Ditin viritys
Ditin viritys
Ainahan sitä voi haaveilla, eri asia onko rahaa toteuttaa. Mutta jos tuosta 2.2 dit koneesta haluaisi ottaa enemmän irti kuin lastutuksen +25% (hp 200-250 hv, 400 nm) niin mitäs pitäisi tehdä (onko edes käytännössä mahdollista)?
- syöttöpumpun vaihto?
- isompi turbo?
- putkiston uusiminen?
- mitä muuta?
Onkos Suomessa dieselien viritykseen erikoistunutta pajaa?
Onko kukaan tehnyt vastaavaa jos kyllä niin mitä tuli maksamaan ja mitenkäs katsastus?
Entä onko tietoa, että käykö 9-5:n 3.0 V6 Dit heittämällä 9-3:seen?
- syöttöpumpun vaihto?
- isompi turbo?
- putkiston uusiminen?
- mitä muuta?
Onkos Suomessa dieselien viritykseen erikoistunutta pajaa?
Onko kukaan tehnyt vastaavaa jos kyllä niin mitä tuli maksamaan ja mitenkäs katsastus?
Entä onko tietoa, että käykö 9-5:n 3.0 V6 Dit heittämällä 9-3:seen?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Katsastuksen saat heti unohtaa, mutta Suomessa ei ole yhtään kunnon pajaa joka viritää Saabeja.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Kannattaa kysellä kiisselin virityksestä turbotecilta Karalalta. Saabin bensa vehkeisiin hän ei koske mutta kun kyseessä on Opelin kiisseli jossa olikos se nyt Boschin moottorinohjausjärjestelmä niin siihen varmasti löytyy tietoa.
http://www.turbotec.com/
http://www.turbotec.com/
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Niin tosiaan se on tuo opelin koneNG900SET -95 kirjoitti:Kannattaa kysellä kiisselin virityksestä turbotecilta Karalalta. Saabin bensa vehkeisiin hän ei koske mutta kun kyseessä on Opelin kiisseli jossa olikos se nyt Boschin moottorinohjausjärjestelmä niin siihen varmasti löytyy tietoa.
http://www.turbotec.com/

9-3.1972
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Jep. Silloin kun 3 vuotta sitten kyselin chippiä itelleni niin kehui virittäneensä muutamia Opelin diisseleitä muttei ettei ole laitteita Trioniciin. On kuulemma tarpeeksi tarjontaa sillä puolella ettei kannata hankkia vehkeitä ja tietotaitoa.se93tbo kirjoitti:Niin tosiaan se on tuo opelin kone :oops:
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Täältä löytyy viriä TiD:iin:
http://www.kcr.se/
Kohdasta "Sök ditt fordon direkt:" valitse "SAAB", ja sieltä löytyy virisettejä TID:hen.
http://www.kcr.se/
Kohdasta "Sök ditt fordon direkt:" valitse "SAAB", ja sieltä löytyy virisettejä TID:hen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Nuo on niitä irto-viribokseja. Omassa 2,2 TiD ssä on selainen PSI:n tekemä, malli VP SAAB. - Toimii! Tuo 140 hp nimellisteho ei näytä numeroina miltään mutta tuo vääntö..! Auto kiihtyy todella kivasti ja ohituksissa voimavarat ei tunnu loppuvan. Auto kiihtyy tuntuvasti vielä jopa yli 140 km/h nopeuksista!
Eri valmistajien bokseissa ei juuri ole eroa tehon suhteen. Boksin etu verrattuna lastuttamiseen on helppo palauttaminen vakioksi, boksi vaan irti. Paperinen ilmasuodatin kannattaa sitten vaihtaa useimmin kuin kerran vuodessa tai hankkia kunnon vapaavirtaussuodatin.
Eri valmistajien bokseissa ei juuri ole eroa tehon suhteen. Boksin etu verrattuna lastuttamiseen on helppo palauttaminen vakioksi, boksi vaan irti. Paperinen ilmasuodatin kannattaa sitten vaihtaa useimmin kuin kerran vuodessa tai hankkia kunnon vapaavirtaussuodatin.
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
125hp Tid puhkuu Karalan penkin mukaan jo vakiona lähes 140hp. Vakioturbo riittää juuri +160hp tehoihin. Parempi lähtökohta virittelyyn 99 / 00 malli, jonka softaa pääsee puukottamaan. Putkistolla, turbon vaihdolla ja softalla saataisiin jo varmaan ihan kivoja lukemia??Grendel kirjoitti:Nuo on niitä irto-viribokseja. Omassa 2,2 TiD ssä on selainen PSI:n tekemä, malli VP SAAB. - Toimii! Tuo 140 hp nimellisteho ei näytä numeroina miltään mutta tuo vääntö..! .
Vielä katsastuksesta
Tuota lastun vaihtoahan katsastuksessa ei huomata (useamman vuoden kokemuksella) ainakaan toistaiseksi. Sen sijaan tuonne konehuoneenpuolelle tehtävät muutokset saattavat jo huomatakin. Eli jos vaihtaa isomman turbon niin vaatiiko muutoskatsastuksen, onko tietoa hinnasta?
Oko siitä nyt reilu 2 vuotta kun ostin sen HM-osatuonti nimisestä turkulaisesta firmasta. Hintaa en enää muista. Puoli tonnia ehkä. Asennus aika helppo vaikkei siinä mitään valmista töpseliä ollutkaan. Piuhat akkuun, muut ryöstäjillä kiinni kaasupolkimen tunnistimen johtoon, paineanturin johtoon ja syöttöpumpun johtoon. Viimeinen johto on eliminointijohto jonka avulla voi ohittaa boksin kytkemällä se maihin.
Sopiva kiinnityspaikka itse rasialle ei meinannut löytyä millään. Nyt se on nippusiteillä kiinni vesiletkussa oikean etupyörän yläpuolella.
Tuning Box -merkkisissä esimerkiksi on "töpselit" valmiina ja kytkeminen siten helpompaa.
Sopiva kiinnityspaikka itse rasialle ei meinannut löytyä millään. Nyt se on nippusiteillä kiinni vesiletkussa oikean etupyörän yläpuolella.

Tuning Box -merkkisissä esimerkiksi on "töpselit" valmiina ja kytkeminen siten helpompaa.
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
Re: Ditin viritys
Harvinaisen vanha aihe mutta minkä merkkisiä lastuja tai boxeja TID kuskeilla on autossa ja mistä hankitte? Lauantaina vaihtuu käyttöautoksi vm00 2.2tid ja siihen pitää saada lisää tehoa. Boxeja saa tarjota suoraan jos jollain pyörii ylimääräisenä. Auton mittarissa 260tkm.
-Tommi
-Tommi
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96