B204E ja B234 koneiden erot???

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

B204E ja B234 koneiden erot???

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Eli mitä eroa noissa on?
Männät?
Kiertokanget?
Kampiakseli nyt ainakin.
Kansi? eli käykö kansi B204E koneesta tai B205E koneesta?
9-3.1972
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Jos kampura on eri iskunpituudella ja männät samat niin siinä välissä pitänee olla jotain erilaista ettei mäntä tunne oloaan ahtaaksi 2.3 koneessa. ;)
Aki Peltola #1132
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Aksu900 kirjoitti:Jos kampura on eri iskunpituudella ja männät samat niin siinä välissä pitänee olla jotain erilaista ettei mäntä tunne oloaan ahtaaksi 2.3 koneessa. ;)
Joo ne on kait lyhyemmät...
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Onko vielä jotain muuta eroa :?:
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mimmi kirjoitti:EPC väittää kiertokangen olevan saman molemmissa koneissa.
Eli männissä on sitten oltava eroa vai :?:
9-3.1972
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kiertokanget ja männät tosiaankin samat, ainakaan en noissa mitääneroa huomannut. Multa löytyisi muuten 3kpl ylimääräisiä kiertokankia ja sama määrä uudenveroisia 0.5mm:n alkuperäisiä ylikokomäntiä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Jos kampurassa on 12 milliä enemmän iskua ja kiertokanget ja männät ovat samat niin lohkon täytyy olla erilainen. Sitäpä en usko.

Muuten 2.0 koneessa männät jäisivät kuusi milliä dekkitason alapuolelle ja sellaista konetta saab ei ole koskaan valmistanut, nykyään ei muutkaan firmat. :roll: Tulisi muheva puristussuhde.

Mikä siis mättää yhtälössä?

Oisko ne männät kuitenkin erit kun kerran eri numerollakin.

Ajatelkaahan järjellä. Miten 2.3sessa on muka 6mm enemmän tilaa männällä mennä ylöspäin?
Aki Peltola #1132
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

No Männät on ainoo vaihtoehto jos kanget on samat. Jotenkin kuitenkin muistelen että kanget olis eri mittaset? Käyn mittaan nuo 2.3:n kanget ja jos joku vois mitata ne 2.0:n niin saadaan varmuus asiaan. Mittaan vielä tuon tapin etäisyyden männän laesta.

Renkaathan voi olla samat riippumatta tuosta tapin paikasta jos se sitten on erilainen.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Aksu900 kirjoitti:Jos kampurassa on 12 milliä enemmän iskua ja kiertokanget ja männät ovat samat niin lohkon täytyy olla erilainen. Sitäpä en usko.

Muuten 2.0 koneessa männät jäisivät kuusi milliä dekkitason alapuolelle ja sellaista konetta saab ei ole koskaan valmistanut, nykyään ei muutkaan firmat. :roll: Tulisi muheva puristussuhde.

Mikä siis mättää yhtälössä?

Oisko ne männät kuitenkin erit kun kerran eri numerollakin.

Ajatelkaahan järjellä. Miten 2.3sessa on muka 6mm enemmän tilaa männällä mennä ylöspäin?
Järjellä en nyt jaksa ajatella, mutta ainakin b234:n männät menivät hieman lakitason yläpuolelle kun taas b205:n männät jäivät reilusti alemmas. Männät ovat samat, sillä mulla on kasa b234:n mäntiä ja b204:n, sekä kiertokankia molemmista, mittaa ne huomenna kun saan tontun kanget ulos koneesta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

ng900aero kirjoitti: Järjellä en nyt jaksa ajatella, mutta ainakin b234:n männät menivät hieman lakitason yläpuolelle kun taas b205:n männät jäivät reilusti alemmas. Männät ovat samat, sillä mulla on kasa b234:n mäntiä ja b204:n, sekä kiertokankia molemmista, mittaa ne huomenna kun saan tontun kanget ulos koneesta.
No ihammitevvaa. Melko matalapuristeinen on 2.0 kone jos 6mm jää dekin alle männät YKK:ssa. :roll:
Aki Peltola #1132
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Aksu900 kirjoitti:
No ihammitevvaa. Melko matalapuristeinen on 2.0 kone jos 6mm jää dekin alle männät YKK:ssa. :roll:
En väittänyt että eroa olisi noin paljoa, sitä kuitenkin oli noiden välillä, siis b234:n ja b205:n.
Järkevimmältä kieltämättä tuntuisi että b204:n ja b234:n lohkot ja männät olisivat samat ja eroa olisi vain kampurassa ja kangissa. Asia selviää huomenna kun nappaan tontun kanget ja männät "mittauspöydälle" ng900T:n vastaavien kanssa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jeps, eli b204:n ja b234:n männät ovat samanlaiset, mutta b204:n kiertokanget ovat sen 5-6mm pidemmät.
Eli eroa on siis kampiakselissa ja kiertokangissa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin