja. Omassa 2,2 TiD ssä on selainen PSI:n tekemä, malli VP SAAB. - Toimii! Tuo 140 hp nimellisteho ei näytä numeroina miltään mutta tuo vääntö..! Auto kiihtyy todella kivasti ja ohituksissa voimavarat ei tunnu loppuvan. Auto kiihtyy tuntuvasti vielä jopa yli 140 km/h nopeuksista!
Eri valmistajien bokseissa ei juuri ole eroa tehon suhteen. Boksin etu verrattuna lastuttamiseen on helppo palauttaminen vakioksi, boksi vaan irti. Paperinen ilmasuodatin kannattaa sitten vaihtaa useimmin kuin kerran vuodessa tai hankkia kunnon vapaavirtaussuodatin.
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Grendel kirjoitti:Nuo on niitä irto-viribokseja. Omassa 2,2 TiD ssä on selainen PSI:n tekemä, malli VP SAAB. - Toimii! Tuo 140 hp nimellisteho ei näytä numeroina miltään mutta tuo vääntö..! .
125hp Tid puhkuu Karalan penkin mukaan jo vakiona lähes 140hp. Vakioturbo riittää juuri +160hp tehoihin. Parempi lähtökohta virittelyyn 99 / 00 malli, jonka softaa pääsee puukottamaan. Putkistolla, turbon vaihdolla ja softalla saataisiin jo varmaan ihan kivoja lukemia??
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Mulla on justiinsa se -99/-00 malli 85 kW koneella johonka kiinnitin sen irtoboksin. Kaikki muu autossa on vakiota siis.
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
saab9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 14:49

Vielä katsastuksesta

Viesti Kirjoittaja saab9-3 »

Tuota lastun vaihtoahan katsastuksessa ei huomata (useamman vuoden kokemuksella) ainakaan toistaiseksi. Sen sijaan tuonne konehuoneenpuolelle tehtävät muutokset saattavat jo huomatakin. Eli jos vaihtaa isomman turbon niin vaatiiko muutoskatsastuksen, onko tietoa hinnasta?
SAABMikko
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 12:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SAABMikko »

Grendel kirjoitti:Omassa 2,2 TiD ssä on selainen PSI:n tekemä, malli VP SAAB.
Mistäs päin hankit ja paljoko maksoi?? Asennus onnistuu helposti... vai?
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Oko siitä nyt reilu 2 vuotta kun ostin sen HM-osatuonti nimisestä turkulaisesta firmasta. Hintaa en enää muista. Puoli tonnia ehkä. Asennus aika helppo vaikkei siinä mitään valmista töpseliä ollutkaan. Piuhat akkuun, muut ryöstäjillä kiinni kaasupolkimen tunnistimen johtoon, paineanturin johtoon ja syöttöpumpun johtoon. Viimeinen johto on eliminointijohto jonka avulla voi ohittaa boksin kytkemällä se maihin.
Sopiva kiinnityspaikka itse rasialle ei meinannut löytyä millään. Nyt se on nippusiteillä kiinni vesiletkussa oikean etupyörän yläpuolella.:oops:
Tuning Box -merkkisissä esimerkiksi on "töpselit" valmiina ja kytkeminen siten helpompaa.
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5871
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ditin viritys

Viesti Kirjoittaja tturku »

Harvinaisen vanha aihe mutta minkä merkkisiä lastuja tai boxeja TID kuskeilla on autossa ja mistä hankitte? Lauantaina vaihtuu käyttöautoksi vm00 2.2tid ja siihen pitää saada lisää tehoa. Boxeja saa tarjota suoraan jos jollain pyörii ylimääräisenä. Auton mittarissa 260tkm.

-Tommi
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin