Bleedin asennus&käyttö (faktat ja fiktiot)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Bleedin asennus&käyttö (faktat ja fiktiot)

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Eli miten vaikuttaa APC:n toimintaan käytännössä kun asentaa bleedin tuohon DI-tonnariin?

Tällä hetkellä autossa on steg 1 lastu,lh-lastu ja 3" putki ja vapari.
Ahtoja on 4.vaihteella n.0,75bar,eli yllättävän vähän.
Mankkuvenan w-letkun irroituksen jälkeen ahtaa kyllä ja reilusti.

Eli jos bleedillä nostaisi hiukkasen eli jonnekkin n.0,9-1,0bar.

Kiva olisi kuulla miten toimii käytännössä...
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No mitäs jos metsästäisit jostain ne puuttuvat barin kymmenesosat noihin nykyisiin ahtoihin :?: Kyllähän nyt tolla setillä pitäisi ainakin 1.0bar löytyä ahtoja...

Eli tsekkaukseen peruspaineet, vuotaako coolerin päädyt paineilla, vuotaako jostain muualta paineilla, onko mankkuvena kunnossa jne...Näin ainakin minä tekisin ennen mitään bleed-virityksiä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

V.J.S kirjoitti:No mitäs jos metsästäisit jostain ne puuttuvat barin kymmenesosat noihin nykyisiin ahtoihin :?: Kyllähän nyt tolla setillä pitäisi ainakin 1.0bar löytyä ahtoja...

Eli tsekkaukseen peruspaineet, vuotaako coolerin päädyt paineilla, vuotaako jostain muualta paineilla, onko mankkuvena kunnossa jne...Näin ainakin minä tekisin ennen mitään bleed-virityksiä.
-Peruspaineet ok,coolerista en tiedä,muita vuotoja ei tunnu löytyvän...
mankkuvenastakaan en tiedä.
En ole vielä kokeilemassakaan tuota viritystä,mutta kiinnostaisi tietää että
häiritseekö tuo millä tavalla APC:n toimintaa.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos paineet pysyy ylhäällä mankkuvenan W irroittamalla, niin tuntuisi tuo koko systeemi kestävän painetta silloin. Eli ei vuotoja. Itse lähtisin siis etsimään onkelmaa mankun suunnalta.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: Bleedin asennus&käyttö (faktat ja fiktiot)

Viesti Kirjoittaja LR »

jblgti1200 kirjoitti:Eli miten vaikuttaa APC:n toimintaan käytännössä kun asentaa bleedin tuohon DI-tonnariin?

Tällä hetkellä autossa on steg 1 lastu,lh-lastu ja 3" putki ja vapari.
Ahtoja on 4.vaihteella n.0,75bar,eli yllättävän vähän.
Mankkuvenan w-letkun irroituksen jälkeen ahtaa kyllä ja reilusti.

Eli jos bleedillä nostaisi hiukkasen eli jonnekkin n.0,9-1,0bar.

Kiva olisi kuulla miten toimii käytännössä...
Mun entisessä vm 89 2.0T DI tonnarissa juuri samanlaisilla virityksillä ahtoja oli 1.4 bar, joten jotain häikkää sinun autossasi on! :?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Pystyykö tuota mankkuvenaa sitten testaamaan millä tavalla?

Mikä muu komponentti vielä voi vaikuttaa ahtojen pysymiseen liian pienenä?
-Nakuanturi? sijainti?

Eikös mankun pitäisi naksua kun koputtelee vasaralla kantta,
niin muistan jostain täältä lukeneeni...

Tosiaan kun W-letkun irroitti niin ahtoi kevyellä kiihdytyksellä
heti sen 1,5bar,enempää en kokeillut enkä kokeile.
Eli tuon mukaanhan systeemin pitäisi kestää painetta ja niinollen
mankkuvenalle jää melkein paikka numero yksi vikalistalla. :!:

Onko noissa sp:n lastuissa ollut koskaan vikoja?
kuulostaa aika kaukaa haetulle mutta kuitenkin... :roll:
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
harzam
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bleedin asennus&käyttö (faktat ja fiktiot)

Viesti Kirjoittaja harzam »

LR kirjoitti: Mun entisessä vm 89 2.0T DI tonnarissa juuri samanlaisilla virityksillä ahtoja oli 1.4 bar, joten jotain häikkää sinun autossasi on! :?
Hyvinkö kesti noilla ahdoilla 8O ? Meikäläisellä menee ahdot (pelkällä) bleederillä tuonne punaisen puoleen väliin ja laatikon toiminta alkaa olla jo melko epäloogista täyskaasukiihdytyksessä :? . Eli ilmeisesti motti ei ole moksiskaan paineiden nostosta, kunhan voimansiirto on kunnossa?

Harri
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

Moneen kertaan on todettu että vakionkin saa rikki väärällä ajotavalla. Siis tuollainen 1,4bar paine on ihan ok ja auto kestää jos sitä osaa oikein käyttää. Siis mihinkään äärettömään rata-/rallinajoon ei tietenkään kannata muuten vakiolla lähteä.
Eipä muuta 8)
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Kokeilin tänään irroittaa virrat päällä tuota mankun töpseliä,
eikä sieltä kuulunut mitään naksetta vaan pieni surina,
sekin vaikea paikallistaa kuuluuko mankusta vaiko ilmamassamittarista.
Surina voimistui kun töpselin laittoi paikalleen,tai sitten kuvittelen omiani.

Koputtelin myös vasaralla lohkoa eikä sekään aiheuttanut minkäännäköisiä reaktioita missään.

Eli jotain on nyt pielessä mutta mikä?
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Teen toisen topikin tästä mankusta...eli ei tarvitse vastailla bleed-jutuista enää. :D
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Omassa ei enää ole mankkuvenaa, mutta kaverin tonnarista testasin juuri hiljattain..virta päällä kun irrotin liittimen ja laitoin takasin, kuului melkoinen nakse venttiilistä. Toinen vaihtoehto on testata suoralla virralla, jos epäilee esim. piuhojen kuntoa.
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin