Satku käy kolmella kylmänä
Satku käy kolmella kylmänä
Missä luulisitte vian olevan kun i8 käy kylmänä näin helteilläkin kolmella aluksi, lämmetessään tulee neljäskin mukaan.
Johdotukset tulpalle on tarkistettu.
Saabiton saabisti
Re: Satku käy kolmella kylmänä
vuorpe kirjoitti:Missä luulisitte vian olevan kun i8 käy kylmänä näin helteilläkin kolmella aluksi, lämmetessään tulee neljäskin mukaan.
Mulla teki satku eräänä kesänä tuota muutaman viikon.
Seuraavaksi menikin sitten kansipahvi...
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
mulla tekee punainen 99 tuota nyt...voiko millään ehkäistä/lykätä/siirtää kansipahvin lopullista "menoa" jos keinoksi ei lasketa sitä että lakkaan käyttämästä autoa?Isolohko kirjoitti: Mulla teki satku eräänä kesänä tuota muutaman viikon.
Seuraavaksi menikin sitten kansipahvi...
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Niin kanelijauhetta jäähdytysnesteen sekaan, sen pitäisi laajetessaan tukkia vuotojalucaf kirjoitti:heh, mikäs juttu tää oli? haulla löytyi vain yksi tuon sanan sisältänyt viestiketju ja se ei valaissut minua enempää. siis vain kanelia, ei sokeria?

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Samaa tekee mulla nykyinen saha ja niin teki edellinenkin. Varmaan joku ominaisuus..
Aina pelotellaan kansipahvilla tai haljenneella kannella, mutta itse olisin vähän toista mieltä. Tulee vain mieleen että miten muka nesteet valuisi sylinteriin, kun koskaan ei kuitenkaan tarvi nestettä lisäillä? Näin siis mulla.
Edellisellä rouskulla ajelin pari vuotta ja muistaakseni kerran lisäsin sinä aikana jäähdytysnestettä (eräs kesä tihkui syyläristä vähän, mutta loppui kun laittoi korjausmömmöä).
Olen pohtinut tuota kyseistä kylmäkäynnistys "ominaisuutta" aika hartaasti ja oman käsitykseni mukaan se johtuu liiasta bansansaannista/huonoista suuttimista.
Nykyinen potkukelkka kun tykkää yleensä lähteä normaalisti käyntiin, mutta jos päästää kierrokset kovin alas niin sitten pudottaa kolmelle pytylle ja palaa takaisin neljälle minuutin-parin päästä.
Jos päästää pudottamaan kolmelle, eikä pidä kaasua tarpeeksi, saattaa auto sammua ja sitten ei kyllä enää varmasti lähde käyntiin. Tai siis vasta sen jälkeen kun on kuivannut tulpat (hmm, ei tosin kovin mukavaa aamuisin ennen töihinlähtöä, nimim. kokemusta on...).
Mutta siis vika voisi olla myös vuotava(t) suutin(-timet) tai viallinen kylmäkäynnistys (mikä sen säätömokkulan nimi nyt olikaan, en muista).
Tää on vaan sitte mun omien kokemusten pohjalta, I'm nou automekaanikko..
Niin, ja senkin olen päättänyt, että k-jetillä varustettua kulkuneuvoa en enää ikinä osta..
Aina pelotellaan kansipahvilla tai haljenneella kannella, mutta itse olisin vähän toista mieltä. Tulee vain mieleen että miten muka nesteet valuisi sylinteriin, kun koskaan ei kuitenkaan tarvi nestettä lisäillä? Näin siis mulla.
Edellisellä rouskulla ajelin pari vuotta ja muistaakseni kerran lisäsin sinä aikana jäähdytysnestettä (eräs kesä tihkui syyläristä vähän, mutta loppui kun laittoi korjausmömmöä).
Olen pohtinut tuota kyseistä kylmäkäynnistys "ominaisuutta" aika hartaasti ja oman käsitykseni mukaan se johtuu liiasta bansansaannista/huonoista suuttimista.
Nykyinen potkukelkka kun tykkää yleensä lähteä normaalisti käyntiin, mutta jos päästää kierrokset kovin alas niin sitten pudottaa kolmelle pytylle ja palaa takaisin neljälle minuutin-parin päästä.
Jos päästää pudottamaan kolmelle, eikä pidä kaasua tarpeeksi, saattaa auto sammua ja sitten ei kyllä enää varmasti lähde käyntiin. Tai siis vasta sen jälkeen kun on kuivannut tulpat (hmm, ei tosin kovin mukavaa aamuisin ennen töihinlähtöä, nimim. kokemusta on...).
Mutta siis vika voisi olla myös vuotava(t) suutin(-timet) tai viallinen kylmäkäynnistys (mikä sen säätömokkulan nimi nyt olikaan, en muista).
Tää on vaan sitte mun omien kokemusten pohjalta, I'm nou automekaanikko..
Niin, ja senkin olen päättänyt, että k-jetillä varustettua kulkuneuvoa en enää ikinä osta..
Jaa-a, itse annostelisin niin ettei kerralla pääse paljoa nesteen sekaan, siis ettei pääse paakkuntumaan heti ensimmäiseen mutkaan. Ei kait tuosta suuriakaan haittavaikutuksia voi olla, etenkin kun mainitsit syylärin olevan mahdollisesti jo valmiiksikin tukkoinenlucaf kirjoitti:hmm..netistä en löytänyt aiheeseen liittyvää. onko haittavaikutuksia? mikähän olis sopiva määrä, pitääkö maistaa välillä?pari kolme ruokalusikallista?? viisi? kymmenen?

Eikös sitä kanelia myydä pienissä pusseissa tms, luulisi yhden sellaisen riittävän.
Sign. Myrkky tietänee enenmmän tuosta kikasta ja aineen oikeasta annostelusta, mä kokeilin sitä 405-pököttiini jossa vuodon syy olikin vuotava vesipumppu, eli ei siihen vaikuttanut, muttei ollut haittaakaan

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
epäilisin haljennutta kantta. entinen 99 teki joskus tuota.vuorpe kirjoitti:Missä luulisitte vian olevan kun i8 käy kylmänä näin helteilläkin kolmella aluksi, lämmetessään tulee neljäskin mukaan.
luca: en suosittele tuota kanelikorjausta, voi mennä jäähdytysjärjestelmä tukkoon..

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
-
- "Hölösuu"
Sama täällä. entinen OG satku kävi kolmella.
vaihdoin
-virranjakajan + pyöriän
-tulpanjohdot
-useemman kerran tulpat
helpotti hetkeks, mutta asettu, kun laitoin vahingon kiertämään
NG satkussa menikin heti kone remppaan (alle kaks viikkoo mulla)
on kironnut asiaa ääneen tällä foorumilla
No se on liikenteessä vieläkin. Ei varmaan kummone vika?
Ja uus peli käy ja kukkuu
vaihdoin
-virranjakajan + pyöriän
-tulpanjohdot
-useemman kerran tulpat
helpotti hetkeks, mutta asettu, kun laitoin vahingon kiertämään

NG satkussa menikin heti kone remppaan (alle kaks viikkoo mulla)
on kironnut asiaa ääneen tällä foorumilla
No se on liikenteessä vieläkin. Ei varmaan kummone vika?
Ja uus peli käy ja kukkuu

Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377