Bleedin asennus&käyttö (faktat ja fiktiot)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Bleedin asennus&käyttö (faktat ja fiktiot)
Eli miten vaikuttaa APC:n toimintaan käytännössä kun asentaa bleedin tuohon DI-tonnariin?
Tällä hetkellä autossa on steg 1 lastu,lh-lastu ja 3" putki ja vapari.
Ahtoja on 4.vaihteella n.0,75bar,eli yllättävän vähän.
Mankkuvenan w-letkun irroituksen jälkeen ahtaa kyllä ja reilusti.
Eli jos bleedillä nostaisi hiukkasen eli jonnekkin n.0,9-1,0bar.
Kiva olisi kuulla miten toimii käytännössä...
Tällä hetkellä autossa on steg 1 lastu,lh-lastu ja 3" putki ja vapari.
Ahtoja on 4.vaihteella n.0,75bar,eli yllättävän vähän.
Mankkuvenan w-letkun irroituksen jälkeen ahtaa kyllä ja reilusti.
Eli jos bleedillä nostaisi hiukkasen eli jonnekkin n.0,9-1,0bar.
Kiva olisi kuulla miten toimii käytännössä...
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No mitäs jos metsästäisit jostain ne puuttuvat barin kymmenesosat noihin nykyisiin ahtoihin
Kyllähän nyt tolla setillä pitäisi ainakin 1.0bar löytyä ahtoja...
Eli tsekkaukseen peruspaineet, vuotaako coolerin päädyt paineilla, vuotaako jostain muualta paineilla, onko mankkuvena kunnossa jne...Näin ainakin minä tekisin ennen mitään bleed-virityksiä.

Eli tsekkaukseen peruspaineet, vuotaako coolerin päädyt paineilla, vuotaako jostain muualta paineilla, onko mankkuvena kunnossa jne...Näin ainakin minä tekisin ennen mitään bleed-virityksiä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
-Peruspaineet ok,coolerista en tiedä,muita vuotoja ei tunnu löytyvän...V.J.S kirjoitti:No mitäs jos metsästäisit jostain ne puuttuvat barin kymmenesosat noihin nykyisiin ahtoihinKyllähän nyt tolla setillä pitäisi ainakin 1.0bar löytyä ahtoja...
Eli tsekkaukseen peruspaineet, vuotaako coolerin päädyt paineilla, vuotaako jostain muualta paineilla, onko mankkuvena kunnossa jne...Näin ainakin minä tekisin ennen mitään bleed-virityksiä.
mankkuvenastakaan en tiedä.
En ole vielä kokeilemassakaan tuota viritystä,mutta kiinnostaisi tietää että
häiritseekö tuo millä tavalla APC:n toimintaa.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Jos paineet pysyy ylhäällä mankkuvenan W irroittamalla, niin tuntuisi tuo koko systeemi kestävän painetta silloin. Eli ei vuotoja. Itse lähtisin siis etsimään onkelmaa mankun suunnalta.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Bleedin asennus&käyttö (faktat ja fiktiot)
Mun entisessä vm 89 2.0T DI tonnarissa juuri samanlaisilla virityksillä ahtoja oli 1.4 bar, joten jotain häikkää sinun autossasi on!jblgti1200 kirjoitti:Eli miten vaikuttaa APC:n toimintaan käytännössä kun asentaa bleedin tuohon DI-tonnariin?
Tällä hetkellä autossa on steg 1 lastu,lh-lastu ja 3" putki ja vapari.
Ahtoja on 4.vaihteella n.0,75bar,eli yllättävän vähän.
Mankkuvenan w-letkun irroituksen jälkeen ahtaa kyllä ja reilusti.
Eli jos bleedillä nostaisi hiukkasen eli jonnekkin n.0,9-1,0bar.
Kiva olisi kuulla miten toimii käytännössä...

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Pystyykö tuota mankkuvenaa sitten testaamaan millä tavalla?
Mikä muu komponentti vielä voi vaikuttaa ahtojen pysymiseen liian pienenä?
-Nakuanturi? sijainti?
Eikös mankun pitäisi naksua kun koputtelee vasaralla kantta,
niin muistan jostain täältä lukeneeni...
Tosiaan kun W-letkun irroitti niin ahtoi kevyellä kiihdytyksellä
heti sen 1,5bar,enempää en kokeillut enkä kokeile.
Eli tuon mukaanhan systeemin pitäisi kestää painetta ja niinollen
mankkuvenalle jää melkein paikka numero yksi vikalistalla.
Onko noissa sp:n lastuissa ollut koskaan vikoja?
kuulostaa aika kaukaa haetulle mutta kuitenkin...
Mikä muu komponentti vielä voi vaikuttaa ahtojen pysymiseen liian pienenä?
-Nakuanturi? sijainti?
Eikös mankun pitäisi naksua kun koputtelee vasaralla kantta,
niin muistan jostain täältä lukeneeni...
Tosiaan kun W-letkun irroitti niin ahtoi kevyellä kiihdytyksellä
heti sen 1,5bar,enempää en kokeillut enkä kokeile.
Eli tuon mukaanhan systeemin pitäisi kestää painetta ja niinollen
mankkuvenalle jää melkein paikka numero yksi vikalistalla.

Onko noissa sp:n lastuissa ollut koskaan vikoja?
kuulostaa aika kaukaa haetulle mutta kuitenkin...

- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Re: Bleedin asennus&käyttö (faktat ja fiktiot)
Hyvinkö kesti noilla ahdoillaLR kirjoitti: Mun entisessä vm 89 2.0T DI tonnarissa juuri samanlaisilla virityksillä ahtoja oli 1.4 bar, joten jotain häikkää sinun autossasi on!


Harri
Moneen kertaan on todettu että vakionkin saa rikki väärällä ajotavalla. Siis tuollainen 1,4bar paine on ihan ok ja auto kestää jos sitä osaa oikein käyttää. Siis mihinkään äärettömään rata-/rallinajoon ei tietenkään kannata muuten vakiolla lähteä.
Eipä muuta
Eipä muuta

In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Kokeilin tänään irroittaa virrat päällä tuota mankun töpseliä,
eikä sieltä kuulunut mitään naksetta vaan pieni surina,
sekin vaikea paikallistaa kuuluuko mankusta vaiko ilmamassamittarista.
Surina voimistui kun töpselin laittoi paikalleen,tai sitten kuvittelen omiani.
Koputtelin myös vasaralla lohkoa eikä sekään aiheuttanut minkäännäköisiä reaktioita missään.
Eli jotain on nyt pielessä mutta mikä?
eikä sieltä kuulunut mitään naksetta vaan pieni surina,
sekin vaikea paikallistaa kuuluuko mankusta vaiko ilmamassamittarista.
Surina voimistui kun töpselin laittoi paikalleen,tai sitten kuvittelen omiani.
Koputtelin myös vasaralla lohkoa eikä sekään aiheuttanut minkäännäköisiä reaktioita missään.
Eli jotain on nyt pielessä mutta mikä?
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus