Satku käy kolmella kylmänä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Satku käy kolmella kylmänä

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Missä luulisitte vian olevan kun i8 käy kylmänä näin helteilläkin kolmella aluksi, lämmetessään tulee neljäskin mukaan.

Johdotukset tulpalle on tarkistettu.
Saabiton saabisti
#1470
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Satku käy kolmella kylmänä

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

vuorpe kirjoitti:Missä luulisitte vian olevan kun i8 käy kylmänä näin helteilläkin kolmella aluksi, lämmetessään tulee neljäskin mukaan.

Johdotukset tulpalle on tarkistettu.

Mulla teki satku eräänä kesänä tuota muutaman viikon.
Seuraavaksi menikin sitten kansipahvi...
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Satku käy kolmella kylmänä

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Isolohko kirjoitti: Mulla teki satku eräänä kesänä tuota muutaman viikon.
Seuraavaksi menikin sitten kansipahvi...
mulla tekee punainen 99 tuota nyt...voiko millään ehkäistä/lykätä/siirtää kansipahvin lopullista "menoa" jos keinoksi ei lasketa sitä että lakkaan käyttämästä autoa?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mites olisi se kanelijauhe? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

heh, mikäs juttu tää oli? haulla löytyi vain yksi tuon sanan sisältänyt viestiketju ja se ei valaissut minua enempää. siis vain kanelia, ei sokeria? :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Mulla oli siinä valkoisessa i8:ssa samaa vikaa, se valutti vielä yön aikana vedetkin pyttyyn :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lucaf kirjoitti:heh, mikäs juttu tää oli? haulla löytyi vain yksi tuon sanan sisältänyt viestiketju ja se ei valaissut minua enempää. siis vain kanelia, ei sokeria? :)
Niin kanelijauhetta jäähdytysnesteen sekaan, sen pitäisi laajetessaan tukkia vuotoja :D Ei maksa paljoa kokeilla, ja saat kivan tuoksunkin nesteisiin :) Sokeria en kuitenkaan laittaisi enkä vehnäjauhoja :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

hmm..netistä en löytänyt aiheeseen liittyvää. onko haittavaikutuksia? mikähän olis sopiva määrä, pitääkö maistaa välillä? :) pari kolme ruokalusikallista?? viisi? kymmenen?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Bazz
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2004 07:50
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Bazz »

Samaa tekee mulla nykyinen saha ja niin teki edellinenkin. Varmaan joku ominaisuus..

Aina pelotellaan kansipahvilla tai haljenneella kannella, mutta itse olisin vähän toista mieltä. Tulee vain mieleen että miten muka nesteet valuisi sylinteriin, kun koskaan ei kuitenkaan tarvi nestettä lisäillä? Näin siis mulla.

Edellisellä rouskulla ajelin pari vuotta ja muistaakseni kerran lisäsin sinä aikana jäähdytysnestettä (eräs kesä tihkui syyläristä vähän, mutta loppui kun laittoi korjausmömmöä).

Olen pohtinut tuota kyseistä kylmäkäynnistys "ominaisuutta" aika hartaasti ja oman käsitykseni mukaan se johtuu liiasta bansansaannista/huonoista suuttimista.

Nykyinen potkukelkka kun tykkää yleensä lähteä normaalisti käyntiin, mutta jos päästää kierrokset kovin alas niin sitten pudottaa kolmelle pytylle ja palaa takaisin neljälle minuutin-parin päästä.

Jos päästää pudottamaan kolmelle, eikä pidä kaasua tarpeeksi, saattaa auto sammua ja sitten ei kyllä enää varmasti lähde käyntiin. Tai siis vasta sen jälkeen kun on kuivannut tulpat (hmm, ei tosin kovin mukavaa aamuisin ennen töihinlähtöä, nimim. kokemusta on...).

Mutta siis vika voisi olla myös vuotava(t) suutin(-timet) tai viallinen kylmäkäynnistys (mikä sen säätömokkulan nimi nyt olikaan, en muista).

Tää on vaan sitte mun omien kokemusten pohjalta, I'm nou automekaanikko..

Niin, ja senkin olen päättänyt, että k-jetillä varustettua kulkuneuvoa en enää ikinä osta..
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lucaf kirjoitti:hmm..netistä en löytänyt aiheeseen liittyvää. onko haittavaikutuksia? mikähän olis sopiva määrä, pitääkö maistaa välillä? :) pari kolme ruokalusikallista?? viisi? kymmenen?
Jaa-a, itse annostelisin niin ettei kerralla pääse paljoa nesteen sekaan, siis ettei pääse paakkuntumaan heti ensimmäiseen mutkaan. Ei kait tuosta suuriakaan haittavaikutuksia voi olla, etenkin kun mainitsit syylärin olevan mahdollisesti jo valmiiksikin tukkoinen :D
Eikös sitä kanelia myydä pienissä pusseissa tms, luulisi yhden sellaisen riittävän.
Sign. Myrkky tietänee enenmmän tuosta kikasta ja aineen oikeasta annostelusta, mä kokeilin sitä 405-pököttiini jossa vuodon syy olikin vuotava vesipumppu, eli ei siihen vaikuttanut, muttei ollut haittaakaan :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Re: Satku käy kolmella kylmänä

Viesti Kirjoittaja gls »

vuorpe kirjoitti:Missä luulisitte vian olevan kun i8 käy kylmänä näin helteilläkin kolmella aluksi, lämmetessään tulee neljäskin mukaan.

Johdotukset tulpalle on tarkistettu.
epäilisin haljennutta kantta. entinen 99 teki joskus tuota.

luca: en suosittele tuota kanelikorjausta, voi mennä jäähdytysjärjestelmä tukkoon.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

Sama täällä. entinen OG satku kävi kolmella.
vaihdoin
-virranjakajan + pyöriän
-tulpanjohdot
-useemman kerran tulpat

helpotti hetkeks, mutta asettu, kun laitoin vahingon kiertämään :D

NG satkussa menikin heti kone remppaan (alle kaks viikkoo mulla)
on kironnut asiaa ääneen tällä foorumilla

No se on liikenteessä vieläkin. Ei varmaan kummone vika?

Ja uus peli käy ja kukkuu :lol:
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mulla kävi kans satku kolmella , ja jouduin vaihtaan kannentiivisteen.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Milläs tota kantta voi kotikonstein tarkastaa halkeemien osalta jos tuon kansipahvin eka vaihtaa?
Riittääkö hiushalkeema oireilemaan kysesellä tavalla?
Saabiton saabisti
#1470
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

EIköhän se oo 8v ruiskuissa ominaisuus(vuotavat suuttimet),mutta kaasari myllyissä syytä olla huolissaan jos "päkättää" kylmänä kolmella! :wink: kohta lienee asiaa kansi/tiiviste kauppaan! 8O
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Vastaa Viestiin