Miten hemmetissä ne vm -84 99:n pienet keskiörosterikapselit oikein tulee kiinni? Pitäisikö niissä olla jotkut erilliset kiinnikkeet? Ei ne ainakaan pyöränpulttien alla pysy
99 vm-84 pölykapselit
-
se.varma.kotimainen
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: La Tammi 17, 2004 09:45
- Paikkakunta: Konnevesi
99 vm-84 pölykapselit
Sarjassa tyhmiä kysymyksiä uudelta 99:n omistajalta; osa 2:
Miten hemmetissä ne vm -84 99:n pienet keskiörosterikapselit oikein tulee kiinni? Pitäisikö niissä olla jotkut erilliset kiinnikkeet? Ei ne ainakaan pyöränpulttien alla pysy
Miten hemmetissä ne vm -84 99:n pienet keskiörosterikapselit oikein tulee kiinni? Pitäisikö niissä olla jotkut erilliset kiinnikkeet? Ei ne ainakaan pyöränpulttien alla pysy
9-3 SC 2.0TS XWD -11 KA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
-
se.varma.kotimainen
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: La Tammi 17, 2004 09:45
- Paikkakunta: Konnevesi
Ahaa.. olisikohan kenelläkään kuvaa mimmoiset klipsit sinne tulee ja miten päin? Voi olla ettei uusimman löydökseni mukana sellaisia tullutkaan...
Muuten olen kyllä toistaiseksi vielä tyytyväinen hankintaani; 168tkm ajettu -84 vuoden "azurblå" eli hailakan sininen kulkine on hyvin lähellä (toivottavasti) tuoretta leimaa rekisteriotteeseen ja sitten ei kun kesäautokilometrejä taittamaan...
Muuten olen kyllä toistaiseksi vielä tyytyväinen hankintaani; 168tkm ajettu -84 vuoden "azurblå" eli hailakan sininen kulkine on hyvin lähellä (toivottavasti) tuoretta leimaa rekisteriotteeseen ja sitten ei kun kesäautokilometrejä taittamaan...
9-3 SC 2.0TS XWD -11 KA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
kuulostaa hyvältä. mulla on samanvärinen `83 vuosimallin ysiysi varaosa-autona. tosin 100tkm enemmän ajettu..se.varma.kotimainen kirjoitti:Ahaa.. olisikohan kenelläkään kuvaa mimmoiset klipsit sinne tulee ja miten päin? Voi olla ettei uusimman löydökseni mukana sellaisia tullutkaan...
Muuten olen kyllä toistaiseksi vielä tyytyväinen hankintaani; 168tkm ajettu -84 vuoden "azurblå" eli hailakan sininen kulkine on hyvin lähellä (toivottavasti) tuoretta leimaa rekisteriotteeseen ja sitten ei kun kesäautokilometrejä taittamaan...
olisko tuosta uudesta hankinnasta kuvaa?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
-
lordofgreed
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
-
metallivihreä
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: La Maalis 05, 2005 17:16
Reetu on mainio klipsikauppias! Ostin häneltä joku aika sitten yhteen pyörään klipsit ja hyvin on kapseli pysynyt kiinni. Että kiitoksia vaan!
Jos on samantapainen systeemi kuin näissä minun kapseleissa niin kannattaa sitten aina ohi mennessä vähän potkaista että pysyvät kunnolla kiinni. Ainakin meikäläisen vanteissa ne kiinnikkeet liikkuu sen verran että kapselit rupeaa välillä jostain reunasta irvistelemään kun rytyyttää täällä hiekkateillä.
Jos on samantapainen systeemi kuin näissä minun kapseleissa niin kannattaa sitten aina ohi mennessä vähän potkaista että pysyvät kunnolla kiinni. Ainakin meikäläisen vanteissa ne kiinnikkeet liikkuu sen verran että kapselit rupeaa välillä jostain reunasta irvistelemään kun rytyyttää täällä hiekkateillä.
neliörejillä (saab 82-84) varustettuun peltivanteeseen tulee erilaiset klipisit kun pyöreillä rejillä varustettuisiin vanteisiin (saab 85->), luulisin, ainakakin jos 84 vanteeseen on laittamassa sitä keskikapselia jossa on mutterinaukot.
nimim. itsellä yks 84 vannesarja keskikapseleilla
nimim. itsellä yks 84 vannesarja keskikapseleilla
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
se.varma.kotimainen
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: La Tammi 17, 2004 09:45
- Paikkakunta: Konnevesi
No niin nyt on sitten tuore leima 99:n rekisteriotteessa, eipä ollut oikein mitään huomauttamista, toinen takaiskari vähän heikko mutta se ei menoa haittaa.
Ainut ajamista haitaava seikka on nopeusmittarin toiminta, se välillä aina innostuu vähän liikaa, alkaa esim. 80:n vauhdissa kerimään lisää kunnes on melkein tapissa... sitten kun vähän kolauttaa kojelautaa niin se palaa ruotuun. Auttaisikohan vaijerin voitelu vaikka crc:llä, jos se takertelee jonnekkin?
Ne vanteet on tosiaan ne neliöreijillä varustetut ja kapselit olisi ne rosteriset missä on pyöränpulttien reijät (eli käsittääkseni samaa paria), mutta mites ne oikein liitetään yhteen? Onko niitä kiinnikkeitä monta kappaletta per vanne vai yksi vaan?
Ainut ajamista haitaava seikka on nopeusmittarin toiminta, se välillä aina innostuu vähän liikaa, alkaa esim. 80:n vauhdissa kerimään lisää kunnes on melkein tapissa... sitten kun vähän kolauttaa kojelautaa niin se palaa ruotuun. Auttaisikohan vaijerin voitelu vaikka crc:llä, jos se takertelee jonnekkin?
Ne vanteet on tosiaan ne neliöreijillä varustetut ja kapselit olisi ne rosteriset missä on pyöränpulttien reijät (eli käsittääkseni samaa paria), mutta mites ne oikein liitetään yhteen? Onko niitä kiinnikkeitä monta kappaletta per vanne vai yksi vaan?
9-3 SC 2.0TS XWD -11 KA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
Minäkin etsin aikanaan noppan alkuperäisiä vanteita pienillä kapseleilla.
Eikös ne klipsit olleetkin tehdasasennettuja tiettyihin vanteisiin?
Eikös ne klipsit olleetkin tehdasasennettuja tiettyihin vanteisiin?
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Tuskin on vika vaijerissa. Ennemminkin veikkaan, että itse viisarin jousi on poikki/kuoleentunut/irti tms. -> Helpointa on etsiä jostain "uusi" mittari.se.varma.kotimainen kirjoitti: Ainut ajamista haitaava seikka on nopeusmittarin toiminta, se välillä aina innostuu vähän liikaa, alkaa esim. 80:n vauhdissa kerimään lisää kunnes on melkein tapissa... sitten kun vähän kolauttaa kojelautaa niin se palaa ruotuun. Auttaisikohan vaijerin voitelu vaikka crc:llä, jos se takertelee jonnekkin?
Vaijerin takertelu aiheuttaa neulan pomppimista.
Itselläni mittariston runko oli elänyt siten, että jos mittarin kiristi kunnolla paikalleen, neula alkoi takerrella. Nousi kyllä näyttämään suurinta ajettua nopeutta mutta ei palannut alas. Pieni nykäisy mittarin vaijerista konehuoneen puolelta nollasi mittarin.
Onneksi kierroslukumittari näyttää oikein:
Viitosvaihteella 2000 rpm = 80 km/h, 2500 = 100 ja 3000 = 120. (Ja 5000 rpm = 200 km/h )
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
en tiedä. nopan vanteessahan on erilaiset klipsit ja kapselit. ja vanteen kuviokin on erilainen, eikö vain? vai oliko esim. 85 nopassa vielä tämä neliöreikävanne?jarmop kirjoitti:Minäkin etsin aikanaan noppan alkuperäisiä vanteita pienillä kapseleilla.
Eikös ne klipsit olleetkin tehdasasennettuja tiettyihin vanteisiin?
mulla olis yks sarja siistejä noppavanteita (pyöreät reijät) klipseillä (sivulla http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/uhc218.html kahdessa ekassa kuvassa autossa kiinni). päällä huonot kumit. myydään eniten tarjoavalle
nopeusmittarista, mulla punaisessa tuplaysissä näytti mittari mitä sattuu, vaijerin nykiminen konehuoneesta ei tahtonut auttaa. eikä auttanut mittariston vaihto, lieneekö syynä että vaihdoin 20tkm enempi käytettyyn... no sitten laitettiin crc:tä vaijerin yläpäästä, ja nyt toimii lähes moitteettomasti.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
